sygdom(svamp)
Fra : Tonny Nielsen

Dato : 18-08-06 19:38

Hej.
Jeg har et lille 20l til opdræt af zebra fisk, men har nu set at der er et
hvidt lag på sten og glaskugler og det har også bredt sig til varmelegemet,
det ligner en form for svamp, er der nogen der ved hvad det er, og hvordan
man kommer af med det igen.
Det er ikke så nænt at skifte vand, når det er så små fisk.

--
Med Venlig Hilsen.
Tonny Nielsen

Fra : thomas.b

Dato : 19-08-06 09:50

"Tonny Nielsen" <t-nielsen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> det ligner en form for svamp, er der nogen der ved hvad > det er, og
> hvordan man kommer af med det igen.

Kan det ikke være uspist fodder. Det er nemt at give alt for meget fodder
til så små fisk.

Jeg ville nok. tag et stykke luft slange. og begynde at suge vand ud af
akvariet. for at få fjernet det hvide svamp ligende lag. Det vand som du så
får ud af akvariet ville jeg nok. sig igennem et kaffefilter. for bagefter
at bruge det igen i akvariet.

mvh. Thomas

Fra : Ole Vandborg

Dato : 20-08-06 10:44

Det vand som du så
> får ud af akvariet ville jeg nok. sig igennem et kaffefilter. for bagefter
> at bruge det igen i akvariet.

Hvorfor dog det ? Vel ikke for at spare - et kaffefilter koster
betydeligt mere end 20 liter vand! Desuden vil vandet indeholde
svampesporer, så opblomstringen vil komme igen.

Ud med det vand, og lav gerne 75% vandskift hver dag i en uges tid....

Ideen med at bruge en luftslange er dog meget god .

/Ole