Salg af Jagtriffel.
Fra : OB.

Dato : 03-09-06 19:20

Jeg går lidt og overvejer om jeg ikke skal have solgt min jagtriffel.

Iden for bindelse vil jeg godt lige høre jer hvad jeg skal sikrer mig af
køber inden salg.

Skal jeg evt forbi politiet ?

Fra : Peder Porse

Dato : 03-09-06 20:00

OB. wrote:
> Jeg går lidt og overvejer om jeg ikke skal have solgt min jagtriffel.
>
> Iden for bindelse vil jeg godt lige høre jer hvad jeg skal sikrer mig af
> køber inden salg.
>
> Skal jeg evt forbi politiet ?

Du må ikke overdrage den til køber, før han viser dig en våbentilladelse.
Det er køber, der skal ordne det med politiet.

Efter salget indsneder du din våbentilladelse til politiet med oplysning
om at våbnet er slogt til NN xxvej yy, 9876 Nr Bøvelse....

By the way: Hvad er det for en riffel, kikkert? Pris?
pp

Fra : Per, Odense

Dato : 04-09-06 11:21

I meddelelse: 44fb2634$0$3506$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
skrev Peder Porse bl.a. (kan være lidt forkortet) :

> [...]
>
> Efter salget indsneder du din våbentilladelse til politiet med
> oplysning om at våbnet er slogt til NN xxvej yy, 9876 Nr Bøvelse....

Og så skal man sikre sig at køber har opnået tilladelse fra politiet til den
pågældene riffel, dvs. at han står med en riffeltilladelse i hånden når han
afhenter.

--
MVH Per, Odense

Fra : Peder Porse

Dato : 04-09-06 16:20

Per, Odense wrote:
> [...]
> pågældene riffel, dvs. at han står med en riffeltilladelse i hånden når han

Var det ikke også lige det, jeg skrev?
pp

Fra : Per, Odense

Dato : 04-09-06 20:40

I meddelelse: 44fc440a$0$20296$edfadb0f@dread16.news.tele.dk
skrev Peder Porse bl.a. (kan være lidt forkortet) :

> Var det ikke også lige det, jeg skrev?
> pp

Hi hi, første dag i ferien og jeg har været tidligt oppe på duejagt ,
jeg undskylder og falder tilbage i lænestolen og glæder mig over et par
rigtig gode skud til duer med en stiv kuling i rø*** (Og forsøger at glemme
forbierne )

--
MVH Per, Odense

Fra : Peder Porse

Dato : 04-09-06 21:23

Per, Odense wrote:
> [...]
> rigtig gode skud til duer med en stiv kuling i rø*** (Og forsøger at glemme

Med den begrundelse er alt naturligvis tilgivet.*SSS*
pp

Fra : JSC-privat

Dato : 04-09-06 18:48

"Peder Porse" <ppSLETDETTE@pederporse.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Efter salget indsneder du din våbentilladelse til politiet med oplysning
> om at våbnet er slogt til NN xxvej yy, 9876 Nr Bøvelse....

Mange politikredse vil ikke udstede en tilladelse til køber medmindre at han
har din gl. tilladelse med. Så jeg har taget en kopi at min tilladelse,
hvorpå køber har underskrevet at han har fået udleveret den originale med
henblik på omregistrering i forbindelse med køb.

Mvh.

Jørgen

Fra : OB.

Dato : 04-09-06 19:58

> [...]
> hvorpå køber har underskrevet at han har fået udleveret den originale med
> henblik på omregistrering i forbindelse med køb.

Dvs, at forløbet er : Den person som vil købe riflen, får min kopi/original
af våbentilladelsen, som han medbringer til våbenkontoret.
Her udsteder man en ny våbentilladelse, som køber medbringer ved afhentelse
af våbnet.

Våbnet kan herefter udleveres til sælger og handlen afsluttes.

Fra : JSC-privat

Dato : 05-09-06 19:29

"OB." <obcutaway@klatterup.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> afhentelse af våbnet.
>
> Våbnet kan herefter udleveres til sælger og handlen afsluttes.
Med den lille variation at i naturligvis skriver en "slutseddel", hvor det
er beskrevet at køber har fået udleveret våbentilladelsen og at våbnet først
udleveres når køber fremviser en original tilladelse med hans navn på.

Mvh.

Jørgen

Fra : OB.

Dato : 08-09-06 19:56

> [...]
> er beskrevet at køber har fået udleveret våbentilladelsen og at våbnet
> først udleveres når køber fremviser en original tilladelse med hans navn

Tak for svarene.