C90 og long long
Fra : Michael Rasmussen

Dato : 17-08-06 22:50

Hej alle,

Nogen der har et hint til, hvordan man kan slippe af med warning om, at
c90 ikke understøtter long long?

1) jeg kan ikke bare droppe long long
2) af pedantiske årsager, ønsker jeg ikke blot at sætte kikkerten for
det blinde øje under oversættelse.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 18-08-06 00:09

Michael Rasmussen wrote:
> [...]
> c90 ikke understøtter long long?
>
> 1) jeg kan ikke bare droppe long long
> 2) af pedantiske årsager, ønsker jeg ikke blot at sætte kikkerten for

Hvilken compiler ?

Arne

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 18-08-06 00:24

On Thu, 17 Aug 2006 19:09:13 -0400, Arne Vajhøj wrote:

> Hvilken compiler ?

gcc-4.1

Det skal selvfølgeligt bemærkes, at jeg kun får warning med option
pedantic, og ikke hvis jeg kun har -W -Wall. Men man er vel perfektionist

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 18-08-06 01:20

Michael Rasmussen wrote:

> gcc-4.1
>
> Det skal selvfølgeligt bemærkes, at jeg kun får warning med option
> pedantic, og ikke hvis jeg kun har -W -Wall. Men man er vel perfektionist

Prøv:

-Wno-long-long

Arne

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 18-08-06 22:35

On Thu, 17 Aug 2006 20:19:51 -0400, Arne Vajhøj wrote:

> -Wno-long-long

Det hjalp. Takker.

Er der nogen måde at lave en typedef, så man kan oversætte koden med en
compiler, der ikke understøtter long long?
Det vil jo forøvrigt også give problemer i printf - %ll. For ældre
systemer var der vist også %q

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 19-08-06 01:26

Michael Rasmussen wrote:
> Er der nogen måde at lave en typedef, så man kan oversætte koden med en
> compiler, der ikke understøtter long long?
> Det vil jo forøvrigt også give problemer i printf - %ll. For ældre
> systemer var der vist også %q

Det bliver vel noget juks som:

#include <stdio.h>

#ifdef __GNUC__
typedef long long longish;
#define LONGISH_FORMAT "%lld"
#endif
#ifdef __BORLANDC__
typedef long longish;
#define LONGISH_FORMAT "%ld"
#endif
#ifdef __MSVC__
typedef _int64 longish;
#define LONGISH_FORMAT "%I64d"
#endif

int main()
{
longish v = 123;
printf("v=" LONGISH_FORMAT "\n", v);
return 0;
}

Arne

PS: Nyere VC++ kender long long !

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 19-08-06 01:52

On Fri, 18 Aug 2006 20:25:43 -0400, Arne Vajhøj wrote:

> Det bliver vel noget juks som:

Ja det er godt nok ikke særlig kønt
Jeg har dog truffet en, sikkert for nogen, grum beslutning. Da
applikationen skal anvendes på Debian - alle understøttede arkitekturer
inklusiv, og kun Debian, og da den valgte compiler på Debian er gcc, har
jeg tilføjet -std=c99. Det løser med et snuptag problemet.

eof: different_opinions
   commence flames

--
Hilsen/Regards