DirectSound - skal man oprette et vindue?
Fra : Jacob Jensen

Dato : 20-08-06 09:28

Når man bruger DirectSound skal man kalde:

IDirectSound8::SetCooperativeLevel

....lige efter man har oprettet en sekundær buffer.

Men denne funktion tager, som argument, et handle til applikationsvinduet.
Betyder det at man ikke kan bruge DirectSound i f.eks. et konsol-program?
Kan man evt. lave et windows-program og oprette et vindue, men så undlade at
vise det?

--
Jacob Jensen
E-mail: jacob@etlivmedsle.dk

Fra : Bertel Brander

Dato : 20-08-06 13:21

Jacob Jensen wrote:
> [...]
> Betyder det at man ikke kan bruge DirectSound i f.eks. et konsol-program?

Måske, det er ikke alle funktioner der tager et vindue som argument
der kræver et, MesssageBox virker fint uden et vindue, man sætter
bare HWND til 0

> Kan man evt. lave et windows-program og oprette et vindue, men så undlade at
> vise det?

Ja, du opretter bare et vindue på normal vis, uden at angive
WS_VISIBLE style og uden at kalde ShowWindow.

Der findes også noget kaldet "message-only window" som burde
kunne bruges, se:
http://windowssdk.msdn.microsoft.com/en-us/library/ms632679.aspx

Jeg har dog ikke prøvet dette og ved ikke om det kan bruges
i dit tilfælde.

--
Absolutely not the best homepage on the net:
http://home20.inet.tele.dk/midgaard

Fra : Jacob Jensen

Dato : 20-08-06 14:07

> Måske, det er ikke alle funktioner der tager et vindue som argument
> der kræver et, MesssageBox virker fint uden et vindue, man sætter
> bare HWND til 0

Ok. Hvordan finder jeg mon ud af om det kræves her? Jeg vil tro det bruges i
dette tilfælde. DirectSound holder styr på hvilke rettigheder de forskellige
vinduer har bedt om at have.

> Ja, du opretter bare et vindue på normal vis, uden at angive
> WS_VISIBLE style og uden at kalde ShowWindow.

Vil jeg så eksempelvis kunne fange input-beskeder når blot konsolvinduet er
i forgrunden? Jeg kunne eksempelvis trykke s for at lukke programmet istedet
for CTRL+C.

Jacob

Fra : Bertel Brander

Dato : 20-08-06 16:18

Jacob Jensen wrote:

> Ok. Hvordan finder jeg mon ud af om det kræves her? Jeg vil tro det bruges i
> dette tilfælde. DirectSound holder styr på hvilke rettigheder de forskellige
> vinduer har bedt om at have.

Man kunne prøve sig frem, eller benytte sig af den absolutte sidste
udvej: at kikke i dokumentationen.

> Vil jeg så eksempelvis kunne fange input-beskeder når blot konsolvinduet er
> i forgrunden? Jeg kunne eksempelvis trykke s for at lukke programmet istedet
> for CTRL+C.

Det kommer lidt an på hvad du mener.
Du skal fange input beskeder på samme måde som uden vinduet.

Fra : Jacob Jensen

Dato : 21-08-06 09:11

> Man kunne prøve sig frem, eller benytte sig af den absolutte sidste
> udvej: at kikke i dokumentationen.

Dér har jeg skam været. Der står: "Handle to the application window." :)

> Det kommer lidt an på hvad du mener.
> Du skal fange input beskeder på samme måde som uden vinduet.

Jeg mener inde fra mit message-loop osv. som i et alm. window-program.

Jacob

Fra : Bertel Brander

Dato : 21-08-06 18:42

Jacob Jensen wrote:

> Jeg mener inde fra mit message-loop osv. som i et alm. window-program.

Så skal du lave det som et windows vindue, det er ikke ret svært.