Sammensætning af storage server.
Fra : Jack L.

Dato : 23-11-06 22:30

Hej med jer.

Firmaet står over for at investere i en backupløsning, som skal kunne tage
sikkerhedskopier for op til 10 computere. Valget er enten at lade en ekstern
leverandør stå for det via remote backup eller have en computer i huset.

Hvis det skulle være sidstnævnte, så tænkte jeg på en computer med 4 x 500
GB IDE HDDere, og hvis muligt - sammensat med RAID0+1, således at vi har to
harddisksæt med identiske indhold. Er dette muligt, og har jeg glemt andre
nævneværdige detaljer mht. det hardwaremæssige (udover en UPS)?

Jeg kender endnu ikke nogen god software til håndtering af daglig backup,
nem genskabelse og automatisk nedlukning af computer efter endt backup.
Forslag til dette vil også være dejligt.

Bonusspørgsmål: Findes der andre virksomheder end Uni2 som tilbyder remote
backup?

--
Mvh / Best regards,
Jack, Copenhagen

The email address is for real :)

Fra : Kaas

Dato : 24-11-06 08:17

> Bonusspørgsmål: Findes der andre virksomheder end Uni2 som tilbyder remote
> backup?

DMsave tilbyder det og de tilbyder samtigige fiber forbindelser.

Fra : Morten L

Dato : 24-11-06 19:11

> Jeg kender endnu ikke nogen god software til håndtering af daglig backup,
> nem genskabelse og automatisk nedlukning af computer efter endt backup.
> Forslag til dette vil også være dejligt.

NTbackup kan scriptes - og et ret let at restore med.
samme skript kan køre shutdown -f - og så slukker PC'en

Fyr scriptet af med Scheduled task

der er masser af guides ude på nettet

Mvh
Morten

Fra : Martin Arendten

Dato : 26-11-06 00:16

On 2006-11-23, Jack L. <jack_nospam@nospam.dk> wrote:
> [...]
> harddisksæt med identiske indhold. Er dette muligt, og har jeg glemt andre
> nævneværdige detaljer mht. det hardwaremæssige (udover en UPS)?

Hvis RAID controlleren understøtter det er der ikke noget i vejen for det.
Umiddelbart ville jeg så nok også gå efter et GBit netkort for at udnytte
båndbredden mest muligt.

> Jeg kender endnu ikke nogen god software til håndtering af daglig backup,
> nem genskabelse og automatisk nedlukning af computer efter endt backup.
> Forslag til dette vil også være dejligt.

Pas.
Jeg ved vi bruger Legato på mit arbejde, men det vil vist være overkill.

> Bonusspørgsmål: Findes der andre virksomheder end Uni2 som tilbyder remote
> backup?

TDC, DMSave, Bullguard mener jeg også tilbyder det.
Der er mig bekendt en del.

/Martin
--
Martin Arendtsen
------------------

Fra : Sophus Vørsing \(267~

Dato : 26-11-06 14:56

"Jack L." <jack_nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> harddisksæt med identiske indhold. Er dette muligt, og har jeg glemt andre
> nævneværdige detaljer mht. det hardwaremæssige (udover en UPS)?

Jeg har selv overvejet ca. samme setup med dette produkt
http://www.synology.com/enu/products/RS406/index.php hvor der øjensynligt
følger backupsoftware med. Jeg kunne dog godt tænke mig at høre om der nogen
der har erfaring med at bruge det?

> [...]
> Forslag til dette vil også være dejligt.
>
> Bonusspørgsmål: Findes der andre virksomheder end Uni2 som tilbyder remote

Der er mange der tilbyder remote backup bare se her:
http://www.google.com/search?hl=da&rls=GGLD%2CGGLD%3A2003-52%2CGGLD%3Aen&q=remote+backup&btnG=S%C3%B8g&lr=lang_da

Mvh Sophus