Put & Take = dårlig smag ??
Fra : Hans Mikkelsen

Dato : 02-08-06 12:04

Mojn !!
Er der nogen af jer, der kan anbefale en Put & Take, hvor fiskene ikke
lugter og smager af mudder.
Gerne inden for området Roskilde - Tåstrup - Køge - Ringsted.
Har gentagende gange prøvet een af de mest omtalte / anbefalede, men
fiskene var uspiselige p.g.a. stank og smag !!
Med venlig hilsen
Hans

Fra : TT

Dato : 02-08-06 13:44

"Hans Mikkelsen (slet B96MB)" <bkfoto3@B96MBmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Har gentagende gange prøvet een af de mest omtalte / anbefalede, men
> fiskene var uspiselige p.g.a. stank og smag !!

Det har jeg også oplevet, og det har taget modet lidt fra mig, jeg læste
tidligere i tråden om at lade dem gå i iltet vand derhjemme, men at
tranportere dem levende hjem er jo også et problem ??

-TT

Fra : Kim B. S.

Dato : 02-08-06 14:50

> Er der nogen af jer, der kan anbefale en Put & Take, hvor fiskene ikke
> lugter og smager af mudder.<

Det kan vist klares, med lidt saltlage i nogle timer.
Jeg har ikke selv prøvet det, emn der er nogle der påstår det hjælper.

> Gerne inden for området Roskilde - Tåstrup - Køge - Ringsted.<

http://www.fisk-golf.dk/index.html

Men om de er uspiselige, det syntes jeg ikke.

Hilsen
Kim

Fra : Jan Bachman

Dato : 02-08-06 16:05

On 02 Aug 2006 11:04:22 GMT, Hans Mikkelsen <bkfoto3@B96MBmail.dk>
(slet B96MB) wrote:

>Er der nogen af jer, der kan anbefale en Put & Take, hvor fiskene ikke
>lugter og smager af mudder.

http://www.solbjerggaard.dk/
Mellem Frederiskværk og Frederikssund.

Alle fisk jeg har fanget dér har smagt glimrende. Skyldes sikkert
søens størrelse/dybde.

/Jan

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-06 18:01

> [...]
> Har gentagende gange prøvet een af de mest omtalte / anbefalede, men
> fiskene var uspiselige p.g.a. stank og smag !!

I Ørsted Ørredvand er de fine, har ikke oplevet det modsatte.

Det er det sted som Kim B.S har et link til.

--

Med Venlig Hilsen

KIm MIchael LArsen

kimila snabel a mail dot dk

Fra : TT

Dato : 04-08-06 10:22

"kimila" <kimila snabel a mail dot dk> skrev i en meddelelse

> I Ørsted Ørredvand er de fine, har ikke oplevet det modsatte.
>
> Det er det sted som Kim B.S har et link til.

> [...]

Alt hvad jeg har fanget i Ørsted smagte af mudder. Men det kan jo være mine
smagsløg er meget fine

-TT

Fra : Gustav Bernzer Kern

Dato : 04-08-06 20:53

Gundsømagle put and take holmevej Gundsømagle

der løber frisk vand til søen hele tiden som derefter ryger ud i
roskildefjord
dvs iltet gennemstrømmede vand der gør at den alge der får fiskene til at
smage af mudder ikke findes i søen
Desuden er søen temmelig dyb så fiskene ikke koger som i andre varme
lavvandede put and take søer

Fra : Alvin A. Bang

Dato : 05-08-06 07:45

Hvorfor smager og lugter fiskene af mudder. "Tager" de smag fra vandet. Når
man køber en forel i en fiskebutik smager de ikke af mudder og de kommer vel
fra et dambrug hvor forholdene synes at være som i en P&T eller er
gennemstrømningen i dammene nok til at undgå den jordslåede smag?

Mvh

Alvin

Fra : Gustav Bernzer Kern

Dato : 06-08-06 07:33

"Alvin A. Bang" <alvinbang@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> fra et dambrug hvor forholdene synes at være som i en P&T eller er
> gennemstrømningen i dammene nok til at undgå den jordslåede smag?

Det er mest i lavvandet stillestående søer, skovsøer, etc. Hvor algen findes
kan ikke lige huske hvad algen hedder
algen er ikke i søen hele tiden men kommer og går ligesom algesuppen i køge
bugt der kommer hvert år i august

søer der har gennemstrømning af vand får den sjældent, ligesom dambrug hele
tiden har bevægelse i vandet i form af pumper springvand etc.
www.kampfisken.dk

Fra : Finn Jensen

Dato : 06-08-06 12:08

"Gustav Bernzer Kern" <1234567789@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse

> Det er mest i lavvandet stillestående søer, skovsøer, etc. Hvor algen
> findes
> kan ikke lige huske hvad algen hedder

Tænker du på blågrønalgen?
http://www.dmu.dk/Forstå+miljøet/Vand/Beskrivelse+af+skadelige+alger/Blågrønalger.htm

--
De Bedste Hilsner
Finn Jensen

Fra : Gustav Bernzer Kern

Dato : 06-08-06 14:33

næ her kan man læse lidt om den
http://fisketips.dk/Default.asp?Obj=spsm&funk=vis&spid=74177

Fra : palleb

Dato : 08-08-06 17:00

Det var dog en højst uindspirerende tråd du der refererer til.

Fra : Tom Nielsen

Dato : 08-08-06 15:13

> Er der nogen af jer, der kan anbefale en Put & Take, hvor fiskene ikke
> lugter og smager af mudder.
Kan kun anbefale Karlstrup Sø - det kræver så et par dages planlægning fordi
man skal købe dagskortet i god tid, men det er en dejlig sø at fiske i.
http://www.sportsfiskeren.dk/info/fiskevand/Roskilde_Amt/karlstrup_soe/

- Tom