HP DL360G5 vs. HP DL380G5...
Fra : Ukendt

Dato : 04-08-06 10:24

Hejsa.

Jeg skal til at anskaffe et par nye servere til den eksisternde farm, der
udeskukkende består af HP DL380G3 og HP DL380G4.

Jeg vil have at alle serverne er så ens som det kan lade sig gøre, så jeg
vil ikke have DL360 og DL380 blandet inden for samme generation.

Valget af DL380 er tage ud fra at merprisen i forholdt til DL360 er uden
betydning, og jeg har vægtet udvidelsesmulighederne (primært plads til de 6
diske) højere "mer-plads-forbruget". Jeg har ialt knap 20 servere, og vil
skyde på at jeg om 3 år har det dobbelte.

Imidlertid kan jeg konstatere at der med G5 nu også kan være 6 diske i DL360
og at DL380 er udvider til 8.

Jeg er blevet lidt i tvivl om jeg skal holde mig til standarden med DL380
eller om jeg fra G5 skal i stedet skal skifte til DL360.

Nogle kommentarer?

Hvad gør I andre?

Med venlig hilsen.

Rune.

Fra : Anders Mogensen

Dato : 31-08-06 17:37

En enkel kommentar.

Ikke fordi jeg har ret meget forstand på, men ville VMware på en kæmpe
server ikke være mere smart, end 40 "små", de må godt nok fylde meget!

Har ikke så meget erfaring med HP, kører med Dell server, og her rykker den
nye PowerEdge 2900 altså, med plads til 10 harddiske, eller rackversionen
2950 med op til 8 harddiske.

Mvh Anders Mogensen (med kun 5 servere)

Fra : Morten L

Dato : 31-08-06 18:11

<Rune Nicolajsen> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg er blevet lidt i tvivl om jeg skal holde mig til standarden med DL380
> eller om jeg fra G5 skal i stedet skal skifte til DL360.

Vi kører med 2 stk BL25 , 2 dualcore opteron's i hver med en del RAM + en
EVA4000 - det virker bare!

Kør noget VMWARE på noget blade f.eks. fra HP - Husk noget SAN med fart i..
Start evt. på 2 DL380 eller DL385, hvis du har - endeligt MEGET RAM, samt
dual CPU, hvis du har muligheden. (2 af hensyn til lidt redundans)
Inden du får set dig om, har du MASSER af reserve-servere stående - for
VMWARE er bare godt.

Overvej ekstra LAN porte i DL380'erne, da VMWARE console lægger beslag på 1
adapter

Og som afsluttende bemærkning.... bliv endeligt på HP - jeg ved ikke hvad HP
kan, som DELL ikke helt kan - men der er da pokker til forskel på
performance...

Mvh
Morten

Nb.. studér dine servers CPU load hen over nogle døgn - de laver sikkert
ikke en pind det meste af tiden. (

Fra : Ukendt

Dato : 31-08-06 19:21

Morten L wrote:

> Vi kører med 2 stk BL25 , 2 dualcore opteron's i hver med en del RAM + en
> EVA4000 - det virker bare!

Hej Morten

Fik i styr på jeres fredags ting?

--
Claus Albæk (kbh.)

Fra : Morten L

Dato : 03-09-06 10:12

""Claus Albæk (Kbh.)"" <claude@eugina.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Morten
>
> Fik i styr på jeres fredags ting?

Øhmm.. hvad for en fredagsting?

Fra : Heini Svangren Gutte~

Dato : 02-09-06 08:08

> Og som afsluttende bemærkning.... bliv endeligt på HP - jeg ved ikke hvad HP
> kan, som DELL ikke helt kan - men der er da pokker til forskel på
> [...]

Er det en påstand du kan underbygge yderligere, og hvor ligger IBM i den
sammenhæng. Vi overvejer DELL servere som erstatning for IBM, men det er
da mulig at vi skal se nærmere på HP også......

Hilsen Heini

Fra : Morten L

Dato : 03-09-06 10:16

"Heini Svangren Guttesen" <svangut@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> sammenhæng. Vi overvejer DELL servere som erstatning for IBM, men det er
> da mulig at vi skal se nærmere på HP også......

Jeg har kun en smule erfaring med IBM RS/6000 servere - slet ingen på I386+
Mine oplevelser er ikke underbyget af benchmarks - kun objektive
iagtagelser - og så det faktum, at jeg synes DELL nogenlunde er nået det
niveau i serviceability og ease of use Compac havde for 8-10 år siden.
Prøv da at se på HP - og der er sikkert også andre mærker der er blevet
store ikke kun pga marketing, men i kraft af god kvalitet.

/Morten

Fra : Heini Svangren Gutte~

Dato : 03-09-06 11:52

Morten L wrote:
> [...]
> Prøv da at se på HP - og der er sikkert også andre mærker der er blevet
> store ikke kun pga marketing, men i kraft af god kvalitet.

For 3 år siden ville jeg ikke røre DELL med en ildtang, men de nyeste
modeller (både i bærbare, desktops og servere) ser ret gode ud.
Jeg er ret tiltrukket af deres service niveau. (Hvis det er så godt som
de lover...)

Er der nogen herinde der har erfaring med DELL / EMC San løsninger?
Og ville det også her være HP der har højeste stjerne hos jer (Jeg har
lidt erfaring med IBM DS4300, uden at være super begejstret)

/Heini

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 31-08-06 18:15

<Rune Nicolajsen> wrote:

> [...]
>
>Jeg vil have at alle serverne er så ens som det kan lade sig gøre, så jeg
>vil ikke have DL360 og DL380 blandet inden for samme generation.

Hvorfor?

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/