Remote Reboot kort til en 1U server
Fra : Bobby

Dato : 25-10-06 14:39

Hej,

er der nogen som kender til et kort som kan installeres på en server så man
kan remote reboote?
Jeg har en IBM XSeries 306 server som skal placeres hos en host - Vi vil
gerne have mulighed for at restarte serveren selv.

Hilsen

Bobby

Fra : Mikael Antonsen

Dato : 25-10-06 15:01

Bobby skrev:
> [...]
> Jeg har en IBM XSeries 306 server som skal placeres hos en host - Vi vil
> gerne have mulighed for at restarte serveren selv.

Jeg ved ikke om der specifikt er lavet noget til IBM, men HP har jo
deres ILO kort man kan stoppe i.
Ellers er der mulighed for remote APC strømskinne

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 25-10-06 15:17

"Bobby" <bobby@mail.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg har en IBM XSeries 306 server som skal placeres hos en host - Vi vil
> gerne have mulighed for at restarte serveren selv.

Den oplagte ville være en RSA II adaptor. Så er det som "at være der selv"
:)
Af hvad jeg lige kunne hive ud af en Xref så er det partnr: 59P2984.
Men tjek det lige med din hardware pusher med din specifikke modeltype.
Et kvalificeret skud på en pris hedder 2600kr i listepris+moms

imho kan man ikke have en server uden RSAII hvis den hostes remote.

/Dennis

Fra : Talle

Dato : 25-10-06 16:47

> imho kan man ikke have en server uden RSAII hvis den hostes remote.

Enig - det er guld værd! Jeg er dog ikke videre imponeret over deres
remote control, da jeg synes den er sløv og f.eks. musepointeren passer ikke
(VNC virker langt bedre), men det er bedre end ingenting og meget brugbart i
en fejlsituation.

Fra : Sune Christesen

Dato : 25-10-06 15:51

> [...]
> vil
> gerne have mulighed for at restarte serveren selv.
Prøv at høre udbyderen om ikke de tilbyder fjernadministration af strøm,
det er der en hel del der gør i dag.

Peppercon lavede nogle PCI kort ved navn eRIC II der giver muligheden (plus
KVM over IP), jeg ved dog ikke hvorledes det forholder sig med dem efter
Raritan har overtaget Peppercon. Blue Line var Peppercon distributør og har
stadig kortet på deres hjemmeside, http://www.blue-line.dk/ericii.htm, og
så vidt jeg husker lå prisen på ca. 3.000 + moms. Prøv eventuelt at kontakte
dem.
Sune Christesen
http://www.ActiveWebs.dk/ - Dedikeret server, co-location mm.