Kontrol af andre processer
Fra : Jacob Jensen

Dato : 08-11-06 16:52

Hej

Jeg skrev dette indlæg på dk.edb.programmering d. 19. oktober, men ingen har
svaret. Jeg tillader mig at gengive det her i håb om svar...

Hvordan fungerer programmer som:

DU-meter (bandwidth monitor)
Netlimiter (bandwidth monitor med mulighed for at begrænse processers
båndbreddeforbrug)
firewalls
osv?

Disse programmer har brug for på den ene eller den anden måde at:

Få en liste over kørende processer.
Få en liste over åbne sockets.
Kunne styre andre processers båndbreddeforbrug.
Osv. Osv.

Jeg er specielt interesseret i Windows-programmer og løsningsforslag som kan
implementeres i C, C++ eller Java.

--
Jacob
E-mail: jacob@etlivmedsle.dk

Fra : Mogens Hansen

Dato : 08-11-06 19:23

"Jacob Jensen" <jacob@etlivmedsle.dk> wrote in message

[8<8<8<]
> Jeg er specielt interesseret i Windows-programmer og løsningsforslag som
> kan
> implementeres i C, C++ eller Java.

Du kan måske have glæde af at kigge på værktøjerne fra SysInternals (nu en
del af Microsoft)
http://www.microsoft.com/technet/sysinternals/default.mspx
som har en række værktøjer i den stil.
Der er ofte noget teknisk beskrivelse og sommetider sourcekode med.

Ellers kig i bogen
Microsoft Windows Internals, Fourth Edition: Microsoft Windows Server(TM)
2003, Windows XP, and Windows 2000
ISBN 0-7356-1917-4
Mark E. Russinovich, David A. Solomon

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : jespr

Dato : 08-11-06 23:09

Jacob Jensen wrote:
> [...]
> Osv. Osv.
>
> Jeg er specielt interesseret i Windows-programmer og løsningsforslag som kan

Der er et eksempel her http://www.viksoe.dk/code/wepmetering.htm. Jeg
har også set andre eksempler på nettet men jeg kan desværre ikke finde
linksne.

Jesper