Konvertering/opgradering af c-kode
Fra : Ukendt

Dato : 16-10-06 20:10

Hej NG
Jeg har en mindre opgave som jeg gerne vil høre jeres bud på hvordan jeg
løser bedst.

Jeg har en stak c-kode. Det er skrevet for 25 år siden til dos. Nu er det
så ved at være tiden det skal opgraders til noget windows delphi/c#/c++.
Hvordan griber jeg det bedst an? Det er ikke mig der har skrevet det i
første omgang og jeg har ikke en compilet udgave. I koden står der at det
er skrevet til "MICROSOFT C V6.00A".
Er der en der har et godt forslag?

Fra : Bertel Brander

Dato : 16-10-06 20:46

Søren Jespersen wrote:
> [...]
> Hvordan griber jeg det bedst an? Det er ikke mig der har skrevet det i
> første omgang og jeg har ikke en compilet udgave. I koden står der at det

Hvis det virkelig er 25 år gammel vil det nok
være lettere at skrive det forfra, chancen for
at det nogensinde kommer til at virke en ikke stor.

Hvis programmet er stort kan du måske genbruge de
dele der ikke tilgår specielle DOS funktioner og
omskrive resten.

Hvilke specielle DOS funktioner har du problemer med?

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Ukendt

Dato : 16-10-06 20:57

Bertel Brander <bertel@post4.tele.dk> wrote in

> Hvis det virkelig er 25 år gammel vil det nok
> være lettere at skrive det forfra, chancen for
> at det nogensinde kommer til at virke en ikke stor.

Hehe mindre regnefejl. Det er nok nærmere 15 år gammelt :)

> Hvis programmet er stort kan du måske genbruge de
> dele der ikke tilgår specielle DOS funktioner og
> omskrive resten.
>
> Hvilke specielle DOS funktioner har du problemer med?

Det erikke specielt stort, men der er lavet nogle specielle kommunikations-
rutiner (RS422 mener jeg), der ikke lige er til at gennemskue. Findes der
ikke nogle standard metoder man kan gå frem efter når man skal lave sådan
en konvertering?

Fra : Ukendt

Dato : 16-10-06 21:58

> Findes der
> ikke nogle standard metoder man kan gå frem efter når man skal lave sådan
> en konvertering?

* Genbruge det der er portabelt,
* Omskrive det der er hardware eller os specifikt
??? Hvordan kan rådene næsten blive mere specifikke, og stadig gælde
universelt ???

Hvis der er tilgang direkte til uarten, duer denne del ikke længere.
Hvis det er 80x25 dos skærm grafik, skriver du sikkert denne del om.
Hvis det er direkte keyb input duer denne del ikke længere.
Hvis der er fil-io vha dos- "os-kald", sw interrupts, skal det skrives om
Hvis den bruger Beeperen, så vil du sikkert gøre noget andet.....
Jeg har set mere grimt struktureret dos-kode med konsol IO end pænt. Hvis
det er lavet med bruger input, kommunikation, display output, fil output
syltet sammen i en 10.000 liniers void main, så er du på spanden på dette
punkt også ...

Jeg er enig med MR,
Men se om du kan isolere et eller andet protokol-lag, hvis der er et sådant,
lav et pænt design, og kod så resten.

Jeg er skeptisk mht. genbrug, men kan selvfølgelig tage fejl.

tpt

Fra : Bertel Brander

Dato : 16-10-06 22:00

Søren Jespersen wrote:

> [...]
> ikke nogle standard metoder man kan gå frem efter når man skal lave sådan

RS422 er det ikke en anden udgave af RS232?

I så fald:
Normalt bruger man CreateFile til at åbne porten.
WriteFile til at skrive til porten
ReadFile til at læse.
Der er en række funktioner til at sætte porten op:
http://windowssdk.msdn.microsoft.com/en-us/library/ms680808(VS.80).aspx

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 16-10-06 21:12

On Mon, 16 Oct 2006 19:57:11 +0000, Søren Jespersen wrote:

> [...]
> ikke nogle standard metoder man kan gå frem efter når man skal lave sådan
Hvis programmet tilgår hardware, er jeg ret sikker på, at du kommer til at
skrive denne del om. Hvad jeg kan forstå, er det hovedparten af
programmet, så mit bedste gæt er, at det vil være langt nemmere at skrive
hele programmet om.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Per Abrahamsen

Dato : 18-10-06 07:51

"Søren Jespersen" <sje[at]barre.dk> writes:

> [...]
> Hvordan griber jeg det bedst an? Det er ikke mig der har skrevet det i
> første omgang og jeg har ikke en compilet udgave. I koden står der at det

Start med at smide den ind i Microsofts seneste Visual C++, og se
hvordan det går. Den kan sandsynligvis også compile C, og rigtig
meget C kode er også gyldig C++.

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 18-10-06 12:20

Per Abrahamsen wrote:
> Start med at smide den ind i Microsofts seneste Visual C++, og se
> hvordan det går. Den kan sandsynligvis også compile C, og rigtig
> meget C kode er også gyldig C++.

Den kan compile C.

Arne

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-06 14:16

Per Abrahamsen <abraham@dina.kvl.dk> wrote in

> Start med at smide den ind i Microsofts seneste Visual C++, og se
> hvordan det går. Den kan sandsynligvis også compile C, og rigtig
> meget C kode er også gyldig C++.

Bruger visual studio 2005. Det er jo .NET så ved ikke om det går.

Anyway, når jeg gør det mangler den includefilerne bios.h og graphs.h

Fra : Mogens Hansen

Dato : 19-10-06 16:05

"Søren Jespersen" <sje[at]barre.dk> wrote in message

[8<8<8<]
> Bruger visual studio 2005. Det er jo .NET så ved ikke om det går.

Det er ikke noget problem.
Den kan sagtens oversætte C kode til native kode.

> Anyway, når jeg gør det mangler den includefilerne bios.h og graphs.h

Det er tilgengæld et problem.
Prøv at udkommenter de include statements, og så se hvilke fejlmeldinger
compileren giver fra manglende erklæringer.
De dele skal så behandles.

Venlig hilsen

Mogens Hansen