4 eller 8-way intel server - priser online
Fra : Tom Nielsen

Dato : 15-11-06 23:45

Hej,

Jeg har brug for at finde lidt priser på nogle kraftige (?) intel servere.
Der skal være 4-8 cpu'er i dem. (Dual core Xeon - så 8-16 kerner)

jeg har kigget hos dell - de har kun 4-way
på ibm.dk fandt jeg kun små servere - de fortrækker man kontakter dem

Men hvad er der ellers på markedet der skilter med priserne. Priserne er jo
kun udgangspunkter og den del er en opgave for vores indkøbsafdelingen, jeg
skal bare have et lille overblik over mulighederne.

Der skal kun begrænset med diske i dem (½TB)- vi er tvunget til at bruge SAN
løsning til data diskene.

Mindst 32GB ram. på dell's site kan jeg se at 4GB klodser koster MEGET mere
end 2GB klodser

- Tom

Fra : Niels C. Grønlund \(~

Dato : 16-11-06 02:39

Godnok HP.

http://www.nemdirect.dk/product.asp?menu=01010507&prodid=01050896

IBM's

Aner ikke helt, hvad du skal lede efter...

X445 understøtter op ti 32 CPU'er men ikke dual core.. Eller rettere ved
ikke om den er kommet i en dual core configuration.

Nej du skal have fat i X460
http://www.edbpriser.dk/Products/listprices.asp?ID=149205

http://www.linuxbutikken.no/PartDetail.php?q=b:15;pl:1;p:981116

http://www03.ibm.com/servers/eserver/xseries/x460.html

Fra : Claus Albæk

Dato : 16-11-06 14:18

Niels C. Grønlund (DK-2500) wrote:

> Nej du skal have fat i X460
> http://www.edbpriser.dk/Products/listprices.asp?ID=149205
>
> http://www.linuxbutikken.no/PartDetail.php?q=b:15;pl:1;p:981116
>
> http://www03.ibm.com/servers/eserver/xseries/x460.html

460'eren er en rigtig fin maskine!

Fra : Anders Mogensen

Dato : 16-11-06 20:12

"Tom Nielsen" <tom_nielsenNO_REPLY@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> SAN
> løsning til data diskene.
>
> Mindst 32GB ram. på dell's site kan jeg se at 4GB klodser koster MEGET

Bare ren nysgerrighed, hvad skal denne server arbejde med?

Mvh Anders

Fra : Tom Nielsen

Dato : 16-11-06 22:21

> Bare ren nysgerrighed, hvad skal denne server arbejde med?

Et ETL værktøj - der skal pumpe ca 1mia transaktioner afsted på max 2 døgn.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 16-11-06 22:58

"Tom Nielsen" <tom_nielsenNO_REPLY@hotmail.com> writes:

> Jeg har brug for at finde lidt priser på nogle kraftige (?) intel servere.
> Der skal være 4-8 cpu'er i dem. (Dual core Xeon - så 8-16 kerner)

Er det et strengt krav at det skal være Intel? Jeg er daglig bruger af
en HP DL 585 med 4 dual-core Opteron-CPU'er, og den er vi svært glade
for.

Sun har en X4600, hvor de kan putte op til 8 dual-core Opteron-CPU'er
i. Den kunne måske også være interessant for jer.

> jeg har kigget hos dell - de har kun 4-way på ibm.dk fandt jeg kun
> små servere - de fortrækker man kontakter dem

Du har ret i at Dell kun har 4-vejs servere, men dog med dual-core.
Til gengæld plejer deres priser at være attraktive.

> Mindst 32GB ram. på dell's site kan jeg se at 4GB klodser koster MEGET mere
> end 2GB klodser

Du har sikkert glemt at spørge om rabat da du ringede ind for at få et
tilbud

--
Jacob - www.bunk.cc
Xerox never comes up with anything original.