Løsning til "Aktiver Objekt for at bruge d~
Fra : Svend Spuur

Dato : 24-10-06 23:28

Som de fleste af jer nok allerede har oplevet, efter Microsoft
udgav en opdatering til Internet Explorer, tvinges vi flashfolk
til at ændre den måde vi embedder swf filer i html.
(Det skal siges at det faktisk ikke er Microsoft der er skurken i
denne sag. De blev sagsøgt og tabte.

Herunder følger en let måde at komme problemet til livs...
Open notepad og paste følgende kode ind:

theObjects = document.getElementsByTagName("object");
for (var i = 0; i < theObjects.length; i++) {
theObjects[i].outerHTML = theObjects[i].outerHTML;
}

Gem filen som fixit.js og læg den ud i roden af din hjemmeside
folder.

Du skal nu bare paste følgende kode ind lige under det sidste
</object> på hver af de internetsider der indeholder flash filer:

<script type="text/javascript" src="fixit.js"></script>

Det virker perfekt!

Kan desværre ikke bryste mig med at være opfinderen. Jeg fandt
løsningen på http://www.mix-fx.com/flash-prompt.htm

Håber nogen kan få gavn af ovenstående

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : MacJohn

Dato : 26-10-06 00:34

Svend Spuur wrote:

> [...]
> </object> på hver af de internetsider der indeholder flash filer:
>
> <script type="text/javascript" src="fixit.js"></script>

- Ikke for mig...

jeg er meget spændt på at høre fra andre, om det fungerer for jer.
Jeg ved ikke om det er fordi mine flash-objecter henter informationer
eksternt, - eller hvad det er, men det fungerer ikke for mig.
Jeg får blank område, hvor flashen skulle have været, og siden bliver
ved med at skrive "Loading" i statusbaren.... Som om et eller andet står
og kører i ring.

Andre erfaringer?

Eller endnu bedre: andre løsninger?

Mvh
john

Fra : Poul

Dato : 27-10-06 21:14

"MacJohn" <john@skrivikkedettebasix.dk> skrev i en meddelelse news:453ff464$0$4161$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> [...]
> Jeg får blank område, hvor flashen skulle have været, og siden bliver ved med at skrive "Loading" i statusbaren.... Som om et

Det virker ikke her.
Men jeg fik et vink her.

http://www.flashforum.dk/forum/viewtopic.php?t=834

Poul

Fra : Svend Spuur

Dato : 28-10-06 02:53

> Det virker ikke her.
> Men jeg fik et vink her.
>
> http://www.flashforum.dk/forum/viewtopic.php?t=834
>
> Poul

Jeg er da lidt ked af den ellers nemme løsning ikke virker for alle!
Og jeg kan kun sige det virker for mig på nu 2 hjemmesider. At jeg bruger Flash 5, ved jeg ikke om har nogen betydning?

Fra : Svend Spuur

Dato : 28-10-06 03:11

> Det virker ikke her.
> Men jeg fik et vink her.
> http://www.flashforum.dk/forum/viewtopic.php?t=834
> Poul

For mit vedkommende kan virkningen ses her:
http://www.pc-optimize.dk/mullemor

I menuen er der et flash objekt, (rulletekst) som IKKE er opdateret, hvorfor beskeden om aktiver fremkommer.
I midten er der 7 flash objekter, hvor "<script type="text/javascript" src="fixit.js"></script>" er lagt ind efter DET SIDSTE
</object> i denne fil og der kommer ingen besked om at aktivere, men virker umiddelbart.
Så hvorfor det ikke virker hos Jer har jeg desværre ingen idé om.

mvh Svend