Installer både java 1.4 og 1.5??
Fra : bob

Dato : 29-10-06 12:38

Er det muligt at have java sdk 1.4 og sdk 1.5 installeret på samme
tid?

Jeg koder normalt med sdk 1.4 men vil gerne snuse til 1.5 dog med
mulighed for nemt at kunne gå tilbage til 1.4.

Specielt drejer det sig om at installere sdk'erne i Ubuntu.

Fra : Johnnie Hougaard Nie~

Dato : 29-10-06 14:15

bob wrote:
> Er det muligt at have java sdk 1.4 og sdk 1.5 installeret på samme
> tid?

Min erfaring er at det går endog _meget_ nemt at have flere JDKer
på banen samtidig. Altså både SDK 1.4 og JDK 5.0 (1.5 findes ikke!)

Du er selvfølgelig nødt til at alle aktiveringer af Java forholder
sig til hvilken udgave der er brug for. Da jeg for længe siden har
droppet tanken om at aktivere Java fra en system-defineret path, har
jeg ikke oplevet dette som en gene. Det vil sige at jeg også sætter
classpath når jeg aktiverer den ønskede Java.

En lidt midre fleksibel måde er at lade scripts bruge environment
variabel JAVA_HOME, og så sætte denne frem og tilbage ved behov.
Det kan i mange tilfælde også fungere fint, og mindsker jo behovet
for at skulle rette i flere scripts ved skift af udgave. Til gengæld
kræver det ekstra omhu for at køre begge udgaver parallelt.

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 29-10-06 14:34

Johnnie Hougaard Nielsen wrote:
> og JDK 5.0 (1.5 findes ikke!)

Hvad siger din Java på:

java -version

?

Arne

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 29-10-06 14:33

bob wrote:
> [...]
> mulighed for nemt at kunne gå tilbage til 1.4.
>
> Specielt drejer det sig om at installere sdk'erne i Ubuntu.

Ingen problemer.

Du sætter PATH efter hvad du vil køre.

Bruger du en IDE af passende kaliver vil den også lade dig
vælge Java version.

Arne

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 29-10-06 14:40

"bob" <eksamor@yahoo.com> writes:

> Specielt drejer det sig om at installere sdk'erne i Ubuntu.

Det er først java 1.5 der er kommet i Ubuntus generelle
distributionssystem, men du kan som udgangspunkt hive en vilkårlig
javaudgave hjem fra javasoft.com og så sætte JAVA_HOME og din PATH så
det passer. Hvis de er lagt ind lokalt, træder de ikke hinandne over
tæerne.

Hvordan har du fået den Java du har?

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Henrik Schmidt

Dato : 02-11-06 04:40

bob wrote:
> [...]
> mulighed for nemt at kunne gå tilbage til 1.4.
>
> Specielt drejer det sig om at installere sdk'erne i Ubuntu.

Hvorfor ikke bare bruge source og target options i javac?

Mvh,
Henrik Schmidt

Fra : Peter SD.

Dato : 16-12-06 11:08

Hej.

Jeg har fået en lille opgave hvor jeg skal have lavet en lille java-side med
et par enkelte funktioner.....
dvs. 9 knapper, 7 tal-udlæsninger og et tal-indtastningsfelt......

Jeg har fået at vide at der følger en del java-beans med til denne server,
men jeg ved ikke precis hvad/hvordan jeg skal gribe det an.....
- samtidig siger leverandøren at disse beans ikke er det bedste at bruge, ok
at man hellere skal lave siden selv.....

Så det jeg søger er et eller andet forholdsvis nemt værktøj, der kan lave en
enkel java-side for mig, og noget god begynder information.......

Jeg har før lavet nogle HTML sider, og dem har jeg altid lavet i notepad og
skrevet det hele selv, men det er overhovedet ikke det samme som java, det
ved jeg godt.....

--
Peter