nanosleep
Fra : Michael Rasmussen

Dato : 10-08-06 00:20

Hej alle,

Hvad er modsvaret til nanosleep in ANSI C?

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Bertel Brander

Dato : 10-08-06 00:31

Michael Rasmussen wrote:
> Hej alle,
>
> Hvad er modsvaret til nanosleep in ANSI C?

Der er ingen nanosleep i ANSI C
Der er ingen funktioner i ANSI C der har garanteret
opløsning på mere end 1 sekund.

På windows kan man bruge QueryPerformanceCounter

På Linux (og andre posix enablede OS/compilere) kan
man bruge select.

--
Absolutely not the best homepage on the net:
http://home20.inet.tele.dk/midgaard

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 10-08-06 01:16

Bertel Brander wrote:

> [...]
> opløsning på mere end 1 sekund.
>
> På windows kan man bruge QueryPerformanceCounter
>
> På Linux (og andre posix enablede OS/compilere) kan

nanosleep er en POSIX (realtime extension mener jeg)
funktion på Linux

select er kun mikro sekunder ikke nano sekunder.

og QueryPerformanceCounter bruges vel til at
hente tid med ikke til at vente (while løkke
som kalder Sleep(0) er et hack !)

Sleep er milli sekunder

Arne

Fra : Rasmus Neckelmann

Dato : 01-09-06 09:31

Arne Vajhøj wrote:
> og QueryPerformanceCounter bruges vel til at
> hente tid med ikke til at vente (while løkke
> som kalder Sleep(0) er et hack !)
>
> Sleep er milli sekunder

Det giver vel heller ikke så meget mening at snakke om så fin en
tidsopdeling hvis det drejer sig om et multitasking desktop OS som det
sikkert gør. Intet er garanteret alligevel, og slet ikke hvis vi snakker
størrelser der er mindre end et par millisekunder.

Men nu kan det jo selvfølgelig godt være at det drejer sig om en syg
microcontroller med en meget højopløselig timer :)

--
mvh Rasmus Neckelmann