BERETTA
Fra : ole raunsmed

Dato : 01-08-06 15:53

ER DER NOGEN SOM VED HVEM DER HAR EN BERETTA ASE TIL SALG MED UDSKIFTELIGE
CHOKES HELST MED 71 CM LØB.
DEN SKAL SELVFØLGELIG VÆRE TIL EN RIMELIG PRIS DA DET ER TIL EN DRENG PÅ 14
ÅR.

FASANEN@ADR.DK

Fra : Kito

Dato : 02-08-06 06:51

"ole raunsmed" <fasanen@lite.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> CHOKES HELST MED 71 CM LØB.
> DEN SKAL SELVFØLGELIG VÆRE TIL EN RIMELIG PRIS DA DET ER TIL EN DRENG PÅ

Hvad her prisen med drengens alder at gøre. Er han kun 14 år, findes der
meget legetøj i fætter BR.
Kom igen når han er voksen.

vh
Poul

Fra : GK

Dato : 17-08-06 20:03

en dreng på 14 år skal squ ikke rende rundt med et livs farligt våben og så
uden jagt tegn . det er pisse ulovligt ,, det er squ toppen af uansvarlighed
... hvordan kan du lade en 14 årige dreng få et jagtgevær .. du skulle
heller lære ham hvordan man gør sig berettiget
til at beside et gevær ..nemlig ved at tage et jagt tegn og det kan han få
når han er 16 år hvilket jeg i øvrigt syntes er en ung alder
at kunne beside et gevær .. min 18 efter min mening .. men nu er det 16 år
og så er det sådan .... tænker du ikke på hvad der kan ske og de
konsekvenser det kan få hvis drengen skyder en mand eller en kammerat eller
hvad der nu kan ske af ulykker .. kære ven
tænk dig nu om så kan du jo også godt se at det ikke er nogen god ide ..
så heller tag drengen med på en skyde bane og lad ham prøve at skyde til
lerduer hvor du som ansvarlig far står bag drengen under hele skydningen
så han ikke gør skade på andet end lerduerne ... tænk hvis det var naboens
søn der hade fået et gevær af sin far og i kådhed hade skudt din dreng ..
hvad ville du så sige til det ...

mvh gk jæger

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-06 19:48

Den 17.08.2006 kl. 21:03:24 skrev GK <GK@mail.tele.dk>:

> MED UDSKIFTELIGE CHOKES

Det kunne jo være, det var skydebanen, han skulle bruge geværet på ?

Jesper

Fra : Ole Sørensen

Dato : 20-08-06 07:58

tag jer dog sammen , og gi manden en chance, det kunne godt være det var
meningen at drengen skulle lære og skyde på en bane , det skriver han ikke
noget om. så hold lige inde med jeres skyderi.

ole

Fra : Erik Poulsen

Dato : 21-08-06 11:23

"GK" <GK@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> en dreng på 14 år skal squ ikke rende rundt med et livs farligt våben og
> så

Hvor står det at han skal rende rundt med geværet ????

> uden jagt tegn . det er pisse ulovligt ,, det er squ toppen af
> uansvarlighed
> .. hvordan kan du lade en 14 årige dreng få et jagtgevær .. du skulle
> heller lære ham hvordan man gør sig berettiget

Hvem siger det ikke er det han vil, til at lære at skyde, på bane

> [...]
> at kunne beside et gevær .. min 18 efter min mening .. men nu er det 16 år
> og så er det sådan .... tænker du ikke på hvad der kan ske og de

Sikken en gang vås, det er da de gamle erfarne jægere der laver flest
ulykker med skydevåben,
jeg ser da gentagende gange ældre jægere som godt kunne lære noget af de nye
unge jægere,
hvad angår omgang med skydevåben.

Med Jægerhilsen
Erik Poulsen

Fra : Peter Weis

Dato : 21-08-06 21:08

Erik Poulsen wrote:

> [...]
> ulykker med skydevåben,
> jeg ser da gentagende gange ældre jægere som godt kunne lære noget af de nye

Jeg giver dig, på trods af min egen alder, så evigt ret.

Det mest betænkelige ved den hypotetiske situation, at en 14-årig dreng
skulle begynde at dyrke jagtskydning under vejledning af en ældre jæger,
er da også at han lærer af den gamles mange uvaner.
Men det er som sagt en hypotetisk situation, som strengt taget er den
oprindelige post uvedkommende.

mvh
Peter