Ændre skrifttypen i en "dynamisc text box"
Fra : Mads Laursen

Dato : 15-11-06 14:44

Hej,

Jeg aner intet om Flash, men har fået en ven til at lave en
hjemmeside til mig i Flash, hvor jeg så bare selv skal ændre
..txt-filer, så mit indhold står der. Men, når jeg skriver æ, ø og
å, så står der intet på selve hjemmesiden. Disse tegn er bare
undladt.
Jeg ved ikke, hvilken skrifttype den vælger, men får ud fra, at
det er fordi, den vælger én, hvor de danske tegn ikke eksisterer.
Men hvordan ændrer jeg skrifttypen?

Når jeg benytter en .txt-fil, så starter den således: "content="
os så begynder jeg bare at skrive. Han har fortalt, at det hedder
"load external text to a dynamic text box". Kan I hjælpe?

I kan se et eksempel på problemet på http://test.pygmae.dk

På forhånd tak.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Morten Andersen

Dato : 23-01-07 20:49

Mads Laursen wrote in dk.edb.internet.webdesign.flash:
> [...]
> os så begynder jeg bare at skrive. Han har fortalt, at det hedder
> "load external text to a dynamic text box". Kan I hjælpe?

Jeg vil lige høre om du har de originale fla. filer. eller om der i
den txt fil du skriver skulle stå noget om en font.. evt, og du har
mulighed for at sende en kopi af en af dine txt filer til mig, så må
vi jo kigge på det

Mvh
Morten Andersen
Flash Designer