Myg problem
Fra : Tut

Dato : 25-09-06 11:29

Ved ikke om det går an med mit spørgsmål i denne gruppe - men tager
chancen...

Sønnike har et terrarium med et par skildpadder og der er glas over, dog med
en trekant til at fodre gennem. Indvendig på terrariet glas sidder massevis
af myg - og hele huset er befængt med disse summende og stikkende individer.
Hvad gør jeg for at komme problemet til livs??? Har tænkt på at sprøjte
lidt Bio på glasset, men når de stakkels kræ dør, vil de falde i vandet og
blive spist af padderne, som måske ikke kan klare mosten med de forgiftede
myg. Jeg er nervøs for at myggene kan finde på at formere sig i det miljø de
er havnet i og jeg vil få endnu større problem.
Gode råd modtages

Fra : Lasse Jensen

Dato : 25-09-06 15:40

Tut wrote:

> [...]
> myg. Jeg er nervøs for at myggene kan finde på at formere sig i det miljø
> de er havnet i og jeg vil få endnu større problem.

Hvordan har sumpskilpadder det med salt? Måske ville lidt salt i vandet gøre
det af med myggelarverne.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Elmer Fjort

Dato : 25-09-06 15:43

"Lasse Jensen" <fafler@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Hvorfor ikke få fat i et par gyppier eller sværddragere. De skal nok få
spist alle myggelarverne.
Og kan også selv fungere som foder.

Carsten

Fra : Lasse Jensen

Dato : 25-09-06 20:55

Elmer Fjort wrote:

> "Lasse Jensen" <fafler@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor ikke få fat i et par gyppier eller sværddragere. De skal nok
> [...]

Jeg tror nu de bliver ædt meget hurtigt eller også får de nappet finnerne.

Fra : Tut

Dato : 26-09-06 10:04

Der er ingen tvivl - fisk sammen med padderne har ingen
overlevelseschancer....