Dragon i Næstved
Fra : Poul Petersen

Dato : 17-07-06 19:23

Findes der registreringer / lister på nettet, hvor man kan finde
familiemedlem, der var dragon i Næstved i starten af 1800-tallet? Har ledt
men endnu forgæves.
Poul

Fra : baskholm

Dato : 18-07-06 19:55

Poul Petersen skrev:

> Findes der registreringer / lister på nettet, hvor man kan finde
> familiemedlem, der var dragon i Næstved i starten af 1800-tallet? Har ledt
> men endnu forgæves.
> Poul

Der er jeg temmelig ræd at du må en tur på ri(g)sarkivet for at
søge i hærens arkiver.

) Børge

Fra : Claus Harkjær

Dato : 26-07-06 20:32

Mig bekendt har dxer ikke ligger dragoner i Næstved. Det var husarer.
Dragonerne lå bl.a. i Randers.

m.v.h.

Claus Harkjær

Fra : Peter Loumann

Dato : 27-07-06 08:43

On Wed, 26 Jul 2006 21:32:18 +0200, Claus Harkjær wrote:

> Mig bekendt har dxer ikke ligger dragoner i Næstved. Det var husarer.

3. dragonregiment lå i Næstved 1809-13
4. dragonregiment lå i Næstved 1842-1923

http://huse-i-naestved.dk/grgks/index.html

Gardehusarregimentet lå i Næstved 1940-2003

http://huse-i-naestved.dk/E/kaserne.html

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Poul Petersen

Dato : 27-07-06 12:11

"Peter Loumann" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> http://huse-i-naestved.dk/E/kaserne.html
>
> --
> hilsen pl (peloda hos tiscali her i landet)

Mange tak fra Poul

Fra : Peter Loumann

Dato : 27-07-06 19:23

On Thu, 27 Jul 2006 13:11:07 +0200, Poul Petersen wrote:

> Mange tak fra Poul

Jeg kan tilføje, som også Bodil Madsen er inde på, at vistnok alle menige
og de fleste befalingsmænd og officerer, var privat indkvarteret. Så det er
om at gå i krig med folketællingerne. Sådan nogle var der bl.a. 1801, 1834,
1840 og 1845. Den sidste er digitaliseret. Ellers er søgearbejdet (næsten)
uoverkommeligt. Jeg har ikke lige i hovedet hvor langt de er med
digitaliseringen af de øvrige. Men prøv at se på

http://ddd.dda.dk/

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Bodil Madsen

Dato : 27-07-06 14:47

Har du kigget i folketællingen 1801 på Dansk Data Arkiv?
Med venlig hilsen
Bodil Madsen