Teknik til Sej
Fra : Kim Frederiksen

Dato : 31-07-06 10:37

Jeg tager til Saltstraumen i næste uge og fisker sej. Jeg har været der før
og fik da også en sej på 6,4Kg. Dog håber jeg på noget lidt større denne
gang - og helst lidt flere af dem. Er der nogen der har nogle pointere til
pirketeknik når man fisker sej? Jeg fiskede nede over bunden, men har senere
hørt at sejen faktisk skal fanges midt i vandet. Hvad siger i?

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Brian Lænø

Dato : 31-07-06 15:10

"Kim Frederiksen" skrev
> [...]
> fiskede nede over bunden, men har senere hørt at sejen faktisk skal fanges midt i vandet. Hvad siger i?

Hej
Jeg har lige været en tur på det gule rev.
Her fange vi flest sej da vi fiskede på vrag (ca. 150 m dybde).
En del af fiskene fangede vi midt i vandet.
Jeg brugte rød og gul ophænger og en farvet pirk.
Når jeg fange sej i mellem vandet, så var de imens jeg træk pirken ind igen (pirkede undervejs).
Ham der stod ved siden af, brugte en blank trekanted pirk og mørkegrøn blæksprutte som ophængere.
Han fangede de fleste sej på vej ned mod bunden, han havde svært ved at komme ned til bunden uden der var bid.
Det eneste han gjorde, var at bremse linen lidt, så den ikke løb så hurtig mod bunden.
Han pirke ikke på vej ned.
Så jeg vil anbefale samme grej som han brugte.

--
Brian

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-06 09:50

"Brian Lænø" <brian-la@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> mod bunden.
> Han pirke ikke på vej ned.
> Så jeg vil anbefale samme grej som han brugte.

Det lyder jo som om at I brugte samme teknik som jeg selv havde tænkt mig at
bruge. Tak for hjælpen. Jeg glæder mig som en sindsyg til Saltstraumen.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 03-08-06 11:07