Jagtlov motorbådsjagt
Fra : SvenP

Dato : 23-08-06 18:09

Da det efterhånden er en del år siden jeg tog mit jagttegn, er jeg kommet i
tvivl om reglerne omkring motorbådsjagt i september. Er det helt forbudt?
eller må jagtvåben affyres fra motorbåd med slukket motor? Er der nogen her
der kan besvarre disse spørgsmål? eller evt. henvise til et sted på nettet,
med den relevante lovtekst

Mvh. Sven

Fra : Clas Lau

Dato : 24-08-06 21:25

Al motorbådsjagt er forbudt i Sep...

Det betragtes som motorbådsjagt når båden har en motor monteret - uansen om
den kører eller ej. Så vidt jeg husker er det faktisk ikke engang nok at
afmontere motoren under jagt - den skal tages af og evt. på land. Nogle som
jagter i områder med bungarnspæle (af kraftig slags) har lavet beslag på
pælene til lige at bære motoren.

Der må dog anvendes motorbåd ved regulering af f.eks. skarv. Selv i områder
som normalt ikke tillader mortorbåds jagt.

Mvh

-Clas-