Jeg bliver sindsyg!
Fra : linkythefable@hotmai~

Dato : 03-09-06 11:20

Her har i et stykke kode: Problemet er at jeg skal dreje det sådan at
jeg vælger et tal, og pc'en skal gætte det, hvordan gør jeg
det!??!?!

// Guess My Number
// The classic number guessing game

#include <iostream>
#include <cstdlib>
#include <ctime>

using namespace std;

int main()
{
   srand(time(0)); // seed random number generator

   int theNumber = rand() % 100 + 1; // random number between 1 and 100
   int tries = 0, guess;

   cout << "\tWelcome to Guess My Number\n\n";

   do
   {
      cout << "Enter a guess: ";
      cin >> guess;
      ++tries;

      if (guess > theNumber)
         cout << "Too high!\n\n";

      if (guess < theNumber)
         cout << "Too low!\n\n";

   } while (guess != theNumber);

   cout << "\nThat's it! You got it in " << tries << " guesses!\n";

return 0;
}

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-09-06 12:09

linkythefable@hotmail.com skrev:

> Her har i et stykke kode: Problemet er at jeg skal dreje det sådan at
> jeg vælger et tal, og pc'en skal gætte det, hvordan gør jeg
> det!??!?!

Du laver et program der skriver et gæt på skærmen og venter på at
brugeren taster 1 (for lille), 2 (rigtigt) eller 3 (for stort).
Så skal programmet beregne det nye gæt så smart ud fra hvad
brugeren svarede at det rigtige tal bliver fundet til sidst.

--
Bertel

Fra : carsten

Dato : 03-09-06 12:15

linkythefable@hotmail.com wrote:

> Her har i et stykke kode: Problemet er at jeg skal dreje det sådan at
> jeg vælger et tal, og pc'en skal gætte det, hvordan gør jeg
> det!??!?!

Se nu er jeg ikke den store C ekspert, men der for kan jeg da godt lede dig
på rette vej, du skal prøve at analysere hvordan du selv gætter et tal
mellem 1 og 100, mit første gæt vil være 50, er det for stort vil jeg gætte
på 25, er 25 for stort vil jeg gætte på 12, er 25 for lille vil jeg gætte
på 37, og så videre, dvs. vælg det tal der ligger i midten af det spænd du
til en hver tid har, til sidst er der kun et tal tilbage

/Carsten