hjælp til det gyldne snit/fibonacci
Fra : ks

Dato : 10-09-06 13:04

JEg var i sin tid på kursus i matematik og i den forbindelse "legede" vi
lidt med nogle regnestykker (den guddommelige something).

Det var bl.a. noget med at måle længden af underarmen og dividere med et
tal, så havde man pludselig længden af forskellige lemmer (arme, ben
osv......)

i mellemtiden er disse papirer blevet væk væk væk, og jeg står og skal have
gang i slige sager, så......

Nogen der kan hjælpe???'

Mvh
Kenneth

Fra : Henning Broe

Dato : 10-09-06 17:05

Prøv:
http://home3.inet.tele.dk/pmh/Tema/gylden.htm

eller:

http://www.mcs.surrey.ac.uk/Personal/R.Knott/Fibonacci/fibnat.html#golden

m.v.h. Henning Broe

Fra : Jacob Tranholm

Dato : 10-09-06 23:07

ks skrev:
> [...]
> osv......)
>
> i mellemtiden er disse papirer blevet væk væk væk, og jeg står og skal have

Jeg mindes svagt, at der var en udsendelse i programmet "Viden om" med
titlen "Naturens skjulte mønstre". Dette er muligvis lidt tungt for
eleverne, men jeg er helt sikker på, at du kan finde inspiration fra
udsendelsens indhold. På Amtscentret for Undervisning, Nordjyllands Amt
kan denne udsendelse findes på følgende link:
<https://acbook.acnord.dk/F/RFT4YIBNK49PH1XGE48T5UBHATQDM4IPL6NH7P44QXPV47GUUC-07012?func=full-set-set&set_number=000565&set_entry=000001&format=999>

Og jeg er næsten sikker på, at udsendelsen også kan findes ved dit
lokale amtscenter...

--
Mvh. Jacob Tranholm <http://jtranholm.dk/>
Yndlingscitat: "Observation statements and statements of experimental