Rack-montering
Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 09-10-06 20:39

Kan man få 'løse' kabinetter til rack-montering, som man kan flytte et
'normalt' bundkort etc. (strømforsyning, diske, whatever) over i?

Jeg har nogle gamle standard-pc'er (desktop + tower), som jeg gerne
vil have ryddet op i ved at rackmontere dem.

-A
PS: Jeg kunne ikke finde et klart svar på Google, formentlig fordi jeg
ikke ved, hvad jeg skal søge efter.
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 09-10-06 20:51

> [...]
>
> Jeg har nogle gamle standard-pc'er (desktop + tower), som jeg gerne
> vil have ryddet op i ved at rackmontere dem.

Måske noget af la dette:

http://www.proconsult.dk/katalog/m_komp/s_komp-kab/kab-server/kab-unc310sb.html

?

/Dennis

Fra : J. Martin Petersen

Dato : 09-10-06 22:02

Dennis Pedersen wrote:
> "Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> skrev i en meddelelse

> Måske noget af la dette:
>
> http://www.proconsult.dk/katalog/m_komp/s_komp-kab/kab-server/kab-unc310sb.html
>
> ?

Dem har vi et par stykker af, og de er tydeligvis designet af
masochister, der er urimeligt glade for skruer.

Mvh. Martin

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 10-10-06 20:16

On Mon, 9 Oct 2006 21:50:39 +0200, "Dennis Pedersen"
<usenetspam*FJERNDETTE*@daydreamer.dk> wrote:

> http://www.proconsult.dk/katalog/m_komp/s_komp-kab/kab-server/kab-unc310sb.html

Når de skriver "ATX, Micro ATX", betyder det så en standard-størrelse
for motherboardet, som jeg kan forvente, at mine eksisterende pc'er
også bruger? Kan jeg checke det?

-A

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 09-10-06 20:53

Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> writes:

> Kan man få 'løse' kabinetter til rack-montering, som man kan flytte et
> 'normalt' bundkort etc. (strømforsyning, diske, whatever) over i?

Ja - så er det bare sådan nogle store 2-3U-kasser.

Se fx <http://www.zitech.dk/product/Details.aspx?ID=10958>

Kan du ikke bare gøre som os andre og købe rack-montérbare servere
efterhånden som det bliver tid til udskiftning?

--
Jacob - www.bunk.cc
Everything will be just tickety-boo today.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 10-10-06 20:18

On Mon, 09 Oct 2006 21:52:38 +0200, Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc>
wrote:

> Ja - så er det bare sådan nogle store 2-3U-kasser.

Det er OK. Jeg finder nok pladsen. Tak for linket.

> Kan du ikke bare gøre som os andre og købe rack-montérbare servere
> efterhånden som det bliver tid til udskiftning?

Nu er det til privaten, og det har det med at være desktop-ting, dem
jeg får fat i.

-A

Fra : N_B_DK

Dato : 09-10-06 21:26

Asbjorn Hojmark wrote:
> [...]
>
> Jeg har nogle gamle standard-pc'er (desktop + tower), som jeg gerne
> vil have ryddet op i ved at rackmontere dem.

Ja da ;) søg på edbpriser (der er endda en mulighed for at søge på rack
kabinetter) så det er nemt nok ;)

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-06 21:35

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in message
> [...]
>
> Jeg har nogle gamle standard-pc'er (desktop + tower), som jeg gerne
> vil have ryddet op i ved at rackmontere dem.

Indenfor de sidste to måneder har der været stillet samme spørgsmål to gange
(jeg har selv stillet det første). Sidste gang kom der en del links.

mvh
///M

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-06 23:29

"///M" <nomail> wrote in message
> "Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in message

> Indenfor de sidste to måneder har der været stillet samme spørgsmål to
> gange (jeg har selv stillet det første). Sidste gang kom der en del links.

Personligt er jeg faldet for disse, men har ikke købt endnu:

http://www.danbit.dk/produkter/0111.phtml

mvh
///M

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 10-10-06 20:15

On Tue, 10 Oct 2006 00:28:35 +0200, "///M" <nomail> wrote:

> http://www.danbit.dk/produkter/0111.phtml

Jeg kunne også godt købe noget helt nyt hardware, men nu er det altså
til hjemme-krydsfeltet, så det er lidt efter forhåndenværende søms
princip... Jeg har ikke et IT-budget at skifte servere for.

-A

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 10-10-06 20:14

On Mon, 9 Oct 2006 22:35:02 +0200, "///M" <nomail> wrote:

> Indenfor de sidste to måneder har der været stillet samme spørgsmål to
> gange (jeg har selv stillet det første). Sidste gang kom der en del links.

Det spørgsmål du selv stillede (om konvertering til rack-kabinetter)
kom der da ikke andet svar på, end at netop de maskiner ikke har et
standard-motherboard, der typisk ikke vil passe i sådan et kabinet...

-A

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-06 21:45

> Det spørgsmål du selv stillede (om konvertering til rack-kabinetter)
> kom der da ikke andet svar på, end at netop de maskiner ikke har et
> standard-motherboard, der typisk ikke vil passe i sådan et kabinet...

Det kan så godt være - jeg kan ikke huske detaljerne i mit indlæg, men det
nyeste indlæg fik ganske gode links.
Til dine besvarelser:
#1 Du skriver ikke at du har kigget tilbage og ikke kunnet bruge det til
noget
#2 Du skriver ikke at du ikke vil have idéer til hvordan man ellers kunne
gøre. Dette ved du sikkert godt ofte er ligeså stor en hjælp herinde :)

mvh
///M

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 10-10-06 21:59

On Tue, 10 Oct 2006 22:45:14 +0200, "///M" <nomail> wrote:

> #1 Du skriver ikke at du har kigget tilbage og ikke kunnet bruge det
> til noget

Næh, det kunne jeg måske have skrevet, men jeg opfatter det som en
selvfølge, at man gør det, så jeg tænkte ikke på at skrive, at jeg
havde gjort det.

> #2 Du skriver ikke at du ikke vil have idéer til hvordan man ellers
> kunne gøre. Dette ved du sikkert godt ofte er ligeså stor en hjælp
> herinde :)

Jo, men det vil jeg såmænd gerne. Jeg har bare allerede selv været om
nogle af alternativerne, og jeg fortalte dig blot, hvorfor den med ny
hardware ikke lige var sagen. (Modellen med virtuelle servere, er jeg
som nævnt gået i gang med).

-A

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 10-10-06 22:02

Nåh, og så havde jeg i øvrigt overset
449bb614$0$12589$edfadb0f@dread14.news.tele.dk

-A

Fra : Lasse Jensen

Dato : 10-10-06 00:01

Asbjorn Hojmark wrote:

> [...]
>
> Jeg har nogle gamle standard-pc'er (desktop + tower), som jeg gerne
> vil have ryddet op i ved at rackmontere dem.

Hvis du er lige så nærig som mig, så finder du desktop kabinetter der passer
i bredden og smider beslag på dem.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 11-10-06 21:00

On Tue, 10 Oct 2006 01:01:11 +0200, Lasse Jensen <fafler@gmail.com>
wrote:

> Hvis du er lige så nærig som mig, så finder du desktop kabinetter
> der passer i bredden og smider beslag på dem.

Det kunne godt være en gangbar løsningsmodel. Har du links til sådan
nogle kabinetter?

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Lasse Jensen

Dato : 11-10-06 23:28

Asbjorn Hojmark wrote:

> Det kunne godt være en gangbar løsningsmodel. Har du links til sådan
> nogle kabinetter?

Ikke lige ved hånden, men kig på EDBpriser. Er det ikke 43 cm når man er
metrisk?

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 10-10-06 21:05

Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> writes:

> Nu er det til privaten, og det har det med at være desktop-ting, dem
> jeg får fat i.

Nåh, det kender jeg godt. Det er det jeg har mit
kosteskab/pulterkammer til

Jeg har dog kun en enkelt maskine stående, så et helt rack ville nok
være overkill.

Er der i øvrigt ikke også masser af mennesker der udfaser rack-dimser
du kan få med hjem?

Fx er vi ved at udfase en SunFire 3800, og vi synes den er lidt for
god til bare at smide ud, men der er heller ikke nogen der har lyst
til at have den hjemme, så den ender nok på et lager indtil den bliver
rigtig gammel

--
Jacob - www.bunk.cc
Are you making all this up as you go along?

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 10-10-06 22:00

On Tue, 10 Oct 2006 22:05:10 +0200, Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc>
wrote:

> Jeg har dog kun en enkelt maskine stående, så et helt rack ville nok
> være overkill.

Jeg har et par stykker, og det irriterer mig, at det roder sådan[1].
Rack-skab skal jeg have alligevel til krydsfelt (linier, routere,
switch, etc) og så var det jo oplagt at skrue serverne op der også.

> Er der i øvrigt ikke også masser af mennesker der udfaser rack-dimser
> du kan få med hjem?

Næh... Nu arbejder jeg jo mest med netværksudstyr, så hvis jeg bliver
tilbudt noget udfaset udstyr, er det som regel routere, switche og den
slags. Og ofte kan det faktisk bruges til trade-in.

> Fx er vi ved at udfase en SunFire 3800

Jeg kan ikke komme i tanker om en god grund til at udfase en SunFire
3800... Men jeg ville nok være nødt til at snige den ind i ly af
mørket, for konen er begyndt at stille spørgsmål til nødvendigheden af
hardware, hvor meget strøm det bruger etc.

.... Men vi er off-topic.

-A

[1] *Så* meget plads har jeg heller ikke i kælderen. Mit projekt med
virtuelle servere (jf t62vd25hh15pv7qn9m2kqcl3t7601bqlq6@hojmark.net)
var i øvrigt en del af den oprydning.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 10-10-06 22:13

Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> writes:

> Jeg kan ikke komme i tanker om en god grund til at udfase en SunFire
> 3800...

Prøv med fordi den koster en bondegård at holde kørende. Til gengæld
er den langsom.

--
Jacob - www.bunk.cc
If all else fails, lower your standards.

Fra : Martin Kiefer

Dato : 13-10-06 19:36

> Kan man få 'løse' kabinetter til rack-montering, som man kan flytte et
> 'normalt' bundkort etc. (strømforsyning, diske, whatever) over i?

Som andre skriver så har Danbit nogle. Min mening er bare at det ofte er
lidt noget skrammel. De kommer hurtig til at koste en del hvis man skal have
et kvalitetskabinet til standard ATX bundkort. F.eks den her: S-IND19"ATX+S
koster jo 1500 + moms og så skal der skinner oven i prisen til ca 300 +
moms. Vi snakker næsten 2500,- med moms for et kabinet alene.

Det kan man jo næsten få en DL360G2 for...

Så vil jeg næsten hellere anbefale at du måske kigger efter en lidt ældre
brugt rack-server. De kan fåes for nogenlunde det samme som et godt ATX
rack-kabinet. Og så er den hardware de består af også mere beregnet til at
køre 24x7.

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 13-10-06 21:41

Martin Kiefer wrote:

> [...]
> ældre brugt rack-server. De kan fåes for nogenlunde det samme som et
> godt ATX rack-kabinet. Og så er den hardware de består af også mere

Enig, problemet er bare hvis folk vil benytte IDE /SATA, så er en DL360 ikke
til meget nytte ;)

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Martin Kiefer

Dato : 13-10-06 23:08

> Enig, problemet er bare hvis folk vil benytte IDE /SATA, så er en DL360
> ikke til meget nytte ;)

Nøe ikke uden en seriøs gang modificering

Men så kan man jo gå efter en DL320 istedet. den er jo nok endda endnu
billigere, og fåes med IDE diske.

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 14-10-06 00:37

Martin Kiefer wrote:
> Men så kan man jo gå efter en DL320 istedet. den er jo nok endda endnu
> billigere, og fåes med IDE diske.

Holder nu fast i mine 2 DL360´r og ene DL580`r som de er ;)

--
MVH.
N_B_DK