Hvad er den billigste FTP og HTTP server
Fra : Jens Allerheinm

Dato : 19-12-06 07:17

Hej gruppe,
Jeg kunne godt tænke mig en billig FTP og HTTP server med
en ca. 100 - 200 GB sådan helt privat brug.
Selvfølgeligt kan jeg bruge en hel computer og installere W2K prof
eller server, men er det ikke lidt overkill?
En gang i mellem er jeg hjemmefra 1 - 2 mdr. og går strømmen, så
skal den starte op automatisk, når strømmen vender tilbage efter,
som regel, 1/2 - 3 timer, så jeg igen kan få forbindelse.
Da strøm ikke er gratis, så skal den bruge så lidt som muligt.
Nogle gode forslag?
Jeg har kikket lidt på denne Synology NAS Disk Station 106e
http://www.zitech.dk/product/Details.aspx?ID=161448
til kr. 2000 + en disk, men kan det gøres meget billigere?

--
Hilsen Jens

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-06 22:50

"Jens Allerheinm" <jeg@vil_ikke_have.emails> wrote in message
> [...]
> http://www.zitech.dk/product/Details.aspx?ID=161448
> til kr. 2000 + en disk, men kan det gøres meget billigere?

Ja, f.eks. hvis du kan acceptere en hosted løsning. De fås jo fra 10-20 kr
om måneden... men det kommer an på dit behov, altså hvad du skal bruge det
til.

mvh
///M

Fra : Jens Allerheinm

Dato : 19-12-06 23:11

> Ja, f.eks. hvis du kan acceptere en hosted løsning. De fås jo fra 10-20 kr
> om måneden... men det kommer an på dit behov, altså hvad du skal bruge det
> til.

Jeg har ikke set billigere end kr. 40 pr. md. for 250MB
og så lidt ekstra for diverse. Det bliver omkring kr. 500/året.
Kan det så gøres for kr. 2000 for lidt hardware mm, så
vil jeg hellere det.

--
Hilsen Jens

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-06 06:25

> Jeg har ikke set billigere end kr. 40 pr. md. for 250MB
> og så lidt ekstra for diverse. Det bliver omkring kr. 500/året.
> Kan det så gøres for kr. 2000 for lidt hardware mm, så
> vil jeg hellere det.

Nu er det slet ikke fordi jeg vil tale dig fra det, men du skal lige lægge
omkring 1000 kr i strøm til. Og jeg giver altså kun 14 kr om måneden for 3
GB web-hotel (ja, 3000 MB) hos www.needhost.dk ... og de har ASP, PHP, MS
Sql og MySQL.

mvh
///M

Fra : Jens Allerheinm

Dato : 20-12-06 17:59

> omkring 1000 kr i strøm til. Og jeg giver altså kun 14 kr om måneden for 3
> [...]
Var ikke klar over at man kunne få asp så billigt.
Faktisk er web1 til 8kr. pr. md. alt rigeligt til mig.
Mht. til strømforbrug og pris har jeg målt min lille laptop til et forbrug

ca. 60kWh. Det er vist ca. 1 kr. i døgnet.
Anywhere, kr. 8 og 14 pr. md. er billigere. Jeg overvejer lige et par dage
om jeg skal gå på den. Det er rigtigt fristende.
--
Hilsen Jens

Fra : Jens Allerheinm

Dato : 22-12-06 22:36

> [...]
> omkring 1000 kr i strøm til. Og jeg giver altså kun 14 kr om måneden for 3

Har kikket lidt på needhost.dk og specielt på grupperne. Det synes mig
som om der er mange som ikke er tilfredse forskellige ting?
Måske tager jeg fejl. Benytter nogen andre needhost.dk og kan
evt. anbefale eller det modsatte serverhostningen.

--
Hilsen Jens

Fra : Ukendt

Dato : 25-12-06 12:32

> [...]
> Måske tager jeg fejl. Benytter nogen andre needhost.dk og kan
> evt. anbefale eller det modsatte serverhostningen.

Jeg er næsten sikker på at der findes en bedre gruppe at spørge om dette i.
Men da jeg selv foreslog dem, vil jeg give en kort udtalelse. Det kommer an
på dit behov, for kan du klare dig uden support, uden ændringer, betaler du
dine regninger over pbs så er jeg fint tilfredse med dem. Dog bliver de
vildt bøvlede at snakke med hvis man er bare lidt avanceret og ønsker
skrive-rettigheder på sin database-mappe (det er noget gøgl - den er jo
uanvendelig ellers).Opgraderer man sine behov går der kludder i betalingerne
og ting der er betalt står som ubetalte. Men tro mig, der er andre, og der
er også nogen er er billigere - jeg vil bare ikke begynde at reklamere, og
slet ikke i denne gruppe da det er off-topic.

mvh
///M

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 26-11-07 14:11

"Jens Allerheinm" <jeg@vil_ikke_have.emails> writes:

> Jeg har kikket lidt på denne Synology NAS Disk Station 106e
> http://www.zitech.dk/product/Details.aspx?ID=161448
> til kr. 2000 + en disk, men kan det gøres meget billigere?

Prøv at kigge på Asus WL-500g Premium, Asus WL-600 og Asus WL-700 (den
sidste har disk).
--
Thorbjørn Ravn Andersen