Bedre at bruge type 'List' end ArrayList?
Fra : Johs32

Dato : 31-07-06 13:58

Jeg skal bruge en 'ArrayList' der skal synkroniseres men overvejer at
erklære den som en Collection af typen List (har fået afvide at det generelt
er bedre at bruge collections så vidt muligt):

List l = Collections.synchronizedList(new ArrayList());

Men kan man ikke komme ud for at det er bedre at bruge en 'rigtig' ArrayList
end en List? Ellers var der vel ikke nogen grund til at bevare klassen
ArrayList...?

Mvh
Johs

Fra : Martin Schultz

Dato : 31-07-06 16:04

Johs32 <dfgdg@dsf.com> skrev 2006-07-31:
> [...]
> end en List? Ellers var der vel ikke nogen grund til at bevare klassen

HVad skal den bruges til?

Martin
--
Besøg http://linux.adsltips.dk hvor du finder
guides til linux på dansk.

Fra : Michael Legart

Dato : 31-07-06 18:14

On 2006-07-31, Johs32 <dfgdg@dsf.com> wrote:

> [...]
> end en List? Ellers var der vel ikke nogen grund til at bevare klassen

List er et interface og ArrayList implementerer dette interface.

Det er altid smart at bruge interfacet alle andre steder end der,
hvor man konstruerer objektet - på den måde kan du skifte
implementationen ud, uden at skulle rette så mange steder.

Michael

Fra : rosenauer.dk

Dato : 31-07-06 19:05

http://javafaq.nu/java-article991.html giver det fornuftigt overblik over
mulighederne med Java Collections .. check dem - og som Michael Legart
nævner, brug altid interface som din type om muligt..

/Martin
http://rosenauer.dk