Gode råd før rejse til Thailand ønskes !
Fra : John

Dato : 03-10-06 21:14

Hej.
Er det den rigtige gruppe for følgende spørgsmål ?

Vi skal til det sydlige Thailand til December,
har du gode råd om at veksle her eller dernede og
evt. hvilken valuta ?
Hvilket kort er bedst, Dankort, eller ?
Hører gerne om dine erfaringer i det hele taget !
Venlig hilsen John

Fra : Carsten H

Dato : 04-10-06 06:40

DANkort duer ikke.Det er kun lavet til betaling i Danmark og
grænseregionerne. der af navnet, Har du et VISA / dankort er det noget
andet.

Carsten

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 04-10-06 08:32

John skrev:
> [...]
> evt. hvilken valuta ?
> Hvilket kort er bedst, Dankort, eller ?
> Hører gerne om dine erfaringer i det hele taget !

VISA er fint.
Jeg vil nok anbefale jer at have to kort med. F.eks. et VISA kort og et
Mastercard. Det er noget møg at stå dernede og kortet så ikke virker.
Der er også nogle beløbsgrænser man skal tage hensyn til. Jeg mener ikke
man kan trække mere end 20.000 kr fra et VISA kort pr måned... og den
grænse når man hurtigt hvis man skal til Thailand i f.eks, 2 uger.

Hilsen Jesper

Fra : John

Dato : 04-10-06 11:06

"Jesper Mehlsen" <jesperSLETDETTEmehlsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan trække mere end 20.000 kr fra et VISA kort pr måned... og den grænse
> når man hurtigt hvis man skal til Thailand i f.eks, 2 uger.

Aller først: Tak for Jeres svar !
Vi har et Dan/Visa kort og har talt om et Mastercard, vi tager 30.000 med,
så derfor vil vi da gerne være på den sikre side og har da også betalt
for den dyreste forsikring der kan købes.
Men der kunne jo være noget vi ikke har tænkt på, derfor denne tråd.
Hilsen John

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 05-10-06 20:13

"Jesper Mehlsen" <jesperSLETDETTEmehlsen@gmail.com> wrote in message
> Jeg mener ikke man kan trække mere end 20.000 kr fra et VISA kort pr
> måned... og den grænse når man hurtigt hvis man skal til Thailand i f.eks,
> 2 uger.

Hvordan lykkedes det dig at bruge så mange penge ´?

Kommer selfølgelig an på hvor mange man er afsted, men jeg tror aldrig vi er
endt over 10-14.000 de gange vi har været afsted.

Kim

Fra : TL

Dato : 08-10-06 15:01

Hej john, check denne side, den er en guldgrube af viden om rejser til
Thailand; http://www.dansk-thai.dk/news.php

Go' tur

sah wa dee khad

/Torben

Fra : John

Dato : 08-10-06 21:25

"TL" <creatime@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Hej john, check denne side, den er en guldgrube af viden om rejser til
> Thailand; http://www.dansk-thai.dk/news.php
>
> Go' tur

Siger pænt TAK for linken !!
John

Fra : Sten-Erik Holmgrün

Dato : 29-11-06 11:57

Jeg anbefaler Forex, og du skal bruge bath,
Med venlig hilsen Sten