Transport af våben
Fra : M_O

Dato : 29-09-06 14:20

Hej Gruppe

Jeg skal på jagt i Norge (som jo ikke er et EU land), og skal derfor have
mit haglgevær med flyveren.

Mit spørgsmål går på om der er nogle bestemte toldpapirer eller andre
papirer fra politiet jeg skal ordne på forhånd. Er det nok at udfylde en
midlertidig indførselstilladelse i lufthavnen jeg lander i, og så aflevere
den igen når jeg rejser, eller ankommer til DK. Hvordan er det lige loven
er?

På forhånd tak.

Mvh. Michael

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Bent Andersen

Dato : 03-10-06 23:45

Hej,

Du skal udfylde denne formular hjemmefra, og så aflevære den til tolderen
inden du rejser. han ste

Fra : Bent Andersen

Dato : 03-10-06 23:57

Hej,

Norge - ingen problem

Først, husk Jagttegn og våbentilladelse

Du skal udfylde denne formular hjemmefra, og så aflevære den til tolderen
inden du rejser. han stempler den når du tager våbenet ud, og igen når du
kommer hjem.
http://www.danmark.dk/portal/page/pr04/DANMARK_DK/Forside/Selvbetjening/Tilladelser_og_bevillinger_selvbetjening/Vaabentilladelse_selvbetjening/Udfoerselafvaaben

Når du kommer til Norge skal du gå til tolderen og bede om at få et skema
til midlertidig indførsel af våben, du bør benytte samme grænseovergang,
eller give besked om det når du udfylder blanketen

I begge tilfælde er det vigtigt at du benytte en bemandet grænseovergang

Bent