Dørger
Fra : Hans Mikkelsen

Dato : 19-09-06 10:09

Mojn !!
Hvad er jeres foretrukne blink og / eller wobler når i dørger, eller
sagt på en anden måde, hvad fanger i mest på. ?
Er den mange havørreder / torsk imellem ?
Sejler i meget langsomt eller meget hurtigt ?
Det vil glæde mig meget, hvis dette indlæg vil give en så ensartet
besvarelse, at det kan blive en hjælp for mange

Fra : Jan Raarup

Dato : 19-09-06 12:15

Hans Mikkelsen <bkfoto3@mail.dk> skrev:
> [...]
>sagt på en anden måde, hvad fanger i mest på. ?
>Er den mange havørreder / torsk imellem ?
>Sejler i meget langsomt eller meget hurtigt ?

Som hovedregel fanger man jo på det man fisker med, forstået på
den måde at både torsk og ørred tager alskens blink og woblere.
Et Northern King blik med lidt blåt er næsten altid sikkert til
havørred. Trækker man det langsomt efter båden og dybt hænger
der masser af torsk på.

Hilsen Jan

"The worst day fishin` is better than
the best day workin´"
http://www.janogmarensside.bcbnet.dk/gronland.htm

Fra : Michael

Dato : 20-09-06 20:49

Hej.

Jeg har gode erfaringer med Yo-zuri woblere de fanger godt
og har en rigtig god gang i vandet.

Hvis fiskeriet skal foregå efter Laks eller Ørred
kan jeg anbefale Grizzly blink de har nemlig også en fantastisk gang i
vandet.

mvh.

Michael