Makreller i nyborg
Fra : Charlotte

Dato : 30-07-06 13:06

Hejsa

Har snart læst så meget om makreller at jeg enormt gerne selv vil fange
nogen.. men hvor, hvordan og hvorledes gør man?
Ville helst på nyborg kanten da det er der jeg kommer oftes men alt på fyn
kan bruges..

charlotte

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Preben Andersen

Dato : 30-07-06 18:18

"Charlotte" <CharlotteFJERN@FJERN5750.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fange nogen.. men hvor, hvordan og hvorledes gør man?
> Ville helst på nyborg kanten da det er der jeg kommer oftes men alt på

For en uge siden fangede jeg ved Vestbroen, pille 58-60 (fra båd), men
siden har jeg ikke set dem. Jeg brugte et almindeligt makrelforfang til
ca. 20,- kr. og med 5 kroge, og med et blylod i enden af snøren, trak
jeg det efter båden ved lav fart. Dybden var vel 4-6 meter.
Det er rigtig sjovt, da de kæmper som "vilde dyr", og en enkelt gang
havde jeg 5 på samtidig, Så varer det også mindst 20 minutter at rede
linen ud igen

God fornøjelse...

mvh
Preben

Fra : Charlotte

Dato : 30-07-06 21:05

Jeg har desværre ikke en båd

Men tak for tippet

Fra : Preben Andersen

Dato : 31-07-06 14:37

> Jeg har desværre ikke en båd
>
> Men tak for tippet

Jeg tror også du kan nå dem fra molerne, måske den gamle DSB-mole tæt på
fyret.

mvh
Preben