Jagtvåben
Fra : Kito

Dato : 23-07-06 18:10

Der har lige været et indslag i tv2 nyhederne om køb af jagtvåben. Som der
blev sagt i tv skulle man have jagttegn for at købe haglvåben, og det mener
jeg er lodret forkert.
Der findes skyter der dyrker flugtskydning uden at være jægere.
Jeg mener kun, at når man køber jagtvåben skal våbnet registreres hos
politiet og hvis der købes patroner skal der fremvises et jagttegn.
Er der noger her der er af en anden opfattelse end mig, vil jeg gerne høre
det.

Poul

Fra : Buhl

Dato : 23-07-06 19:40

"Kito" <FUCK*SPAM!@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> politiet og hvis der købes patroner skal der fremvises et jagttegn.
> Er der noger her der er af en anden opfattelse end mig, vil jeg gerne høre

Såfremt man ikke har jagttegn, mener jeg man skal søge om indkøbstilladelse
hos polisen - denne tilladelse gælder til indkøb af et glatløbet halgvåben
til flugtskydning, eller til riflet våben til banebrug. Man skal være medlem
af en skytteforening, og jeg mener ikke man må opbevare våbnet i hjemmet, i
al fald ikke de første år.

Men, det er som sagt hvad jeg mener - måske der er nogen der kender de hårde
fakta ?

Mvh.
Hans Houmøller

Fra : Buhl

Dato : 24-07-06 08:50

> [...]
> politiet og hvis der købes patroner skal der fremvises et jagttegn.
> Er der noger her der er af en anden opfattelse end mig, vil jeg gerne høre

Har lige set klippet, og jeg må sige at det efter min mening ikke er
svipsere - jeg har mange gange købt ammo uden at skulle fremvise jagttegn -
jeg kan faktisk aldrig komme i tanke om at jeg har skulle gøre det - hverken
ved riffel eller hagl....

Jeg syntes egentligt det er lidt ærgeligt - reglerne er nogenlunde nu syntes
jeg, det sidste der mangler er en seerstorm og en sommerferie/agurke-ramt
justitsminister der, i sin iver over at hente noget credit hjem til at dække
for sine misforståelser ang. landevejsfart, kommer med et "feber-lovindgreb"
der gør det mere besværligt at eje og handle våben. På den anden side må det
sq heller ikke være så nemt at skaffe sig et våben.....

Mvh.
Buhl