Kysse en sneppe i .....
Fra : Wagner

Dato : 24-12-06 09:31

Første sneppe faldt her forleden.
Og som traditionen siger blev den kysset bagi.
Men hvor kommer traditionen fra og har I oplevelser fra netop den ceremoni,
som I vil dele med os andre her i den mørke juletid?
vh
Wagner

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Per, Herriinge \(Tdl~

Dato : 26-12-06 14:23

I meddelelse: 458e3ac2$0$853$edfadb0f@dread12.news.tele.dk
skrev Wagner bl.a. (kan være lidt forkortet) :
> [...]
> vh
> Wagner

> Den har indtil videre sparet mig for at få 15 spam-mails

Tillykke med sneppen!
Det med at kysse den bagi synes jeg faktisk er en noget fjollet skik. Hvor
den kommer fra ved jeg ikke.
Jeg synes bedre om den skik jeg har set en ældre jagtkammerat praktisere,
hvor han letter på hatten og hilser sneppen når den flyver forbi eller
letter. (Hvis den ikke kommer så han har skudchance )

--
MVH Per, Herringe

Fra : Clas Lau

Dato : 28-12-06 21:53

Jeg er blevet fortalt at man faktisk ikke kysser den bagi men på en plet på
bagkroppen...

Og Tillykke da... tror ikke der er mange jægere som ikke kan huske deres
første sneppe... :)

Godt nytår.

-Clas-