Jagt med luftgevær
Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 19-09-06 11:55

Hej -

Er det tilladt at skyde duer med luftgevær i Danmark?

- Jensby

Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 19-09-06 19:03

Så vidt jeg kan læse af loven, er det når:
Luftgeværet er af minimum kaliber 0.22 (=5,5 mm) og har en
mundingshastighed på 150 m/sek. Og kræver selvfølgelig jagttegn.

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 20-09-06 08:36

"Peter Elmkvist Snabe" skrev

>Så vidt jeg kan læse af loven, er det når:
>Luftgeværet er af minimum kaliber 0.22 (=5,5 mm) og har en
>mundingshastighed på 150 m/sek. Og kræver selvfølgelig jagttegn.

Skal man have våbentilladelse til sådan én?

- Jensby

Fra : Bino

Dato : 20-09-06 09:49

"Jan Bang Jensby" <jbjFJERN@FJERNdatea.dk> skrev i en meddelelse

> "Peter Elmkvist Snabe" skrev

> Skal man have våbentilladelse til sådan én?
>
> - Jensby

Nej kravet er over 18 år

Brian

Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 20-09-06 15:40

> Nej kravet er over 18 år
>
> Brian

Og jagttegn. Ellers må du kun bruge den til at skyde til måls med.
Men det har du jo nok.