Ekkolod
Fra : O.L

Dato : 21-09-06 14:25

Har nogen erfaring med ekkolod i en lille jolle, hvad kan man montere, og
hvordan. Skal være til at tage med hjem, og hvad så med giveren? Er det
overhovedet til nogen hjælp, m.h.t. at fange flere fisk? Eller skal jeg bare
blive ved med at sejle rundt på må og få, (dørge) og så håbe, at jeg møder
en sulten fisk, der er dum nok til at hapse et blink?

Fra : Carsten

Dato : 21-09-06 16:07

Hej Ole

Jeg har på min 14'' jolle et transportabelt Eagle FishEasy 2, hvor giveren
sættes fast med en sugekop. Det virker fint, og bruger ikke særlig meget
strøm, men kræver 8 batterier.

Jeg kigger mest på vanddybde, bundforhold, og er ikke skrap nok til at kunne
se fisk.

Men jeg fisker mest efter fladfisk, og hvis det var fx torsk og sild ville
der være flere muligheder.

Ved dørgning kan du jo holde øje med dybden, så du ikke kommer ind på for
lavt vand

Hilsen

Carsten

Fra : Ukendt

Dato : 22-09-06 06:32

Jeg har for kort tid siden købt en tilsvarende løsning - en bærbar Garmin
Fishfinder 140, hvor også sender/modtager monteres med sugekop.

Bruger det også mest til vanddybder og at finde huller/strømhuller i
Lillebælt og det fungerer fint for mig. Ser også fisk derpå, men indtil
videre har ingen af disse givet sig til kende på krogen.

Men bare det at kunne finde skråninger osv er alletiders for mig - og med
tiden skal jeg også nok få lært at spotte fisk.

Prisen var på tilbud 1598 excl batterier.

Mvh. Ivan