God dyrehandel i nærheden af Fredericia
Fra : MAL

Dato : 12-08-06 17:25

Hej gruppe!
Vi har et dejligt 250 liters akvarium, som efterhånden kunne trænge til lidt
flere beboere. Derfor vil vi høre, om der er nogen af jer, der kan anbefale
en rigtig god dyrehandel i nærheden af Fredericia. Vi vil godt køre lidt
efter det, hvis det betyder, at vi får et godt udvalg af fisk og planter og
ikke mindst en rigtig god kvalitet.

For et halvt års tid siden havde vi lidt problemer med sygdom i akvariet,
hvor vores fine, store scalare desværre døde alle sammen. Nu har der i lang
tid igen været fred og ro i akvariet, men vi er blevet lidt pirrelige mht.
valg af dyrehandel, da vi gerne vil gøre vores til at undgå problemer. Og en
måde at undgå problemer er at vælge en ordentlig leverandør.

Jeres hjælp er meget velkommen!

Hanne & Mikael

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 12-08-06 17:55

MAL wrote:
> [...]
> nærheden af Fredericia. Vi vil godt køre lidt efter det, hvis
> det betyder, at vi får et godt udvalg af fisk og planter og

Er Vorbasse for langt ?

http://www.akvariewest.dk/

Det er den eneste jeg kender "derovre i nærheden"

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : J.Jørgensen

Dato : 12-08-06 18:35

.. Nu har der i lang
> [...]
> valg af dyrehandel, da vi gerne vil gøre vores til at undgå problemer. Og
> en måde at undgå problemer er at vælge en ordentlig leverandør.

Hej Hanne og Mikael
Og en
> måde at undgå problemer er at vælge en ordentlig leverandør.

Husk endeligt på, at det er jo jer der kikker på, og bestemmer hvad der
puttes i plasticposen!!
Her udvælger i jo nok ikke syge og mærkelige fisk??
Derefter er det jo "udslusningen" hjemme hos jer selv der er helt afgørende
for resultatet.
Man skal virkelig sørge for den rigtige behandling d.v.s. langsom udjævning
af temp. og vandkvalitet.
Plastikposerne skal flyde i overfladen i lang tid afhængig af temp.
forskellen ½ til 1 hel time.
Derefter langsom iblanding af vandet fra akvariet.
Følger du ikke disse regler - ja så er du selv årsag til de opståede
problemer.
Leverandøren kan ku få skylden hvis du ankommer med blindestok og forlader
butikken med en pose syge fisk.

Kør en tur til Odense, der har vi 4-5 forskellige forhandlere og dermed også
et stort udvalg, men der jo nok heller ikke nogen der med vilje sælger syge
fisk til jyderne.
Hilsen
Jørgen

Fra : Ole Vandborg

Dato : 12-08-06 18:41

J.Jørgensen wrote:

> [...]
> et stort udvalg, men der jo nok heller ikke nogen der med vilje sælger syge

Jeg har desværre oplevet i flere af butikkerne i Odense at folkene der
står der ikke aner en brik om hvad de sælger, enddog at de lyver (eller
er meget tæt på....)

De eneste steder jeg ikke har oplevet ovenstående er hos Plantorama og
Allerup Dyrehandel (http://www.allerupdyrehandel.dk/)

/Ole

Fra : J.Jørgensen

Dato : 12-08-06 19:08

"Ole Vandborg" <ole@vandborgnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> meget tæt på....)
>
> De eneste steder jeg ikke har oplevet ovenstående er hos Plantorama og

Hej Ole
Allerup Dyrehandel er også blandt mine 4-5 Odense butikker - resten svinger
jo en del med hvem der tilfældigvis "passer" butikken - Nyborvej vil jeg dog
mene er ret "stabil", men stadigvæk vil jeg mene, at man selv bestemmer hvad
man vil have i plasticposen. Jeg vil da hellere blive kaldt en "snuser" end
at gå derfra med dårlige fisk i en plasticpose.

Hilsen
Jørgen

Fra : Lars Christensen

Dato : 26-08-06 20:57

Hvis du ved hvilke fisk det er du er interesseret i, er Jørgen i Fredericia
Dyrecenter som regel i stand til at skaffe det meste.
Jeg har aldrig været ude for at få syge fisk dernede fra, og har kun godt at
sige om butikken. Det er meget sjældent at jeg har set døde fisk hos ham, og
akvarierne er altid helt rene, i modsætning til stort set alle andre
butikker i området(Fredericia, Middelfart, Kolding, Vejle). Det skal så også
lige nævnes at i stort alle andre butikker i området, bliver man betjent af
en ung studine eller lignende som absolut intet ved om akvarie fisk,og her
hentyder jeg specielt til Farmland og Petworld som de helt slemme.
Han er gammel i faget og ved faktisk hvad han taler om. Han har ingen
interesse i at sælge syge fisk.
Det kan dog være lidt sløjt med planter, da han får partier hjem uden at
være herre over hvilke planter der er med.
Så mit råd vil være:
Find ud af hvad i vil med akvariet. Selskabs akvarie, biotop eller måske kun
en enkelt type fisk.
Lav lidt research om de fisk i vil have i stedet for at windowsshoppe hvad
der lige springer i øjnene.
Mvh. Larsnc