Hvilken fiskerihavn er dette (ca. 1925)?
Fra : Ukendt

Dato : 07-10-06 10:43

http://www.towle.dk/A1012.jpg viser en kutter i havn.
Registreringsbogstavet er A, men er det Ålborg havn ca. 1925?

Hvor kan jeg finde oplysninger om kutteren A1012 - personerne kender jeg.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Jesper Kinch Anderse~

Dato : 07-10-06 19:30

Hej Kurt,

Jeg vil tro, du kan finde oplysninger om kutteren i "Årbog for den
danske fiskeriflåde" fra det pågældende år. Jeg mener, du kan låne den
fra Stadsbiblioteket i Århus.

   Mvh. Jesper

Se gamle billeder fra fiskerlejet Slettestrand på
http://home20.inet.tele.dk/sletbaade/index.htm

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-06 20:42

On Sat, 07 Oct 2006 20:30:04 +0200, Jesper Kinch Andersen wrote:

> Jeg vil tro, du kan finde oplysninger om kutteren i "Årbog for den
> danske fiskeriflåde" fra det pågældende år. Jeg mener, du kan låne den
> fra Stadsbiblioteket i Århus.

Strålende, billiant, jeg vil strax gå ind på www.bibliotek.dk og bestille
en relevant årgang hjem til mit lokale bibliotek. Tak for tippet.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 09-10-06 00:35

In news:3lyhaijtn0wj$.1mv57sp3ni5wv.dlg@40tude.net,
Kurt Hansen <kurt-snabela-towle-dk> typed:
> [...]
> Registreringsbogstavet er A, men er det Ålborg havn ca. 1925?
>
> Hvor kan jeg finde oplysninger om kutteren A1012 - personerne kender

I 1970 er A = Ålborg - men da er 1012 ikke registreret. Der er næppe ændret
bogstav siden 1925 - er min vurdering.
Kutteren behøver jo ikke være fotograferet i den hjemmehørende havn.

--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
www.genealog.dk www.skolekammeraten.dk