Billedfremviser
Fra : Ras

Dato : 30-11-06 13:48

Hej,

Jeg vil gerne vise en række billeder, ikke som galleri, men gerne som
magasin - eller fremvisning - man kan blade i (evt diasshow med glidende
overgange). Er der nogen ide til, hvorledes man gør det relativ nemt i
flash?

Gerne via en template - men det kunne også være ved selv at bygge det op.

PS
Jeg har set lidt på pagegangster, men jeg synes faktisk det er lidt
kompliceret

Fra : Nørd

Dato : 30-11-06 16:02

"Ras" <forman@erindring.dk.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> PS
> Jeg har set lidt på pagegangster, men jeg synes faktisk det er lidt

Hej.

Brug et Action Script i Macromedia Flash.

function EndTransLate()
{
if(isSetTimer == false && check == true)
TimeID = setInterval( OnTime, 1000,undefined );

}
function GetBaseUrl()
{
pos = _url.lastIndexOf("\\");
if (pos == -1)
{
pos = _url.lastIndexOf("/");
} // end if
return (_url.substr(0, pos + 1));
}
function Move(Step)
{
ShowPhoto(Step);
}
function ShowPhoto(PhotoID)
{
clearInterval(TimeID);
isSetTimer = true;
TimeID = undefined;
CurPhotoID=PhotoID;
CurImgFileName=ImgFileName[PhotoID];
CurScale=PhotoScale[PhotoID];
CurWidth=PhotoWidth[PhotoID];
CurHeight=PhotoHeight[PhotoID];
CurInfo=PhotoInfo[PhotoID];
CurEffect = ImageEffect[PhotoID];
BasePath = GetBaseUrl();
Container.LoadPhoto(BasePath +
CurImgFileName,CurScale,CurWidth,CurHeight,CurEffect);
isSetTimer = !(check);
}

function OnTime()
{
if(flag == true)
{
CurPhotoID = CurPhotoID + 1;
if(CurPhotoID==6)
{
if(IsRollBack)
Move(0);
else
{
CurPhotoID = CurPhotoID - 1;
clearInterval(TimeID);
TimeID = undefined;
isSetTimer = true;
}
return;
}
else
{
ShowPhoto(CurPhotoID);
}
}
else
{
clearInterval(TimeID);
TimeID = undefined;
isSetTimer = true;
}
}
Container.LoadingBar=Loading;
Container.OnEndTrans=EndTransLate;
onEnterFrame = WaitContainer;
function WaitContainer()
{
if (Container.Masker<>undefined)
{
onEnterFrame = undefined;
Move(0);
}
}
if (FirstRun==undefined)
{
FirstRun=false;
PhotoScale=new Array();
PhotoWidth=new Array();
PhotoHeight=new Array();
ImgFileName=new Array();
ImageEffect = new Array();

flag = true;
isfull = 0;
isSetTimer = 0;
check = !(isSetTimer);
IsRollBack = 1;
TotalImage = 6;
DelayTime = 1000;
fscommand("fullscreen",isfull);
fscommand("allowscale",false);
ImgFileName[0]="Billede.jpg";
PhotoScale[0]=100,000000;
PhotoWidth[0]=280;
PhotoHeight[0]=257;
ImageEffect[0] = 0;

ImgFileName[1]="Billede.jpg";
PhotoScale[1]=91,883614;
PhotoWidth[1]=600;
PhotoHeight[1]=600;
ImageEffect[1] = 0;

ImgFileName[2]="Billede.jpg";
PhotoScale[2]=100,000000;
PhotoWidth[2]=304;
PhotoHeight[2]=228;
ImageEffect[2] = 0;

ImgFileName[3]="Billede.jpg";
PhotoScale[3]=100,000000;
PhotoWidth[3]=270;
PhotoHeight[3]=351;
ImageEffect[3] = 0;

ImgFileName[4]="Billede.jpg";
PhotoScale[4]=100,000000;
PhotoWidth[4]=384;
PhotoHeight[4]=270;
ImageEffect[4] = 0;

ImgFileName[5]="Billede.jpg";
PhotoScale[5]=80,000000;
PhotoWidth[5]=800;
PhotoHeight[5]=450;
ImageEffect[5] = 0;

}stop();
function AutoPlayBut()
{
clearInterval(TimeID);
flag = false;
isSetTimer = !(isSetTimer);
if(isSetTimer)
{
clearInterval(TimeID);
check = false;
flag = false;
}
else
{
flag = true;
check = true;
if(!IsRollBack && CurPhotoID == TotalImage - 1)
Move(0);
else
OnTime();
}
}
function getAutoPlayButState()
{
return check;
}

function PrevBut()
{
clearInterval(TimeID);
isSetTimer = true;
flag = false;
check = false;
Move((CurPhotoID-1+TotalImage) % TotalImage);
}

function NextBut()
{
clearInterval(TimeID);
isSetTimer = true;
flag = false;
check = false;
Move((CurPhotoID+1) % (TotalImage));
}

function FullScreenBut()
{
isfull = !(isfull);
fscommand("fullscreen", isfull);
}
function getFullScreenButState()
{
return isfull;
}

Fra : Nørd

Dato : 30-11-06 16:16

> [...]
>
> PS
> Jeg har set lidt på pagegangster, men jeg synes faktisk det er lidt

Har lavet denne til dig så du har lidt at se efter, skal ligge
i samme mappe, billeder - fla samt den færdige Swf.

Name: SlideShow.rar
Size: 228KB

The download link is: http://www.sendspace.com/file/an4wnv

Fra : Nørd

Dato : 30-11-06 16:51

> [...]
>
> PS
> Jeg har set lidt på pagegangster, men jeg synes faktisk det er lidt

Hej igen.
En anden Slide i Macromedia Flash 8.
Name: test2.rar
Size: 516KB