Pterophyllum altum?
Fra : Lars Grønlykke

Dato : 03-10-06 20:54

Hej
Jeg har lige fået et lille 54L akvarieum og ville høre om man kunne
have en Pterophyllum altum deri? (kender ikke det danske navn) Er de
egentlig svære at holde?
Og skal man have mere end en?
MVH Lars
--
LG

Fra : Elmer Fjort

Dato : 03-10-06 21:08

"Lars Grønlykke (slet MM30Z)" <lars_groen@MM30Zyahoo.dk> skrev i en
meddelelse news:11599055040.189222030596106@dtext.news.tele.dk...
> [...]
> Jeg har lige fået et lille 54L akvarieum og ville høre om man kunne
> have en Pterophyllum altum deri? (kender ikke det danske navn) Er de

Glem alt om Altum scalarer i såda net lille "syltetøjs glas"
En voksen altum vil næsten bryde overfladen som en anden haj.

Kan du ikke få et større akvarie. så hold dig til gyppier og den slags.

Elmer

Fra : Finn Bindeballe

Dato : 03-10-06 21:22

Hej.....

Det skal du nok glemme.... De bliver MEGET store....og skal helt være
10-20 stk sammen, for at trives....

Hvis du vil ha dem, skal du ha mindst 300L gerne mere....

Jeg har haft dem i et 660L, 15 stk, og i modsætning til hvad jeg havde
læst om dem, synes jeg at de var meget nemme at ha med at gøre, De var
ikke sky, og heller ikke kræsne.

Naar de bliver store, (15 cm i diameter) bliver de problematiske at ha
sammen med mindre fisk - eks rød neon - guppy mm.... det gaar bare
ikke..... uanset hvor meget du fodrer dem.

og.... de er fantastisk flotte.....

/f

Fra : Lars Grønlykke

Dato : 03-10-06 21:35

Finn Bindeballe <ohno@galnet.dk> skrev:
> [...]
>sammen med mindre fisk - eks rød
>neon - guppy mm.... det gaar bare
>ikke..... uanset hvor meget du fodrer dem.

Okay. silly me.
Er der et alternativ? Jeg kunne godt tænke mig
sådan en enkelt fisk, der så spøjs ud og bare
svømmede dovent rundt uden at være alt for bøvlet.
MVH
Lars
--
LG

Fra : Finn Bindeballe

Dato : 05-10-06 10:58

hep..

NIX, hvis du vil ha P. altum, -med sucess- maa du inrette dig. Der er
selvfølgelig ingen der kan forhindre dig i at køben en og prøve, men jeg
kan gi dig resulttet paa forhaand.

/finn

Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 07-10-06 22:00

"Lars Grønlykke (slet YBP1R)" <lars_groen@YBP1Ryahoo.dk> skrev i en
meddelelse news:11599079790.378219971597606@dtext.news.tele.dk...

> [...]
> Er der et alternativ? Jeg kunne godt tænke mig
> sådan en enkelt fisk, der så spøjs ud og bare
> svømmede dovent rundt uden at være alt for bøvlet.

Hej Lars
Du efterlyser et alternativ - og noget der dovent svømmer rundt.
Jo - det kunne evt. være et par halvstore slørhaler.
Akvariet er stadig ikke ret stort - men hvis du holder godt øje med det -
sørger for rensning og vandskift, kan det godt lade sig gøre.

Hilsen
Jørgen