Abu Garcia Cardinal 100 serien
Fra : mew2k

Dato : 29-10-06 02:07

Hej folkens ..

Jeg har været vant til et 10 år gammelt hjul som vejer omkring 165 gr med
line på spolen, men trænger til et nyt, fordi bremse-mekanismen i spolen er
mørnet op.

Hvad kan anbefales i ovenstående serie, evt. tilsvarende fra Shimano? - Jeg
har prisloft på omkring 400.

Nogen der ved hvad UL, FD og RD dækker over?
http://www.lystfisk.dk/default.asp?pageload=serievis&gruppeID=55&serieID=553&vareID=2714

På forhånd tak.

Fra : Martin Larsen

Dato : 29-10-06 09:06

"mew2k" <gg@gg.gg> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har prisloft på omkring 400.
>
> Nogen der ved hvad UL, FD og RD dækker over?

Hej FD er med frontbremse (drejeknap over spolen), RD er med bagbremse
(bagerst på hjulet). Jeg er usikker på UL, måske Ultra Light???

Mvh.

Martin

Fra : Frandsen

Dato : 30-10-06 16:13

"mew2k" <gg@gg.gg> skrev i en meddelelse
> Nogen der ved hvad UL, FD og RD dækker over?

Ultra Light - de mindste hjul
Front Drag - bremse foran på spolen
Rear Drag - bremse bag på hjulet.