gule gele klumper fra guppy
Fra : Carsten Larsen

Dato : 11-11-06 23:21

hej alle

jeg har 1 guppy hun der er gravid, gående i en fødetank inde i akvariet, en
af de typer, hvor der er en indsats i, hvor det så er meningen at ungerne
skal falde ned i og være i sikkerhed, efter at de er blevet født.

jeg går så spændt og kigger hver dag, om der skulle være unger, men indtil
videre har det kun været fiske-affald og nedfaldet flage mad der har ligget
på bunden af fødetanken.

men her i dag, har jeg observeret nogle små gule geleagtige kugler der
ligger i bunden af fødetanken, og altså er kommet fra guppy hun´nen, de er
cirka 2-3 millimeter i diameter, og gennemsigtige gule

er der nogen der ved hvad det kan være??

hvis i ønsker at se et billede af dem, så sig til, så skal jeg uploade et på
min side

mvh Carsten Larsen

Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 12-11-06 09:33

"Carsten Larsen" <quess@tdc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> er der nogen der ved hvad det kan være??
>
> hvis i ønsker at se et billede af dem, så sig til, så skal jeg uploade et

Hej Carsten

Det du ser er "dødfødte" unger.
De kommende dage vil vise, om der i det hele taget bliver født levende
unger.
Du kan risikere, at alle æggene er "forstenede" og guppyen vil dø.

Hilsen
Jørgen

Fra : BuFFer

Dato : 12-11-06 12:23

Det er ufærdige-unger.

Den kan have smidt dem pga. stress eller chok

Måske du har flyttet den for tidligt?

Jeg venter altid til jeg kan se øjnene på ungerne i maven.
Det er også lige som om at 12-24 timer før den føder bliver maven lige en
tand størrer end den har værret de forregående dage.
Så hvis du har holdt øje med den kan du pludselig en dag se en forandring
(jeg kan)

Fra : Carsten Larsen

Dato : 12-11-06 13:13

"BuFFer" <nosp@m.2.me> skrev i en meddelelse
> [...]
> tand størrer end den har værret de forregående dage.
> Så hvis du har holdt øje med den kan du pludselig en dag se en forandring

tusind tak for svarene, her i nat læste jeg lige en akvariebog, hvori der
stod at det var psykologisk tortur hvis man brugte en sådan klar føde kasse
i akvariet, da fiskene bliver monster stressede og ikke kan forstå at de kan
se ud, men ikke svømme ud til de andre

Det hænger jo rigtigt god sammen med hvad i siger, at de er stressede og så
føder døde unger.

nu har jeg fjernet dem fra føde-kassen, og så må jeg vel leve med at de
føder sammen med de andre fisk, med deraf følgende spild blandt ungerne.

mvh

Carsten

Fra : Bainz

Dato : 13-11-06 11:06

der er mange muligheder for at lave en føde kasse selv der virker meget
bedre.
ta en gammel frugt bakke i plastik ud med bunden og sy et grov masket net
dog ikke så grov at forældre fisken kan kom der ud gennem, på med noget rør
isulering til at få den til at flyde lidt højere med, og planter rundt om
kassen så er der ingen stress mere ikke så vidt jeg kan se.
men skal da lige til sidst sige det kræver et akvarium hor der ikke er andet
i. Håber svaret kan bruges
Mvh
Bainz