At købe hobby/sløjd-træ i Odense
Fra : hogfeldt@gmail.com

Dato : 07-11-06 13:56

Hejsan,

Jeg ka simpelthen ikke regne ud hvor jeg skal gå hen, for at finde
hvad jeg søger...
Jeg vil gerne lave lidt sløjd af forskellig art, og jeg skal derfor
bruge træ - Pære/æble, valnød, ask, ahorn etc... altså, lidt
hårdere træsorter...

Da jeg bl.a. havde tænkt mig at dreje ting, skal træet altså ikke
være savet til brædder, men derimod blokke af en vis tykkelse, så
der er noget at arbejde med...

Forøvrigt ville jeg også gerne ha' fingrene i noget finér af samme
træsorter...

Men hvor p*kker finder man den slags? Ingen af byggemarkederne kan
åbenbart hjælpe, savværkerne vil kun levere hvis man bestiller en
kvart ophugget skov, og Møller-Sørensen, Hardwood etc. vil ikke
sælge til mig fordi jeg er privat...?

Jeg bor i Odense, så hvis nogen kender en hemmelig træpusher i
nærheden modtager jeg meget gerne hints

Med venlig hilsen
Magnus

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 08-11-06 20:43

Magnus skrev:

> [...]
> Jeg vil gerne lave lidt sløjd af forskellig art, og jeg skal derfor
> bruge træ - Pære/æble, valnød, ask, ahorn etc... altså, lidt

Hvis du vil have fat i de spændende træsorter, skal du finde et
mindre snedkeri. Det er her, de er let tilgængelige. Du kan sikkert
finde en masse stumper i snedkeriet affaldskasser, som du hellere
end gerne må tage under armen.

Nu skal du ikke lige regne med at finde pære- og æbletræsstykker i
affaldskassen. Men ellers er det mahogni, teak, wengé, bøg, birk,
eg og mange forskellige træsorter. Du skal finde et snedkeri, der
laver alle mulige opgaver. Her finder du det, du ønsker.

Jeg er selv bygningssnedker, og har gået på et snedkerværksted i
mange år. Du skulle bare se, hvad der bliver smidt ud ...

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : Jan O

Dato : 09-11-06 18:44

<hogfeldt@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Et godt råd, hvis du ikke kan finde tøret træ,
så hvis du har plads, find selv stammer og tykke grene
læg det på lager et par år, så har du hvad du skal bruge.
nået af det flotteste træ er mange gange den vi har i haverne,
eks. æble, pære, birk etc
jeg har selv taget fra brænde stakken, birk der er begyndt at rådne så det
får sorte nistre i årene, når det bliver pudset og poleret kan det næsten
ikke fås pænere

bare et godt råd saml selv

jan o