Batterier til APC SmartUPS 2200 (gammel mo~
Fra : Doe

Dato : 19-09-06 21:05

Jeg kan se, at det replacement batteri (2 styk) man skal have til sådan én
hedder RBC11 men jeg kan ikke se, hvilket uoriginalt batteri jeg kan nøjes
med at købe istedet?

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 20-09-06 21:54

"Doe" <doe@invalid.xyz> skrev i en meddelelse
> Jeg kan se, at det replacement batteri (2 styk) man skal have til sådan én
> hedder RBC11 men jeg kan ikke se, hvilket uoriginalt batteri jeg kan nøjes
> med at købe istedet?

rep-it.net har et kit til 199EUR+fragt
Jeg har købt et sæt hos dem til min Smartups 1000 - det gik helt uden
problemer og de kan bestemt anbefales

/Dennis

Fra : Doe

Dato : 21-09-06 09:24

> rep-it.net har et kit til 199EUR+fragt
> Jeg har købt et sæt hos dem til min Smartups 1000 - det gik helt uden
> problemer og de kan bestemt anbefales

Det er jo næsten 1500 kroner + fragt. Jeg ville jo egentligt hellere have de
tekniske specifikationer på batteriet, så jeg kan se hvad jeg skal gå efter
og så købe det her i DK - evt. ved batterier.dk eller BilTema.

Jeg har en APC SmartUPS 700 også og kan se, at det er en 12V, 7.2AH batteri
men hvad er det for disse batterier til en 2200?

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 21-09-06 20:22

"Doe" <pl@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg har en APC SmartUPS 700 også og kan se, at det er en 12V, 7.2AH
> batteri men hvad er det for disse batterier til en 2200?

Du finder dem ikke billigere i DK, det tvivler jeg stærkt på
Jeg gav 485kr alt inklusiv for et sæt til min - et tilsvarende sæt koster
ved batterier.dk omkring 700kr.
Men pas på det er en type der kan klare den hurtige afladningen en UPS har.
Jeg ville personligt gå efter en butik der har fundet en andet fabrikat der
kan gå istedetfor de orginale som rep-it har, men det er min personlige
holdning.

Kender desvære ikke hvad det er for en type der sidder i upsen - flå den op
og læs på dem?
Der må stå noget - alternativt skriv til en batteripusher. De kan slå op
hvad for nogle der skal til

/Dennis

Fra : Doe

Dato : 21-09-06 21:07

> Du finder dem ikke billigere i DK, det tvivler jeg stærkt på
> Jeg gav 485kr alt inklusiv for et sæt til min - et tilsvarende sæt koster
> ved batterier.dk omkring 700kr.

Den rep-it har er jo uoriginal (i hvert fald hvad jeg kan se) og GetMore har
en original RBC11 til 1920 så jeg ville da hellere købe sådan én, hvis det
skulle være, når ikke der er mere forskel.

Fra : Doe

Dato : 25-09-06 10:16

> Jeg kan se, at det replacement batteri (2 styk) man skal have til sådan én
> hedder RBC11 men jeg kan ikke se, hvilket uoriginalt batteri jeg kan nøjes
> med at købe istedet?

Jeg har en SmartUPS 1000 og en 700. Inden jeg køber nye batterier til
2200'eren, vil jeg jo gerne teste om den rent faktisk fungere men kan jeg
bare tage de to mindre batterier og smide i den eller vil det ødelægge
noget?