Olafur Eliasson
Fra : Jørgen Højrup

Dato : 16-12-06 20:16

Hej

Jeg er blevet tilbudt at købe værket Islandsserie 41 af Olafur Eliasson til
en pris af 125.000 ex. moms.

Det skal siges at jeg ikke har forstand på kunst - men udelukkende ser det
som en pensionsopsparing. Jeg er 29 år gammel.

Så vidt jeg ved er værket et unikum.

Er værket de 125.000 kr. værd eller er der andre som man hellere skal satse
på.

Jørgen

Fra : Buus Daugaard

Dato : 16-12-06 22:39

Hej
Du kan jo prøve at maile til kunstneren og spørge ham,
studio@olafureliasson.net
Ellers prøv at kontakte nogle gallerier, der har solgt ham.
Du kan søge på Google, bare skriv " olafur eliason ", så kommer der flere.
Med de venligste hilsener
Søren Daugaaard

Fra : Karsten Enevoldsen

Dato : 17-12-06 01:12

Jørgen Højrup skrev:
> [...]
>
> Så vidt jeg ved er værket et unikum.
>
> Er værket de 125.000 kr. værd eller er der andre som man hellere skal satse

Hej Jørgen.

Olafur Eliasson er afgjort en investering værd.

En ting er galleriernes priser, noget helt andet er auktionshusenes.

Se eksempelvis denne fra Bruun Rasmussen:

http://www.bruun-rasmussen.dk/search.do;jsessionid=AB2375E090A7F69C48F6D3613E55FE61.bifrost?mode=detail&cid=44996&iid=300126450

/Karsten

Fra : Anders

Dato : 17-12-06 03:53

Hold Kæft hvor latterligt!

40 - 60.000,- for et skide fotografi (?)
- Ikke engang noget specielt fotografi.

Maler han ligeså kedeligt?

Verden vil bedrages...især "kunst" verdenen

Føj!

Fra : Jørgen Højrup

Dato : 17-12-06 11:11

Hej

Det var dog et ANDERLEDES svar.

Fra : Bænni

Dato : 17-12-06 11:40

Anders wrote:
> [...]
> - Ikke engang noget specielt fotografi.
>
> Maler han ligeså kedeligt?
>
> Verden vil bedrages...især "kunst" verdenen

så la dog vær at glo den vej hvis det er så slemt - fjols.....

--
Bae9

Rigtige mænd bruger ikke kill-filter!

Fra : S.Sørensen

Dato : 17-12-06 11:35

> [...]
>
> Så vidt jeg ved er værket et unikum.
>
> Er værket de 125.000 kr. værd eller er der andre som man hellere skal

Hvis du har 125,000kr, ville jeg hellere satse på værker af Tal R, Jesper
Just eller f.eks. Kathrine Ærtebjerg. Og måske kun bruge under 100,000kr.
Tror de vil blive mere værd end Olafur. Se bare på den vudering der lå i den
anden post fra Bruun Rasmussen; 60-75,000kr og hammerslag på 44,000kr...

Men det var, hvad jeg ville gøre med de penge.

Jeg vil også lige sige at Andersen_s på Islands brygge har Olafur i stald,
og han ville være god at spørge (medmindre det er ham du køber af :) )

Good luck,

Sørensen