Erfaringer med svejstrup fiskepark?
Fra : Soeren Boll Overgaar~

Dato : 20-08-06 22:45

Hej,

Jeg og min bror har været i svejstrup fiskepark[1] 3-4 gange i den sidste
måneds tid, ganske uden resultat.
Jeg er nysgerrig efter om andre har lignende erfaringer i almindelighed,
og med svejstrup fiskepark i særdeleshed?

Kan man med en hvis sandsynlighed tilskrive det varmen? Jeg har desværre
først i sidste uge fået købt et termometer til måling af vandtemperaturen,
så den kan jeg desværre ikke oplyse.

[1] http://www.svejstrup-fiskepark.dk/

Venlig hilsen

Søren Boll Overgaard

--
Søren O.

Fra : Robert Piil

Dato : 20-08-06 23:27

On 20 Aug 2006 21:44:49 GMT, "Soeren Boll Overgaard" <boll@fork.dk>
wrote:

> [...]
>først i sidste uge fået købt et termometer til måling af vandtemperaturen,

Jeg kender ikke til Svejstrup, men det er ganske sandsynligt at varmen
gør det sværere at fange fisk. Desuden kræves der som regel et vist
lokalkendskab for at vide hvordan søen skal fiskes.

3-4 nul-ture er ikke helt ualmindeligt - heller ikke i put 'n
take-søer. Har man lokalkendskab og er erfaren put n' take-fisker er
det dog sjældent med nulture.

--
Robert Piil

Demo - http://piil.org/output/

Fra : Soeren Boll Overgaar~

Dato : 21-08-06 15:37

Hej,

On Mon, 21 Aug 2006 00:27:14 +0200, Robert Piil wrote:

[snip: nulture til Svejstrup]

> Jeg kender ikke til Svejstrup, men det er ganske sandsynligt at varmen
> gør det sværere at fange fisk. Desuden kræves der som regel et vist
> lokalkendskab for at vide hvordan søen skal fiskes.

Du har givetvis ret. Det bekymrer mig imidlertid lidt at der er blevet
fanget siger og skriver een regnbue i de timer vi har været der.

> 3-4 nul-ture er ikke helt ualmindeligt - heller ikke i put 'n
> take-søer. Har man lokalkendskab og er erfaren put n' take-fisker er
> det dog sjældent med nulture.

Der er antageligvis ikke andet at gøre end at klø på. Hints og forslag
til genveje er naturligvis velkomne :)

--
Søren O.

Fra : Robert Piil

Dato : 21-08-06 18:03

On 21 Aug 2006 14:36:46 GMT, "Soeren Boll Overgaard" <boll@fork.dk>
wrote:

>Du har givetvis ret. Det bekymrer mig imidlertid lidt at der er blevet
>fanget siger og skriver een regnbue i de timer vi har været der.

Jeg kender ikke Svejstrup, men jeg har været steder hvor man ikke
nødvendigvis opdager alle fisk der bliver taget.

>Der er antageligvis ikke andet at gøre end at klø på. Hints og forslag
>til genveje er naturligvis velkomne :)

Hvis du nu startede med at fortælle hvilken metode du bruger, så var
der lidt at starte med.

--
Robert Piil

Demo - http://piil.org/output/

Fra : Soeren Boll Overgaar~

Dato : 21-08-06 22:04

Hej,

On Mon, 21 Aug 2006 19:03:29 +0200, Robert Piil wrote:

> Jeg kender ikke Svejstrup, men jeg har været steder hvor man ikke
> nødvendigvis opdager alle fisk der bliver taget.

Stedet består af to søer, hvoraf den største tilsyneladende er langt mere
brugt end den lille. Ved fiskeri i den største af søerne er det nemt at
overskue hvad der fanges hele vejen rundt, så den skulle være god nok.

> Hvis du nu startede med at fortælle hvilken metode du bruger, så var
> der lidt at starte med.

Vi har efterhånden prøvet en del forskelligt, herunder vådfluer
fisket med fluegrej (primært græshoppeimitationer, samt røde og grønne
nuancer), spinnere i forskellige størrelser, powerbait fisket ved bunden
og under flåd, samt gode gammeldags regnorm fisket under flåd.

--
Søren O.

Fra : Robert Piil

Dato : 21-08-06 22:54

On 21 Aug 2006 21:04:11 GMT, "Soeren Boll Overgaard" <boll@fork.dk>
wrote:

> [...]
>nuancer), spinnere i forskellige størrelser, powerbait fisket ved bunden
>og under flåd, samt gode gammeldags regnorm fisket under flåd.

Så er det jo svært at give så mange råd, andet end at man jo er nødt
til at blive ved til man får nogle positive erfaringer at gå videre
med.

Personligt ville jeg lege videre med fluestangen, mest fordi det er
noget sjovere end det andet fiskeri. Man kunne jo evt.prøve om man
kunne binde en flue, der minnede om foderpillerne fra dambruget

Mere alvorligt tror jeg den mest effekttive metode i Put 'n take er
flydende powerbait, fisket 20 cm over bunden (et lod), som man så
spinner uendeligt langsomt ind. Jeg synes dog ikke det er særligt
spændende at fiske på den måde, men jeg er faktisk også vokset fra put
'n take, jeg vil hellere gå på kysten med fluestangen, uanset der går
mange flere timers fiskeri pr fanget fisk - og uendeligt mange flere
timers fiskeri pr fanget fisk der vejer noget.

--
Robert Piil

Demo - http://piil.org/output/