Ekstra serielporte til maskine med Windows~
Fra : J. Martin Petersen

Dato : 01-11-06 17:13

Hej

Jeg står i den lidt ærgerlige situation at vi har flere
legacy-applikationer, der hver især kommunikerer med hardware via
serielporten, end vi har ledige serielporte i den maskine, de skal køre
på. Er der nogen der kan anbefale et PCI-kort med en eller flere
serielporte på, som er understøttet af (eller har certificerede drivere
til) Windows 2003 Server?

Mvh. Martin

Fra : Esben

Dato : 03-11-06 09:18

"J. Martin Petersen" <jmp@alvorlig.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> på. Er der nogen der kan anbefale et PCI-kort med en eller flere
> serielporte på, som er understøttet af (eller har certificerede drivere

Jeg ville i første omgang at undersøge om det findes som option til
serveren.

--
Esben

Fra : N_B_DK

Dato : 03-11-06 12:02

"Esben" <esben@gruf.LAND> wrote in message
> Jeg ville i første omgang at undersøge om det findes som option til
> serveren.

Det gør det, ved da at der er integreret drivere til flerports serielle
kort, men præcis hvilke kort skal jeg ikke kunne sige.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Esben

Dato : 03-11-06 16:47

> Det gør det, ved da at der er integreret drivere til flerports serielle
> kort, men præcis hvilke kort skal jeg ikke kunne sige.

Jo, men jeg mente til den fysiske server. Fx til ML350G4 findes en ekstra
seriel port som option.

--
Esben

Fra : J. Martin Petersen

Dato : 03-11-06 14:55

Esben wrote:
> "J. Martin Petersen" <jmp@alvorlig.dk> skrev i en meddelelse
>
> Jeg ville i første omgang at undersøge om det findes som option til
> serveren.

Det gjorde det desværre ikke.

Mvh. Martin

Fra : Benny Amorsen

Dato : 03-11-06 15:27

JMP> Det gjorde det desværre ikke.

Det bedste du kan gøre er sandsynligvis USB->seriel, i dag. Det er
godt nok grimt og uhandy, men det virker faktisk ret godt -- og det er
en standard, så du burde ikke være afhængig af producentens drivere.

Alternativet er f.eks. Comtrol Rocketport.

/Benny

Fra : Esben

Dato : 03-11-06 16:48

> Det gjorde det desværre ikke.

Danbit ser ud til at have nogle PCI-kort der om ikke andet har 2003 drivere.

--
Esben