Er godt spil til 2 personer.
Fra : Ukendt

Dato : 15-07-06 16:29

Hejsa Alle

Vi gidder ikke sidde og glo ind i tosse kassen hele tiden, så vi leder efter
et godt 2 personers spil.

Krav:
Ikke noget med spørgsmål.
Strategisk, der må gerne tænkes en del.

Skal man ud i noget magic ?

Eller er der nogle der har en god ide, kortspil gør vi lidt, men vi leder
efter et eller andet vi kan blive grebet af

Er der nogle der har en god ide?

Mvh
Morten

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 15-07-06 17:34

Juel skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Vi gidder ikke sidde og glo ind i tosse kassen hele tiden, så
> vi leder efter et godt 2 personers spil.

Hvad med at prøve at spørge i spil-gruppen ?

De hedder alle noget med dk.spil.* og news:dk.spil.andre-emner
vil være det rigtige sted i dette tilfælde.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-06 18:00

> Hvad med at prøve at spørge i spil-gruppen ?
>
> De hedder alle noget med dk.spil.* og news:dk.spil.andre-emner vil være
> det rigtige sted i dette tilfælde.

Hejsa Jan

Den er X-postet

Mvh
Morten

Fra : Jubii

Dato : 16-07-06 10:42

On Sat, 15 Jul 2006 18:59:40 +0200, "Juel" <xSnaBelAstarchild.dk> wrote:
in dk.fritid

>Hejsa Jan
>
>Den er X-postet
>
>Mvh
>Morten

Ja, det var jo smart. Gu var det ej, nu kommer svar fra spilgruppen til denne
gruppe også, og da der er en specielgruppe til dit spørgsmål er det OT her.
Dem i spilgruppen er nemlig ikke så smarte at de fjerner xpostingen.

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 16-07-06 12:10

Jubii wrote:

> Ja, det var jo smart. Gu var det ej, nu kommer svar fra spilgruppen
> til denne gruppe også, og da der er en specielgruppe til dit
> spørgsmål er det OT her.

Det overlever vi nok. Trafikken er jo ikke det store problem, så faren for
at vi 'drukner' i spilindlæg er ikke særlig stor ;)

--
Carsten (3600)
gunstig lejlighed... www.st-roerbaek.dk www.kokkeriet.info

Fra : Ukendt

Dato : 16-07-06 13:57

> [...]
> her.
> Dem i spilgruppen er nemlig ikke så smarte at de fjerner xpostingen.

Hehe kender i dem der kun kan bitche løs når de er anonyme ? hehe..

Grunden til min x-post var mere at der er måske mange der spille spil
herinde, men som ikke ligefrem gider at hænge ud i spil gruppen..

Mvh
Morten

Fra : Jubii

Dato : 17-07-06 10:40

On Sun, 16 Jul 2006 14:56:42 +0200, "Juel" <xSnaBelAstarchild.dk> wrote:
in dk.fritid

>Hehe kender i dem der kun kan bitche løs når de er anonyme ? hehe..

Nåhja, dig f.eks.

>Grunden til min x-post var mere at der er måske mange der spille spil
>herinde, men som ikke ligefrem gider at hænge ud i spil gruppen..

Uanset grund giver det altså post til begge grupper FRA begge grupper.
Styr din doveskab og post selvstændigt i hver gruppe og kun i een gruppe, nemlig
den hvor posten gælder.

>Mvh
>Morten

Du er lige så anonym som alle andre på usenet, skriv et brev til dine venner
hvis du ikke vil være anonym.

Fra : Lars Wagner Hansen

Dato : 15-07-06 18:25

"Juel" <xSnaBelAstarchild.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa Alle

Hej Morten

> Vi gidder ikke sidde og glo ind i tosse kassen hele tiden, så vi leder
> efter et godt 2 personers spil.

Det kan jeg da godt forstå.

> Krav:
> Ikke noget med spørgsmål.
> Strategisk, der må gerne tænkes en del.

Kosmos har lavet en lang række af spil specielt for 2 personer:
http://shor.ter.dk/932944055
Af disse har jeg spillet en del, og kan klart anbefale følgende:

Kahuna
Lost Cities (selvom jeg altid taber til min kone)
Elchfest (selvom der kun er fysik med i spillet, og meget lidt tænkning)
The Reef (et stort hit hos de fleste kvinder/piger)
Rosenkönig

Men ellers har jeg også en lang række spil for flere personer, som stadig er
rigtig gode som 2-spiller spil. F.eks.:
San Juan http://www.boardgamegeek.com/game/8217
Carcassonne og alle dens varainter
http://www.boardgamegeek.com/metasearch.php?searchtype=game&search=carcassonne

> Skal man ud i noget magic ?

Nej det skal man ikke. Magic skal man kun begynde på, hvis man er parat til
at fortsætte. Du ender altid men lige at skal have endnu en booster-pack,
for det kunne jo være at...

Og værst bliver det, når du opgader at det kort som du har der koste 3 mana
at spille, i den nye udgave stadig koste 3 mana, men pludselig kan bare lidt
mere. Bliv endelig fra det... Jeg spillede selv Magic da det kome frem, og
det var et framragende spil, lige indtil de første udviddelser kom. Jeg
beholdt mine´kort i 6 år, og solgte så dem alle med fortjeneste, men det
skal man vist ikek regne med at man kan gøre nu om dage.

> Eller er der nogle der har en god ide, kortspil gør vi lidt, men vi leder
> efter et eller andet vi kan blive grebet af

Af de ovennævnte er der både brætspil, kortspil og kombinatiner af begge.

> Er der nogle der har en god ide?

Håber du kan bruge nogle at ovennævnte forslag.

MVH
Lars
FUT: dk.spil.andre-emner

Fra : Scuzzz

Dato : 17-07-06 12:46

> [...]
> Hejsa Alle
>
> Vi gidder ikke sidde og glo ind i tosse kassen hele tiden, så vi leder

Blue Moon er fantastisk til formålet.

Fra : Scuzzz

Dato : 24-07-06 03:15

"Scu" <scu@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "Juel" <xSnaBelAstarchild.dk> skrev i en meddelelse

> Blue Moon er fantastisk til formålet.

Jeg glemte lige at nævne Genial (eller Einfach Genial og Ingenious - det er
det samme spil)

Det er utroligt fængende og godt. Jeg spillede 12 spil med min svigerfar på
en forlænget weekend - uden at han blev træt af at tabe ;)

Det findes også i en rejseudgave, men den er vist kun på tysk indtil videre.
Jeg købte det i Toys R Us for 199,- som er yderst rimeligt i forhold til
hvor mange gange jeg har spillet det efterhånden.

Fra : Henning

Dato : 18-07-06 07:56

On Sat, 15 Jul 2006 17:29:05 +0200, "Juel" <xSnaBelAstarchild.dk>
wrote:

>Hejsa Alle
>
>Vi gidder ikke sidde og glo ind i tosse kassen hele tiden, så vi leder efter
> [...]

Skak, Stratego, Backgammon, Mølle & Dam... Hvad er der galt med de
gode gamle spil

Fra : Ukendt

Dato : 18-07-06 10:58

> Skak, Stratego, Backgammon, Mølle & Dam... Hvad er der galt med de
> gode gamle spil

Backgammon, er meget held, og de andre er lidt kedelige..

Mvh
Morten

Fra : Jubii

Dato : 18-07-06 17:29

On Tue, 18 Jul 2006 11:57:55 +0200, "Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> wrote:
in dk.fritid

>Backgammon, er meget held, og de andre er lidt kedelige..
>
>Mvh
>Morten

kan se du stadig kører dobbeltspil, så at sige, føj.

Fra : Morten

Dato : 19-07-06 10:15

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> wrote in message

> Backgammon, er meget held, og de andre er lidt kedelige..
>
> Mvh
> Morten

Prøv lige at sætte dig en smule ind i spillet inden du kommer med disse
antagelser.
At der er terninger med er ikke ensbetydende med at det er meget held. En
dygtig spiller vil til enhver tid banke både dig og mig (nej, jeg er ikke
nogen regelmæssig backgammonspiller, har vel spillet det max. 10 gange i
alt, de fleste for 10-15 år siden).
Backgammon er lige så meget strategi som skak. Prøv du at gå på biblioteket
og låne et par bøger om Backgammon og du vil forstå. Og er det bøger for de
virkeligt professionelle vil du hurtigt blive rundt på gulvet.
Alternativt, prøv at downloade et Backgammon program og spil mod computeren
på dens højeste level :D
Og nej, den vinder ikke fordi den giver sig selv bedre terningekast -
computeren får nøjagtigt de samme muligheder som du selv får, men den
benytter netop de strategier de vil kunne læse i bøgerne ;)
For to begyndere... Ja, der er det nok meget held - men ellers ikke.

Selv et spil som Yatzy er mere strategi end man umiddelbart skulle tro.
Klart det er et noget andet spil, i og med det jo sagtens kan spilles af én
spiller alene og held momentet er også væsentlig større end i Backgammon,
men ikke desto mindre... En dygtig Yatzy spiller vil variere sit spil alt
efter om han går efter højeste personlige score eller om han blot skal slå
de andre han spiller mod.
Hvis du synes det lyder abstrakt, så kan jeg anbefale at tage et kig på
bogen "Advantage Yahtzee: The Official Handbook", ISBN 0929712048.
Så egentlig ikke så mærkeligt at Yatzy også er en klassiker der hænger ved
;)

Mvh
Morten

Fra : Jubii

Dato : 19-07-06 14:16

On Wed, 19 Jul 2006 11:15:08 +0200, "Morten" <tilt_uz468@hotmail.com> wrote:
in dk.fritid
>"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> wrote in message

tag lige at svare i een gruppe, nemlig spilgruppen. det er ikke nødvendigt der
svares i fritidsgruppen også.

Fra : Lars Wagner Hansen

Dato : 18-07-06 17:26

"Henning" <newsmail@REMOVETHISmailme.dk> skrev i en meddelelse

> Skak, Stratego, Backgammon, Mølle & Dam... Hvad er der galt med de
> gode gamle spil

Ingenting, men der er lavet nyere spil, som efter min (og mange andres)
mening, er langt bedre.

F.eks. er der mange af spillene som har et tema, og altså ikke blot er et
rent abstrakt spil. Det er f.eks. noget jeg personligt lægger stor vægt på.

Men ikke desto mindre spillede vi også dam, mølle og backgammon på vores
netop overståede ferie, f.eks. når vi lå ved poolen. Der blev dog spillet
langt mere San Juan, Mamma Mia, Lost Cities og Carcassonne.

Lars

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-06 10:51

"Juel" <xSnaBelAstarchild.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa Alle
>
> Vi gidder ikke sidde og glo ind i tosse kassen hele tiden, så vi leder
> efter et godt 2 personers spil.

Kender du "Sequence"? Det kan også spilles af flere end 2 spillere. I linket
koster det 299.- men det kan findes til 199.- mange steder.

http://www.legehuset.dk/?num=05690330044000

--
Michael
Brugt pigetøj sælges på www.sitecenter.dk/pigetoej

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-06 12:07

"Trekroner" <xx> skrev i en meddelelse
> Kender du "Sequence"? Det kan også spilles af flere end 2 spillere. I
> linket koster det 299.- men det kan findes til 199.- mange steder.

Glemte spillereglerne....

http://www.gamesweb.dk/manuals/?id=72

Fra : L.Støvring

Dato : 23-07-06 12:54

> "Trekroner" <xx> skrev i en meddelelse
>

> Glemte spillereglerne....
>
> http://www.gamesweb.dk/manuals/?id=72

Jeg kan absolut tilslutte mig "Sequence". Her i huset er dagen ikke sluttet
rigtigt, før vi - min mand og jeg - har spillet 3 runder ( mindst ;)) Det er
absolut et tænke-strategispil, men reglerne er meget enkle og læres på 2
minutter.

Mvh. Lisbeth

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-06 08:05

Tak for alle jeres gode forslag, der er bestilt 5 spil, så nu venter vi bare
spændte

Men kan godt se at vi skal ha flere endnu )

Mvh
Morten

Fra : Lars Wagner Hansen

Dato : 24-07-06 14:58

> Tak for alle jeres gode forslag, der er bestilt 5 spil, så nu venter vi
> bare spændte

Hvilke 5 spil?

> Men kan godt se at vi skal ha flere endnu )

Pt. har jeg lidt over 200, men jeg er da altid på udkig efter nye.

Jeg kender dog også spillere der har langt flere spil end jeg har...

Lars

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-06 12:38

> Hvilke 5 spil?

1 x Puerto Rico
1 x San Juan
1 x Blue Moon
1 x Carcassonne
1 x Kahuna

Mvh
Morten

Fra : Magnus Dreyer

Dato : 24-07-06 20:39

Der er jo altid Trax http://www.traxgame.com/.

--
Magnus Dreyer dinsdale@diku.dk
Jeg fatter ikke dem, der brokker sig over at man kan høre rumskibene

Fra : Mikael Jensen

Dato : 06-08-06 12:30

dette Trax, findes det til salg på nogle danske sider.... jeg øjner nemlig
en chance til at lære mine elever et nyt spil =)

Mikael

Fra : Magnus Dreyer

Dato : 06-08-06 18:29

Mikael Jensen wrote:
> dette Trax, findes det til salg på nogle danske sider.... jeg øjner nemlig
> en chance til at lære mine elever et nyt spil =)

Jeg har ikke set, det til salg nogle steder. Jeg købte mit direkte hos
producenten. Men ved en fejltagelse, fik de sendt to spil. Men heldigvis
er det et spil man sagtens kan bruge flere udgaver af.

Fra : Lars Wagner Hansen

Dato : 07-08-06 06:58

> Jeg har ikke set, det til salg nogle steder. Jeg købte mit direkte hos
> producenten. Men ved en fejltagelse, fik de sendt to spil. Men heldigvis
> er det et spil man sagtens kan bruge flere udgaver af.

Jeg har set det i flere børnehaver og SFO'er, så det kan formentligt købes
fra et af de indkøbsfirmaer som disse typisk handler med.

Lars

Fra : SmsGuy

Dato : 13-12-06 20:11

Har du prøvet www.anmaras.com ?

Fra : Lars Wagner Hansen

Dato : 14-12-06 19:29

"SmsGuy" <wk@nanodan.dk> skrev i en meddelelse
> Har du prøvet www.tabdinepengehurtigt.com ?

Hej Werner

Hvordan er det så lige at det skulle passe på følgende
> "Juel" <xSnaBelAstarchild.dk> wrote in message

For din "løsning" er jo ikke andet end spørgsmål på spørgsmål, og så endda
til 2 kr + normal sms-takst. Dertil kommer jo så også mobiltelefonen...

Hvilket man jo heller ikke akn sige at din "løsning" er.

Godt forsøg på at skjule din reklame, men den passede bare ikke på det der
efterspurgtes.

Lars