Hvidt slot i Veksø?
Fra : Ukendt

Dato : 21-11-06 18:09

Når man kører ud af Veksø - ja, det er vel på sydsiden, kører men på en
smal åben landevej, hvor man pludselig har en stor fritliggende hvid
bygning på sin venstre hånd. Jeg ved ikke, hvad stilarten eller hustypen
korrekt burde kaldes, men det minder da lidt om et slot.

Hvad er det egentlig for et sted. Hvem har ejet det gennem de sidste
f.ex. 70 år. Har nogen en viden om, hvem der kan have boet der i f.ex.
1935. Eller er der nogen der ved hvor gammel bygningen er ?

TW

Fra : J.KO

Dato : 21-11-06 18:44

<The Wren> skrev i en meddelelse

> [...]
> f.ex. 70 år. Har nogen en viden om, hvem der kan have boet der i f.ex.
> 1935. Eller er der nogen der ved hvor gammel bygningen er ?

Prøv at spørge i kommunen, de har alle oplysninger om alle bygninger.

Mvh. J.Kobel

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 21-11-06 19:18

The Wren skrev:

> [...]
> fritliggende hvid bygning på sin venstre hånd. Jeg ved ikke,
> hvad stilarten eller hustypen korrekt burde kaldes, men det

Der er kun *en* vej syd ud af Veksø. Det er vejen mod Hove.
På venstre side af den ligger først gården Skelhøjgård, og lidt
senere gården Vaselund.

Om en af disse gårde minder om et slot, ved jeg ikke.

--
Herluf :·)

Fra : Gert Krabsen

Dato : 21-11-06 19:27

The Wren wrote:

> [...]
> f.ex. 70 år. Har nogen en viden om, hvem der kan have boet der i f.ex.
> 1935. Eller er der nogen der ved hvor gammel bygningen er ?

Vasehøj?

http://powerhorses.dk/stutteri/main.htm

?

Fra : Ukendt

Dato : 22-11-06 20:20

"Gert Krabsen" skrev i en meddelelse

> Vasehøj?
>

> http://powerhorses.dk/stutteri/main.htm
>
> ?

Hvis dit spørgsmålstegn skal betyde: Er det mon dette sted med
hestestutteriet, så må jeg svare, at jeg kiggede på alle de billeder,
som findes på siden "powerhorses", men jeg kunne ikke se noget, som
viste mig om dette var stedet. Desværre så ved jeg heller ikke om den
vej vi kørte på, da vi så den store hvide bygning, hedder Løjesøvej. Den
person, som sad ved rattet kørte heller ikke langsomt nok til at jeg så
noget spor af stutteri, idet vi kørte forbi.

Det må ellers være et velegnet sted at lægge et stutteri.

Så er der måske ikke andet tilbage end at ringe til kommunen, hvis jeg
ønsker at vide mere om stedet.

Det må være rigtigt, som Herluf skriver, at vejen jeg nævner fører til
Hove.

Tak for jeres bud på, hvad der kunne være svaret på mit spørgsmål.

TW