salt til mbunaer
Fra : Søndergaard

Dato : 24-07-06 09:29

har tænkt på hvis man putter salt i sit mbuna akvarie - vil salten så
forsvinde igen, så det er nødvendigt at tilsætte salt igen senere?
- eller vil den blive der, som i et saltvandsakvarie?

Søndergaard

Fra : Søndergaard

Dato : 02-08-06 08:55

Søndergaard skrev:
> har tænkt på hvis man putter salt i sit mbuna akvarie - vil salten så
> forsvinde igen, så det er nødvendigt at tilsætte salt igen senere?
> - eller vil den blive der, som i et saltvandsakvarie?

slet ingen der har erfaringer med at tilsætte salt til deres cichlider?

Søndergaard

Fra : Palle

Dato : 02-08-06 16:26

"Søndergaard" <bla@bla.dk> wrote in message

> slet ingen der har erfaringer med at tilsætte salt til deres cichlider?
>
> --
> Med venlig hilsen
> Søndergaard

Hej,

Så længe du ikke skifter vand vil salten blive der.

mvh

Palle

Fra : Bainz

Dato : 02-08-06 22:55

salt det er godt til de fleste fisk det er bare vigtigt at det ikke bliver
for meget jeg har en kammi hans far bruger salt hvis de er syge det mindste
hans fisk de har det skit så får de en kop salt for hver 60 liter vand og
det går de så i en uge og derefter skiftes halv delen af vandet og fiskene
skulle så efter sigende være raske. Skal siges jeg har aldrig prøvet det.

Fra : Kell Petersen

Dato : 24-09-06 09:58

Jeg har også hørt den om Salt til ferskvandsfisk..

Men en kop salt (pr 60 L) lyder godt nok af meget..
hvis mine ikke ser ud til at trives ,, giver jeg dem et stort
fingerdrys..(groft salt) (200 L vand)

Og lader pumpen klare resten.