Sommerferie ?
Fra : Henning Sørensen

Dato : 11-07-06 09:30

"Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse
news:44b2c15f$0$84012$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

[snip]
> I det hele taget signalerer meritlæreruddannelsen at vi kan tage massevis
> af
> mennesker ind, som faktisk ikke ønskede at blive lærere, men som er
> tvunget
> til det af nød fordi de ikke kan få job inden for deres fag.
> Hvor spændende må det være for en cand.mag. i spansk og latin at skulle
> undervise i folkeskolen i engelsk, tysk, idræt, historie, kristendom,
> billedkunst, geografi, biologi etc. uden at have de fornødne
> kvalifikationer,men at være kvalificeret til at undervise på gymansierne?
> [...]
[snip]
> --
> Wilstrup

Og det er da egentlig underligt, når nu arbejdsmarkedet skriger på
arbejdskraft ?
Men - er det virkeligt tilfældet - er det sådanne du møder, når de er i
praktik ?

Alle de problemer der opstår med børn; skole-hjem, sygdom, faglighed,
psykiske problemer, skoleadfærd, mobning osv osv er såvel meritlærerne som
de "rigtige" lærere ikke særligt godt rustede til.
Det vigtigste værktøj må være interesseskabt indsigt (som alternativ til
tillært indsigt, der jo varierer med navnet på lærerbogens forfatter) og
overskud.
Og dette kræver, at læreren har en at støtte sig til - en sidemand.

For nylig hørte jeg, at der om føje år kun uddannes 50% af det det
nødvendige lærerantal. Hvilket vil betyde 50% meritlærere eller
klassekvotienter på 60 elever - hvorfor er det tilfældet ?
Jeg plejer gerne at drille lærere ved at sige: "Lærer er Verdens bedst
betalte halvdagsjob", men dette er det åbenbart ikke opfattelsen blandt
unge, der sigter mod deres fremtid. Så hvad gør, at disse unge ikke vil
blive lærere ?

Mit bud er, at lærerne er utilfredse med alt for meget;
meritlæreruddannelsen er jo bare et eksempel på det. Som en meget naturlig
reaktion på deres utilfredshed brokker de sig, bliver uengagerede og dermed
dårlige lærere. Dette har de unge naturligvis set...

Det er derfor af allerstørste betydning, at lærerne tager næste skridt !
Det er ikke nok at brokke sig - prøv at læse lederen i det seneste
"Folkeskolen" - det er ord uden handling !

Når jeg siger til lærere "Jeg forstår ikke, hvorfor I ikke
strejker.Sommerferien er da oplagt og der går det ikke ud over børnene" så
mødes jeg med et skuldertræk og "det går jo nok alligevel" - men
arbejdsglæden falder så vidt jeg kan se drastisk år for år, og oftere og
oftere hører jeg lærere udtale, at det nok også snart er på tide at skifte
arbejdsområde.

Og hvad er det så, der skal til, før læreren genfinder sin arbejdsglæde,
bliver stolt af sit fag, glad, engageret og en god lærer ?

Skolerne forfalder - materialet er gammeldags/gammelt - inventar er lige til
at køre til forbrænding - midler lever ikke op til regler - lønnen lever
ikke op til uddannelse og indsats - der er ikke i timerne overskud til at
gøre tingene "godt nok" (der mangler en sidemand) og meget mere.

Jeg ser ikke anden udvej, end at skolerne skal tilføres flere penge, men så
længe de, der går midt i det ikke reagerer (voldsomt), så regn ikke med at
der sker noget. Så længe de der går midt i det foregiver loyalitet overfor
et system, der ikke *kan* fungere og tilmed igen og igen fortæller
forældrene, hvor håbløst uvidende de er, så sker der ingenting.

En sommerstrejke - det kunne rydde forsiderne og give fokus og debat!

Folkeskolen og ikke private skoler bør være fremtiden - den mangel på
udvikling, der er tilfældet nu, vil resultere i det modsatte, når forældre i
større og større tal flytter deres børn til private skoler, for - om ikke
andet - at undgå at deres børn bliver kronisk syge af dårligt indemiljø.

/Henning.

Fra : Wilstrup

Dato : 11-07-06 10:55

"Henning Sørensen" <hkksnews@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:44b36198$0$15787 >>

> Og det er da egentlig underligt, når nu arbejdsmarkedet skriger på
> arbejdskraft ?

ikke blandt akademikere. Ikke i alle brancher.

> Men - er det virkeligt tilfældet - er det sådanne du møder, når de er i
> praktik ?

ja, det er det da også.

> Alle de problemer der opstår med børn; skole-hjem, sygdom, faglighed,
> psykiske problemer, skoleadfærd, mobning osv osv er såvel meritlærerne som
> de "rigtige" lærere ikke særligt godt rustede til.

ënig. Der er uddannelsen for dårlig.

> [...]
> overskud.
> Og dette kræver, at læreren har en at støtte sig til - en sidemand.

javist!

> For nylig hørte jeg, at der om føje år kun uddannes 50% af det det
> nødvendige lærerantal. Hvilket vil betyde 50% meritlærere eller
> klassekvotienter på 60 elever - hvorfor er det tilfældet ?

fordi Haarder i sin tid fik gennemført nedlæggelse af seminarier og
defamering af lærerne - fordi hans magtbrynde gik ud på at diktere hvad
lærerne skulle, noget som den nuværende regering med ham i spidsen også gør,
jf. skoleforliget.

> [...]
> betalte halvdagsjob", men dette er det åbenbart ikke opfattelsen blandt
> unge, der sigter mod deres fremtid. Så hvad gør, at disse unge ikke vil

Alene at du omtaler vores job som halvdagsjob viser jo hvor langt vi har
igen for at kunne tiltrække de unge. Når det er den almindelige opfattelse
at lærerne er dumme og dovne, der ikke laver noget, men går på arbejde fra
kl. 8-13 og så i øvrigt holder 7 ugers sommerferie til gengæld for en dårlig
løn, så er der ikke noget at sige til at det ikke er tiltrækkende at blive
lærer. Og når vi samtidig hører om store klassekvotienter, ustandselige
tests, skriftlige handleplaner for hver enkelt elev, den rummelige skole,
hvor lærerne skal klare alle elever lige fra alvorlige psykiske og fysiske
handicaps til svagt begavede og højt begavede elever, og hvor forældrene
bliver mere og mere krævende og hvor nogle af dem oven i købet truer os og
hvor vi får pålagt flere og flere opgaver af social karakter vi skal tage os
af, så er der heller ikke noget at sige til at de unge flygter.
Læg dertil bureaukratiske tidsmodeller vi skal følge, mangel på
efteruddannelse, afslag på kurser blot de overstiger 15 timer på et år etc.,
samtidig med at vi skal høre fra politikerne om hvor dårlige vi er til at
undervise fordi eleverne ikke scorer nok i PISA-undersøgelserne, samtidig
med at vores berettigede krav om flere ressourcer bliver negligeret eller
mødt med manipulerende tal om at vi har verdens dyreste folkeskole, hvor vi
har færre elever pr. lærer end alle andre lande, vi sammenligner os med,
hvor dyre eleverne er etc., så forstår jeg godt de unge - jeg vil heller
ikke opfordre mine børn til at blive lærere -det er s'gu' for surt.

> [...]
> reaktion på deres utilfredshed brokker de sig, bliver uengagerede og
> dermed dårlige lærere. Dette har de unge naturligvis set...

jf.ovenstående og sig mig så: hvis vi virkelig fandt vores arbejdsforhold
tilfredsstillende ville vi så brokke os? kunne det tænkes at de godt 60.000
lærere her i landet, faktisk ved noget om deres egne arbejdsforhold og har
en mening om dem, og kunne du formås til at tænke over om der ikke kan være
noget om snakken? prøv at arbejde som lærer på en københavnsk kommuneskole i
et års tid, så skal du se.

> Det er derfor af allerstørste betydning, at lærerne tager næste skridt !
> Det er ikke nok at brokke sig - prøv at læse lederen i det seneste
> "Folkeskolen" - det er ord uden handling !

Vi er pæne mennesker og laver ikke sådan revolution. Vi har demonstreret mod
skoleforliget, uden at man har haft andet end et skuldertræk til overs for
det - hvad vil du have vi skal gøre? skyde undervisningsministeren?

> [...]
> oftere hører jeg lærere udtale, at det nok også snart er på tide at skifte

Du må være ualmindelig dum eller uvidende. Hvorfor skulle vi strejke i
sommerferien? Politikerne ville jo blot grine ad os. En strejke skal da for
fanden have en virkning før man kan presse arbejdsgiverne - eller er den jo
intet værd. Formålet med en strejke er jo netop at presse modparten til
indrømmelser.

At forklare de øvrige udtalelser om job-skifte, kræver mere end jeg orker at
forklare lige nu.

> Og hvad er det så, der skal til, før læreren genfinder sin arbejdsglæde,
> bliver stolt af sit fag, glad, engageret og en god lærer ?

bedre uddannelse, bedre løn, bedre arbejdsforhold.

> [...]
> overfor et system, der ikke *kan* fungere og tilmed igen og igen fortæller
> forældrene, hvor håbløst uvidende de er, så sker der ingenting.

Det handler om psykologi og bevidsthed. Min moster arbejdede som
overdrachermester og var "dus med chefen" og fik "julegratiale" og troede
til det sidste at hun og chefen var pot og pande. Så blev hun pludselig
fyret fordi chefens søn skulle have jobbet.
Det gjorde det af med hende -men til sin dødsdag troede hun virkelig på
tesen om at vi alle er i samme båd.

> En sommerstrejke - det kunne rydde forsiderne og give fokus og debat!

Hvordan skulle kunne lade sig gøre? hvem ville det presse, og hvordan kan
man strejke, når der ikke er nogen, der kommer i klemme ved det? 'Du må da
være ualmindelig naiv her.

kan du forestille dig at vi siger: nu strejker vi i sommerferien. Ingen
bemærker det. Folketinget er på sommerferie og det er kun vores egen fritid
det går ud over. Det ville jo svare til at jeg om natten gik ud på
Rådhuspladsen og råbte 'ned med regeringen" - ingen ville tage anstød af det
og det ville ikke flytte en tomme. Og da børnene ikke er i skole, så er vi
altså heller ikke væk i arbejdstiden, Er du virkelig så naiv at du tror at
det hjælper noget?

En strejke skal naturligvis bruges til at presse modparten - man strejker
ikke for sjov eller for princippets skyld.

Det vil svare til at du boykotter glødelampefabrikanterne ved at slukke
lyset om natten.

> [...]
> i større og større tal flytter deres børn til private skoler, for - om
> ikke andet - at undgå at deres børn bliver kronisk syge af dårligt

Få¨du overbevist politkerne om dette.
--
Wilstrup

Fra : BA

Dato : 11-07-06 16:16

> [...]
> sammenligner os med, hvor dyre eleverne er etc., så forstår jeg godt de
> unge - jeg vil heller ikke opfordre mine børn til at blive lærere -det er

ENIG !

Har efterhånden mange forhåndværende kolleger, der har skiftet til andet
job - og med succes og glæde.
En meget god bekendt var ved at gå bagover, da han fik pæn stor
lønforhøjelse ca én måned efter ansættelse, fordi han gjorde lidt ekstra. Nu
står den på frynsegoder og folk der taler pænt hele tiden.
Det eneste han fortryder, er at han ikke skiftede noget før.
--
Venlig hilsen
BA

OBS: Ved direkte henvendelse, skal du fjerne dyret fra min emailadresse.....

Fra : Henning Sørensen

Dato : 11-07-06 20:50

> [...]
> defamering af lærerne - fordi hans magtbrynde gik ud på at diktere hvad
> lærerne skulle, noget som den nuværende regering med ham i spidsen også

Og det er ærgeligt, at lærerne ikke *gør* noget ved det !

> Alene at du omtaler vores job som halvdagsjob viser jo hvor langt vi har
> igen for at kunne tiltrække de unge. Når det er den almindelige opfattelse
> at lærerne er dumme og dovne,

Jeg tror ikke det er den almindelige opfattelse !

> [...]
> sammenligner os med, hvor dyre eleverne er etc., så forstår jeg godt de
> unge - jeg vil heller ikke opfordre mine børn til at blive lærere -det er

Netop derfor er det vel på tide, at de der kender faget *gør* noget ?

> [...]
> kan være noget om snakken? prøv at arbejde som lærer på en københavnsk
> kommuneskole i et års tid, så skal du se.

Jeg tvivler på, at du ikke kan læse, og må derfor antage, at du ikke *vil*
læse.?
Hvad skyldes det, at 60.000 ansatte er utilfredse, men ikke formår at
formidle det til arbejdsgiveren ?

> [...]
> for det - hvad vil du have vi skal gøre? skyde undervisningsministeren?

Ville det hjælpe, så er det måske et ganske lille offer - alternativet taget
i betragtning - at sørge for politisk uvilje mod den nuværende (og
tidligere) rovdrift på folkeskolens ressourcer. Altså med politisk snilde at
få udøvende politikere til at "skyde sig selv i foden". Men med lederen fra
"folkeskolen" i erindring, er ikke just politisk snilde den første tanke der
falder én ind...

> [...]
> den jo intet værd. Formålet med en strejke er jo netop at presse modparten

Tak skal du da ha´ - jeg formoder det skal forståes sådan, at den nuværende
flugt fra såvel uddannelse som job er et bedre alternativ ?
Men vi er så ikke enige - jeg er overbevist om, at en sådan strejke vil nå
ud til de danskere, der ikke holder ferie, men med rette er bekymrede for
deres børns skolegang.
Således kunne jeg påstå, at du er ualmindelig dum eller uvidende, men det
vil jeg afholde mig fra - ingen er forpligtet udover sine evner.

> At forklare de øvrige udtalelser om job-skifte, kræver mere end jeg orker
> at forklare lige nu.

> bedre uddannelse, bedre løn, bedre arbejdsforhold.

Og hvordan regner du med at få det opfyldt, uden en reaktion fra lærernes
side ?

> [...]
> fyret fordi chefens søn skulle have jobbet.
> Det gjorde det af med hende -men til sin dødsdag troede hun virkelig på

Er det stemningen på lærerværelset ? - Nej vel ...

> [...]
>
> En strejke skal naturligvis bruges til at presse modparten - man strejker
> ikke for sjov eller for princippets skyld.

Næ - men 60.000 lærere der strejker og er villige til at forklare hvorfor
vil få masser af dækning i denne "agurketid" !
Iøvrigt skal en strejke varsles, så vi er vel tæt på skolestart inden den
kan gå igang.

> Det vil svare til at du boykotter glødelampefabrikanterne ved at slukke
> lyset om natten.

> Få¨du overbevist politkerne om dette.

Nej - det er ikke mit gebet - derimod mener jeg at lærerne skulle gøre det.
Personligt gør jeg hvad jeg kan ved, med min stemme til folketingsvalg at
medvirke til folketingets sammensætning, men demokrati er nu engang således,
at de dummeste regerer over de klogeste.

> --
> Wilstrup

/Henning.

Fra : Wilstrup

Dato : 12-07-06 01:54

> Og det er ærgeligt, at lærerne ikke *gør* noget ved det !

Nu er det for gud ved hvilken gang du hævder at lærerne ikke gør noget ved
det. Kan du ikke, siden du er så klog på vores vegne, fortælle os hvad du
forestiller dig vi skal gøre når landets øverste magthavere bestemmer noget?
Skal vi begå mord? Ærlig talt- jeg er ved at være lidt træt i ansigtet af
dine mærkværdige udfald - vi gør hvad vi kan, men når man ikke bøjer sig for
argumenter og når vi ikke tyr til vold, så er der faktisk ingen muligheder
med mindre du har fundet de vises sten. Hvis det er tilfældet, så fortæl os
oh, du alvidende, hvad vi skal gøre for at få nogle gode arbejdsforhold m.v.
Og jeg gentager:

1.tilstrækkelige ressourcer
2.tilstrækkelig med efteruddannelse
3. bedre løn

Du kan begynde med de tre ting.

Du skriver så at du ikke er enig med mig, men nu har jeg gjort noget -
forklaret dig tingene, så må du da kunne forstå det og lade dig overbevise´,
men det gør du ikke - hvorfor ikke?

Er det fordi du ikke kender mine synspunkter? I så fald må jeg bede dig om
at læse dem igen.

Når vi så kan gå ud fra at du kender mine synspunkter, så må du naturligvis
i morgen gå ind på Christiansborg og få undervisningsministeren i tale - han
vil da sikkert lytte til dig og ændre forholdene efter vores ønsker, tror du
ikke?

For dig er verden jo ganske enkel: vi skal bare få politikerne i tale og
arbejdsgiverne, der forresten også er politikerne.
Vi har også talt med Haarder, men han ændrer ikke noget ved tingene, men gør
fuldkommen som han lyster.

Men jeg er da overbevist om at du - som jo er så fandens klog på hvordan den
ged skal barberes - kan gøre underværker ved at tale med Haarder. Så hvorfor
"gør du ikke noget"? Nåeh, du er ikke lærer -og du vil ikke blande dig?
Jamen, hvorfor gør du det så?

> Jeg tror ikke det er den almindelige opfattelse !

åbenbart din!

> Netop derfor er det vel på tide, at de der kender faget *gør* noget ?

Hvad fanden tror du vi gør? Tror du vi sidder med hænderne i skødet altid?
Ved du overhovedet hvor mange lærere der demonstrerede mod skoleforliget? I
Odense, Århus og København var vi på gaderne med storskærme og forskellige
aktiviteter - blev det vist i TV? ja, det lød: lærerne demonstrerede i dag
mod regeringens skoleforlig. Det var det!

Det er -for at sige det lige ud -pisseirriterende at folk som dig bare
bralrer derudaf uden viden om noget som helst, uden viden om vores forhold,
og kloger dig på at vi bare skal "gøre noget". Hvis du er så fandens klog på
vores situation, så kom da med de vises sten -helst lidt mere seriøst end
det med at vi kan strejke i sommerferien. Den var plat. Ved du overhovedet
hvad en strejke er? Næppe -men jeg skal senere forklare dig det.

[...]

> Jeg tvivler på, at du ikke kan læse, og må derfor antage, at du ikke *vil*
> læse.?
> Hvad skyldes det, at 60.000 ansatte er utilfredse, men ikke formår at
> formidle det til arbejdsgiveren ?

Jeg må bede dig om at holde inde med dit vås - vi har
overenskomstforhandlinger som alle andre på arbejdsmarkedet, og
arbejdsgiverne kender udmærket vore synspunkter- hvad er det, du ikke
forstår?

AT arbejdsgiverne siger nej, nej og atter nej? At vi her i landet har love,
der skal overholdes? AT vi ikke blot kan tvinge arbejdsgiverne til at gøre
hvad vi ønsker.

Det er lige før jeg fristes til at blive rigtig grov. Men i stedet vil jeg
spørge dig - hvorfor er du ikke blevet undervisningsminister, siden du er så
pokkers klog på vores vegne.

> [...]
> at få udøvende politikere til at "skyde sig selv i foden". Men med lederen
> fra "folkeskolen" i erindring, er ikke just politisk snilde den første

Jeg spørger dig igen: hvad vil du have vi skal gøre, som er inden for lovens
rammer? At slå ministeren ihjel er udelukket,så nu dig - hvad er det du
mener vi skal gøre som vi ikke allerede har gjort?

> Tak skal du da ha´ - jeg formoder det skal forståes sådan, at den
> nuværende flugt fra såvel uddannelse som job er et bedre alternativ ?

Du fatter det stadigvæk ikke - jeg har ellers gjort det tydeligt for dig.
Jeg skal gerne skære det ud i pap for dig

1.Vi er lærere og er ikke tilfredse med de ressourcer der tildeles skolerne.
2. vi siger det til vore politikere, herunder Haarder, der p.t. er
undervisningsminister.
3. han ler og siger: det vil jeg da blæse højt og flot på.
4. vi går i strejke
5. regeringen griber ind og gør sine egne forslag til lov.
6.Vi strejker så i vorfes fritid - Haarder slår sig på lårene af grin og
siger: hvad lærerne bruger deres fritid til kan jeg ikke blande mig i -blot
de passer deres arbejde.

Hvad er det, du ikke forstår her?

Så vi kan kun gøre noget inden for lovens rammer - med mindre du forestiller
dig det fuldkommen urealistiske at vi slår undervisningsministeren ihjel,
sprænger regeringen i luften, laver revolution i landet. Hvor gode chancer
tror du at det scenarium har?

> Men vi er så ikke enige - jeg er overbevist om, at en sådan strejke vil nå
> ud til de danskere, der ikke holder ferie, men med rette er bekymrede for
> deres børns skolegang.

ER vi ikke enige? Jamen, det er da mærkværdigt. Nu har jeg jo gjort noget og
forklaret dig forholdene og så siger du at du ikke er enig? Hvordan kan det
være? Kan det tænkes at det er det samme vi mødes med når vi fortæller vore
politikere at ressourcerne er utilstrækkelige? Hvorfor mon de ikke
overbevises? Tja, du vil jo ikke lade dig overbevise med saglige argumenter,
hvorfor tror du så at politikerne vil ?

Ved du hvad jeg tror? Jeg tror at du slet ikke er ude på arbejdsmarkedet. Du
aner jo ikke hvad der foregår siden du kan komme med sådan noget vås.
Forældrene er ganske rigtig generelt sure over forholdene for deres børn,
men når de får at vide at det vil koste mere i skat, så vælger de pengene.

På Frederiksberg valgte den konservative borgmester at sende en skolelukning
ud til "folkeafstemning", men sagde at det kun var vejledende og at man ikke
havde tænkt sig at rette sig efter den, hvis det gik dem imod.

Man stemte og naturligvis blev skolelukningen vedtaget. Stemmerne blev
hentet hjem af konservative kernevælgere, der slet ikke havde deres børn i
skolen og som i øvrigt mente at det var de venstreorienterede der ønskede at
skolen skulle bevares, for det havde borgmesteren selv sagt - de
konservative havde flertal i byen.

> Således kunne jeg påstå, at du er ualmindelig dum eller uvidende, men det
> vil jeg afholde mig fra - ingen er forpligtet udover sine evner.

Det er da rart at du erkender at du ikke har evnerne til at forstå tingenes
sammenhæng.

> Og hvordan regner du med at få det opfyldt, uden en reaktion fra lærernes
> side ?

Hvorfor tror du at vi ikke reagerer? Hvad ved du egentlig om hvad vi gør
eller ikke gør? Gætter du blot vildt eller tror du at du ved noget?

> Er det stemningen på lærerværelset ? - Nej vel ...

På mit er det.

> Næ - men 60.000 lærere der strejker og er villige til at forklare hvorfor
> vil få masser af dækning i denne "agurketid" !

Herrejemini -kan du slet ikke få ind i dit tykke hovede at 60.000 lærere har
ferie nu! Vi kan naturligvis ikke kalde alle lærerne hjem fra feriemål og så
sige: nu går vi i strejke. Hvori består forskellen på at holde ferie og
strejke så? Og hvem skader det? Ingenting.

Og hvordan skal strejken foregå? skal vi sidde hjemme hos familien og sige:
nu strejker vi? Tror du virkelig at det er sådan en strejke foregår?

Prøv igen med analogien: vi boycotter glødelampefabrikanterne - derfor
slukker vi lyset om natten.

> Iøvrigt skal en strejke varsles, så vi er vel tæt på skolestart inden den
> kan gå igang.

Jamen for fanden mand, fatter du slet ikke noget som helst? Forklar mig
venligst hvordan en strejke skal kunne virke når vi har fri alligevel?
Som jeg tidligere har skrevet: lad os boycotte glødelampefabrikanterne- lad
os slukke lyset om natten!

> Nej - det er ikke mit gebet - derimod mener jeg at lærerne skulle gøre
> det.

Du kloger dig på vores område, ergo må du jo også vide hvordan vi skal gøre
tingene, siden du ikke mener at vi gør noget.

Hvad forestiller du dig at vi skal gøre? At strejke i sommerferien? Hvordan
skal det forstås? kan man strejke når man har fri i forvejen? Ved du
overhovedet hvad en strejke er? Jeg tvivler, men jeg skal gerne forklare dig
det: en strejke indebærer at man IKKE arbejder i arbejdstiden, man nedlægger
arbejdet. DET er strejke -det er ikke en strejke blot fordi man proklamerer
at nu strejker vi i stedet for at holde fri. Hvem tror du det vil gøre
indtryk ´på? Ingen!

Jeg bliver nødt til at gentage: ved du overhovedet hvad en strejke er?

Hvorfor tror du at arbejdsgiverne har så travlt med at man under en
overenskomstforhandling skal trække tiden så langt ud som muligt når det
gælder lærerne? Fordi de ved at trækker de den ud, skal lærerne så strejke i
deres sommerferie -det indebærer nemlig at fagforeningerne skal betale
lønnen, og kommunerne sparer lønninger - og de får ingen problemer med børn,
der ikke kan komme i skole, for børnene har fri alligevel.

> Personligt gør jeg hvad jeg kan ved, med min stemme til folketingsvalg at
> medvirke til folketingets sammensætning, men demokrati er nu engang
> således, at de dummeste regerer over de klogeste.

Jeg må tilstå at jeg ikke fatter en bjælde af dine udsagn. De er jo
fuldkommen hen i vejret- strejk når du har fri - all right. jeg strejker
nu - nu forventer jeg så at aviserne skriver at Arne H. Wilstrup, overlærer
er i strejke - ups- det gjorde de ikke -jamen dog.

Lad os udstrække denne "geniale" idé til endnu flere arbejdspladser. Når
busserne i Hovedstadsområdet er kørt i garage kan chaufførerne gå hjem og
holde fri - nåeh, nej, det hedder jo strejke.

Hvis jeg var arbejdsgiver ville jeg da også synes at det var en vældig god
idé at mine ansatte strejkede i deres fritid.

Jeg ville da klappe i mine små hænder og sige: Strejk bare alt det I vil -
blot I passer jeres arbejde fuldt ud -og I får ikke mere i løn alligevel,
men det er et frit land, strejk bare i fritiden.

En strejke betyder at man undlader at arbejde i arbejdstiden - det er ikke
at undlade at arbejde, når man har fri.

En buschauffør, der har fri kører ikke bus - om han siger at han strejker
eller holder fri komme i så fald ud på et.

Prøv da at fatte, hvad en strejke vil sige. Den skal gøre ondt på modparten,
den skal kunne mærkes på modparten, ellers er det jo ligegyldigt.

Hvis lærerne begynder på en strejke i skoletiden, kan den formelt godt gå
ind over sommerferien, men det indebærer som sagt at fagforeningerne blot
skal dræne deres strejkekasse og kommunerne sparer penge, og de kan så
roligt sidde med armene over kors og betragte os med et grin, for de har
intet i klemme.

Hvis man skal strejke skal det være effektivt og det kan kun ske,hvis man
presser arbejdsgiverne - fx ved at strejke før en eksamen, midt i et skoleår
etc.
--
Wilstrup

Fra : BA

Dato : 12-07-06 10:17

Det lærerne gør nu,er at de flygter fra folkeskolen.
Når de unge lærere taler om at finde noget andet, opmuntrer vi dem.
Når vores egne børn, deres venner eller andre unge taler om at blive
folkeskolelærer, fraråder vi dem det meget stærkt.

Denne metode er nok den eneste, der virker, for nu kan man læse om, hvor få
der søger ind på seminarierne, og hvor stor lærermangel, der efterhånden er.
Desuden er den årgang af unge, der skal være de nye lærere en meget lille
årgang.

Man ligger som man har redet.

Den butik, der yder dårlig service og har dårlige varer, undgår man. Man
søger heller ikke ansættelse der.

Fra : Henning Sørensen

Dato : 12-07-06 10:28

"BA" <paogbaKANIN@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en meget lille årgang.
>
> Man ligger som man har redet.
>
> Den butik, der yder dårlig service og har dårlige varer, undgår man. Man

Javel - men er det ikke en offentlig opgave at sørge for en fungerende
folkeskole ?
Eller mener du, at "udbud og efterspørgsel" skal være den styrende
markedsmekanisme ?

/Henning.

Fra : Egon Stich

Dato : 27-07-06 19:53

> [...]
> folkeskole ?
> Eller mener du, at "udbud og efterspørgsel" skal være den styrende

Det er jo ganske givet det, altså det med den den liberale tankegang, den
overvejende del af befolkningen mener
Inkluderet en, formoder jeg, ikke lille del af folkeskolelærerne.
Desværre vil det jo nok tage rigtig mange år, før curlingbørnenes forældre
opdager, hvad der er gang i.
Og har været siden Hårder første gang kom til.

MVH
Egon

Fra : Henning Sørensen

Dato : 29-07-06 23:25

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse

> "Henning Sørensen" <hkksnews@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Det er jo ganske givet det, altså det med den den liberale tankegang, den
> overvejende del af befolkningen mener

Man kan selvfølgelig frygte det, men det er mit indtryk, at flere og flere
efterhånden har fattet, hvad "det liberale samfund" har af konsekvenser...

> Inkluderet en, formoder jeg, ikke lille del af folkeskolelærerne.

Det kunne selvfølgelig forklare, hvorfor disse tilsyneladende flygter
istedet for at tage kampen op, men det er bestemt ikke den opfattelse jeg
hører fra skolelærere.

> [...]
> opdager, hvad der er gang i.
> Og har været siden Hårder første gang kom til.

Jeg håber du har uret - og håber lærerne siger fra, istedet for at trække på
skulderne, råde andre fra at blive lærere og "flygte" fra deres profession!

/Henning.

Fra : Henning Sørensen

Dato : 12-07-06 10:22

"Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

[snip - en ualmindelig masse vrøvl]

> Og hvordan skal strejken foregå? skal vi sidde hjemme hos familien og
> sige: nu strejker vi? Tror du virkelig at det er sådan en strejke foregår?

[snip - endnu mere ubehøvlet snak]

Strejke:
http://www.dlf.org/sitemod/upload/Root/konfliktvejledningLCjanuar2005.doc

Læg mærke til, at en strejke som denne (normalt) vil blive udskudt 2 x 2
uger + 5 dage.
At lærernes formand mener der er "fredspligt" under en overenskomstperiode,
kunne jeg nu godt tænke mig at se bevist - når arbejdsgiveren laver
betingelserne så grundlæggende om, som tilfældet er med det nyeste forlig,
kan man vel næppe påkalde sig "fredspligt" ?
Se iøvrigt:
http://tr.dlf.org/Default.asp?AreaID=1002&ChapterID=1018&show=all
Begrebet "fredspligt" vil om ikke andet hurtigt kunne afgøres af
arbejdsretten - sandsynligvis allerede i varselstiden.
Skulle det bevises, at en sådan strejke er ulovlig må der naturligvis
betales bod - hvilket i sig selv sender et skarpt politisk budskab til de
ramte - der jo ikke er politikerne, men derimod deres vælgere!

På hjemmesiden kan desuden læses hvad lærernes forening i øvrigt har
foretaget sig.
Herunder at henvende sig til politikerne med nøjagtig samme udmeldinger, som
da lovforslaget var i høring.
At tro man dermed kan ændre noget som helst virker i mine øjne naivt.
http://www.dlf.org/sitemod/moduler/index.asp?pid=28040
http://www.dlf.org/sitemod/moduler/index.asp?pid=28130

Lærerforeningen forsætter altså - som jeg ser det - med flinke-skole
princippet og får intet ud af det.
Men flugten fra uddannelsen er startet - og konsekvensen vil være en stadig
stigende andel af private skoler.
Man kunne antage, at det netop er hvad forligsparterne er ude efter ?

Det ville klæde lærerne at sige fra - endegyldigt : "Disse forhold vil vi
ikke arbejde under, hvis ikke det bliver lavet om, så har i ingen lærere".
Det er korrekt, at der kan laves love, der tvinger strejkende i arbejde - og
kollektive opsigelser er ej lovlige, men hvad vil man gøre, når 60.000
lærere opsiger deres job og *ikke* møder på arbejde, når opsigelsesfristen
er overstået ?

Nedenstående er man sikkert vældigt stolte over i lærerforeningen, men jeg
mener det er som at tænke på at tisse i bukserne - det varmer ikke engang.
http://www.dlf.org/sitemod/upload/Root/ForBoernenesSkyld.pdf
http://www.dlf.org/sitemod/moduler/index.asp?pid=28120

Og undlad så i øvrigt dine ubehagelige personangreb - det er der altså ingen
der bliver klogere af !

> --
> Wilstrup

/Henning.

Fra : Wilstrup

Dato : 12-07-06 11:05

> "Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse
>
> [snip - en ualmindelig masse vrøvl]

aha! personangreb!

> [snip - endnu mere ubehøvlet snak]

aha! personangreb.

> [...]
> betales bod - hvilket i sig selv sender et skarpt politisk budskab til de
> ramte - der jo ikke er politikerne, men derimod deres vælgere!

en mening, der ikke viser at du har forstået hvad en strejke er.

> [...]
> stadig stigende andel af private skoler.
> Man kunne antage, at det netop er hvad forligsparterne er ude efter ?

At der mangler lærere er ikke mit bord -det er politikernes ansvar -de har
fået at vide hvad konsekvensen bliver- de vil ikke høre, så må de føle.
Fremover kan de for min skyld ansætte husmødre, hvis der er nogen tilbage,
svajere eller gadefejere -jeg er flintrende ligeglad, da jeg også snart
slutter i det regi. De unge gider ikke mere og de gamle, der kan, trækker
sig tilbage til deres otium eller finder et andet job.

AT slå i en dyne giver nok mærker, men de retter sig ud igen ved at man
ryster den.

> [...]
> lærere opsiger deres job og *ikke* møder på arbejde, når opsigelsesfristen

Du taler som du har forstand til og det er i sandhed ikke ret meget.

> [...]
> http://www.dlf.org/sitemod/moduler/index.asp?pid=28120
>
> Og undlad så i øvrigt dine ubehagelige personangreb - det er der altså

Du bliver heller ikke klogere at at man forsøger at forklare dig tingene, da
du stadig vender tilbage til det samme med at vi bare kan strejke i vor
sommerferie - det er et så latterligt forslag at det ikke fortjener større
opmærksomhed. Naturligvis er det da indlysende at man ikke strejer for sjov
skyld, og naturligvis er det da indlysende at hvis en strejke skal være
effektiv så skal den ske i arbejdstiden - jeg har boykottet kirkerne i mange
år, men de er der stadigvæk.
Og endelig er det indlysende at du ikke aner noget om vores
arbejdssituation, hvad vi har gjort osv.

Du behøver ikke at svare, da jeg ikke længere læser dine indlæg - de
tilfører ikke debatten noget nyt, men viser blot at der stadig findes
mennesker, der er hinsides pædagogisk rækkevidde.
--
Wilstrup

Fra : Henning Sørensen

Dato : 12-07-06 11:15

"Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse
[snip]
> [...]
> slutter i det regi. De unge gider ikke mere og de gamle, der kan, trækker
> sig tilbage til deres otium eller finder et andet job.

Ok - det forklarer så ligegyldigheden.

[snip]

> Du behøver ikke at svare, da jeg ikke længere læser dine indlæg - de
> tilfører ikke debatten noget nyt, men viser blot at der stadig findes
> mennesker, der er hinsides pædagogisk rækkevidde.

Jaja da - så skete det igen...

> --
> Wilstrup

/Henning.

Fra : BA

Dato : 12-07-06 11:49

> Ok - det forklarer så ligegyldigheden.

Jeg bryder mig ikke om Wilstrups tone, men jeg er enig med ham langt hen ad
vejen.

Ligegyldighed, ja nok- resigneren, trækken på skuldren, udbrændthed.
Der er grænser for hvad man kan blive med at klare, når man har slået i
dynen igen og igen, og set at det, der absolut skulle indarbejdes, bruges
resurser og penge på, gang på gang, efter nogle gange kun ét år, bliver
fejet væk af tåbelige politikere, der kun skal promovere sig selv, og aldrig
har fået slynget " Hold kæft din fucking luder" op i ansigtet. Der er ingen
sanktionsmidler, forældre og samfund kræver vi lærere tager sig af alt mht
ungerne - kunne vi dog bare få lov til at undervise!

Det er kendt blandt de fleste skolefolk at Bertel Haarder er
manio-depressiv, og når han er i sit maniske hjørne ryster vi mest i
bukserne, og på det sidste har den jo ikke fået for lidt.

--
Venlig hilsen
BA - også på vej væk

OBS: Ved direkte henvendelse, skal du fjerne dyret fra min emailadresse.....

Fra : Wilstrup

Dato : 12-07-06 13:39

> Jeg bryder mig ikke om Wilstrups tone, men jeg er enig med ham langt hen
> ad vejen.

jeg ved ikke hvad der er i vejen med min tone? Det eneste jeg gør er at
forsvare mine kolleger mod alle disse tåbelige angreb folk som Henning
Sørensen (og han er ikke den værste) kommer med - jeg gentager.

"verdens bedst betalte halvdagsjob" -"lærerne gør jo ikke noget ved det, men
brokker sig bare" og mere i samme skuffe.

Jeg ved ikke om du er lærer, men i hvert fald finder jeg det både
nedvurderende og uforskammet nedgørelse af vort job og vore aktiviteter.
Når han så oven i købet i samme åndedrag taler om at "strejke i fritiden"
som om det ville skabe nogen som helst forandring, må man jo tro at han er
dum og ubegavet eller er ganske uden kendskab til virkeligheden. Der er så
himmelråbende et idiotisk forslag at man næsten bliver paf. Så uvidende har
man ikke lov til at være.

Nej, BA, jeg er normalt et venligt og fredeligt menneske, men jeg er grumme
træt af at vort job bliver nedgjort, at vi bliver forhånet af snart sagt
alle, der ikke aner en kæft om, hvad vi er oppe mod.Værre bliver det, når vi
en sjælden gang tager til genmæle og giver folk som Henning S. råt for
usødet og svarer igen, så er der altid en eller anden "halal-hippie" der
skal løfte sin pegefinger imod os og sige "fy, skam dig -det kan du ikke
tillade dig, du er jo lærer". Altså skal vi tåle og bøje nakken og være åh,
så flinke medens vi bliver svinet til den ene gang efter den anden.

Se, det kan godt være at det var god tone i forrige århundrede, men det går
ikke i dag - i hvert fald ikke hos denne lærer. Der må være grænser.

En af mine mandlige kolleger - en rigtig "alfa-han", der både ser godt ud og
har en karisma ud over alle grænser og som elsker sit job, kan en gang
imellem flyde over, og så siger han "Der er for meget østrogen i den
debat",. Jeg har aldrig gået så vidt, men efterhånden er jeg ved at give ham
ret. Det kan godt være at jobbet som lærer efterhånden er blevet et
kvindefag, og kvinder har det desværre med ofte at tåle mere end mænd. Vi
ser det jo i den hvidkitlede verden. Selvom sygeplejerskerne efterhånden er
kommet på barrikaderne - og godt for dem - så er der stadig en em af
"kvindefims" over tingene.
Det mener jeg slet ikke på nogen respektmanglende måde, men gentager blot
det som også min kone kan svinge sig op til at sige, at nogle kvinder formår
i den grad at udslette sig selv, for så får de fred. Det viser sig jo også
at jo mere testosteron man har i kroppen, jo mere agressiv bliver man. Sådan
er naturens gang.

Kvinder, taget over en kam, er meget mere tålmodige og accepterende deres
vilkår end mænd er. Var der flere kvinder ved magten ville vi nok have
undgået en masse konflikter i verden, men sådan ser den altså ikke ud - og
pragmatisk set må vi vel have lov til at reagere når vi udsættes for hån og
nedværdigelser. Heldigvis er der også mange kvinder der er på vej med den
holdning: de vil ikke finde sig i det, men det er alligevel trist at møde en
fhv. kollega, der er gået på efterløn, en kvinde, som i den grad er
indbegrebet i at være lærer -en humoristisk person, en venlig person, en
tålmodig person, en elskelig person på alle mulige måder, som i dag siger:
det er det bedste der er sket i hendes liv: at gå på efterløn.

Og jeg forstår hende.

Men så længe jeg er lærer, så længe jeg har det job jeg har, skal jeg
åbenbart finde mig i at blive svinet til af forældre, børn og så oven i
købet af folk, der ikke har en pind forstand på skolevæsen, samtidig med at
hvis jeg en enkelt gang siger fra, få at vide af andre -også andre lærere -
at "din tone er skrækkellig".

Nej, der må være en grænse - en alvorlig grænse for hvad vi skal finde os i
og bøje nakken for i disse tider.

> [...]
> manio-depressiv, og når han er i sit maniske hjørne ryster vi mest i
> bukserne, og på det sidste har den jo ikke fået for lidt.

netop. Og jeg vidste godt det med Haarders maniodepressivitet.
--
Wilstrup

Fra : BA

Dato : 12-07-06 14:12

> [...]
> jo også at jo mere testosteron man har i kroppen, jo mere agressiv bliver

Ja, jeg er kvinde og lærer siden 1976, og igen er jeg enig med dig - om at
der er for meget østrogen i Folkeskolen.
Jeg er pissetræt af at emneuger og lign. altid er på kvindelige præmisser -
undskyld, men også fra pædagogerne, som jo snart er med i det hele.Der er
for meget perleplade og for lidt bål.

Jeg er træt af, at de intelligente elever sidder og keder sig fordi
undervisningesdifferentiering ikke klarer alt, og man skal lave en
undervisning i fx eng i 9 kl. hvor en elev nu igen ikke kan huske hvad "is"
betyder, og de "dovne" drenge, der kan alt fra computerspil og taler og
skriver smaddergodt engelsk ikke kan få udfordringer nok.

Min egen søn gik i en 10 kl. sproglinie, hvor man i demokratiets navn stemte
om, hvad man skulle beskæftige sig med. Efter ½ år med plancher om enlige
mødres forhold m.m, dekoreret med blomsterranker nægtede han at fortsætte -
og blev der efter erklæret uegnet til gymnasiet. ( som han ps senere bestod
med ca 10 i gennemsnit).

Jeg er pissetræt at pyldrede mødre, som klager til den kvindelige leder bare
man siger Bøh til en fokælet snotunge af en dreng - måske vil han få
traumer. Og jeg er pissetræt af at min kvindelige leder "taler problemet
igennem" og at man skal opføre sig ordentligt og tale pænt - men det er
altså mig, der skal tale pænt, selvom ungen gav mig fuckfinger og meget
mere. Det giver MIG traumer.

Fra : Wilstrup

Dato : 12-07-06 15:44

"BA" <paogbaKANIN@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, jeg er kvinde og lærer siden 1976, og igen er jeg enig med dig - om at
> der er for meget østrogen i Folkeskolen.

Godt så -
> Jeg er pissetræt af at emneuger og lign. altid er på kvindelige
> præmisser - undskyld, men også fra pædagogerne, som jo snart er med i det
> hele.Der er for meget perleplade og for lidt bål.

:- ) øeh, hvad er en perleplade? Jeg har kun haft billedkunst siden
seminariet og mit gæt er at det er disse perler man sætter på en hvid
plade, men jeg aner det ikke. Jeg gætter på at det er noget med billedkunst?

> [...]
> "is" betyder, og de "dovne" drenge, der kan alt fra computerspil og taler
> og skriver smaddergodt engelsk ikke kan få udfordringer nok.'

enig. Til gengæld underviser jeg i engelsk i de store klasser og her skal
der ofte gå tid med evindelige diskussioner om man nu kan sige "he don't"
for det har de skam hørt i de evindelige glamour-udsendelser eller i
amerikanske action-film i TV.

Jeg er træt af at jeg har en høj uddannelse inden for det fag (mangler kun
to fag og et projekt før jeg er B.A. i engelsk fra universitetet) og
alligevel skal belæres af forældre om at når jeg retter oplagte fejl, så må
det være mig, der er noget galt med for ungen har altså en onkel i Amerika,
og derfor må han altså vide bedst.

Og jeg er træt af at høre ungerne brokke sig over at det er for svært at
læse de i bogen eksisterende tekster (blot fordi det altså kræver mere end
fem minutter at sætte sig ned og slå ordene op i en ordbog, ve vidende at de
piber når eksamen kommer, fordi de har sjoflet faget gennem flere skoleår.

Jeg er ligeledes træt af at elever får fri af deres forældre til alt muligt:
købe tøj, at skulle tolke for forældrene når de skal til lægen og når de
pjækker samtidig med at de besværer sig over at de har for meget for.

Og endelig er jeg træt af forældre - forældre, der i den grad tror at det
handler om at "forsvare" deres børn fordi læreren "forfølger dem" når man nu
for 117 gang har bedt deres afkom om at tie stille og lade de andre få den
undervisning de har krav på.

Det er forældre der forsømmer at opdrage deres børn ordentligt, hvor vi så i
skolen skal forsøge at samle stumperne op - og gør vi det, altså forsøger at
gøre dem begribeligt at de i det mindste skal undlade gadedrengesproget, så
klager de til deres forældre, der straks tager telefonen og hælder lort i
hovedet på os, for vi skal ikke "tillade" os at sige noget til deres
englebasser. :.-(.

> [...]
> enlige mødres forhold m.m, dekoreret med blomsterranker nægtede han at
> fortsætte - og blev der efter erklæret uegnet til gymnasiet. ( som han ps

kender det...!

> [...]
> igennem" og at man skal opføre sig ordentligt og tale pænt - men det er
> altså mig, der skal tale pænt, selvom ungen gav mig fuckfinger og meget

jeg forstår det til fulde - og derfor spørger jeg: hvad er det, du mener der
er galt med min "tone", når jeg udsættes for en klovn som Hennning Sørensen,
der blot generer os lærere på forskellig vis?

"Verdens bedst betalte halvdagsjob" ? Jeg er så træt af disse "sjove"
mennesker der taler om sådanne ting, om vores "lange sommerferier" etc., når
det er velkendt at vores arbejdstid i gennemsnit er 41 timer ugentlig (jeg
er tit oppe på mere end 50).

Det er den em af misudelse, "hævn for tidligere tideres "dumme svin af
lærere", der absolut skal smides i hovedet på os, ikke alene fordi de ikke
ved bedre -det er der jo nogen der ikke gør, men fordi de elsker at
provokere og at fremture med fordrejninger af vores forhold, og så samtidig
forlanger man at vi stadig skal tale "pænt og ordentligt" uanset hvor meget
lort vi får smidt i hovedet. Det er det, der pisser mig af sommetider, når
jeg ikke er i humør til at være "pædagogisk" og
åh, så forstående".
--
Wilstrup

Fra : Henning Sørensen

Dato : 15-07-06 04:02

"Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse
[snip]
> [...]
> der er galt med min "tone", når jeg udsættes for en klovn som Hennning
> Sørensen, der blot generer os lærere på forskellig vis?

En søgning på google groups giver ca 46.000 indlæg siden 1998 fra ahw's hånd
(til sammenligning finder man ca. 400 fra min siden 1996).
Manden er altså et debatsøgende og debat-aktivt menneske.
Han har mange fornuftige synspunkter, men nægter desværre at lytte til
andres.
Eksempler herpå: http://groups.google.dk/groups/search?hl=da&q=wilstrup
Læg mærke til hvordan ahw "forsvinder" fra trådene, når der fremlægges bevis
for at han har taget fejl - selv efter han har givet "råt for usødet" -
alternativt kommer et "sidste" indlæg, hvor man får at vide hvilken tåbe man
er, og ahw kundgør, at man er havnet i hans kill-filter.
Et andet eksempel er tråden "Tonen hér":

Det er ikke blot i denne gruppe, men også i mange andre, hvor ahw gang på
gang erklærer sin modstand mod alternativer til sin egen opfattelse af alt
fra skolepolitik og børneopdragelse over sexuel lavalder og uprofessionelle
voksne til regler for indragelse af skoleelevers computere.
Dette er sig selv fint, men desværre forfalder manden historisk konsekvent
til at belemre andeledes tænkende og menende med ukvemsord og ultimativt
sætte folk i sit "kill-filter" (åbenbart en hård "straf"..).
Når diskussionerne går manden imod svares med "EOD" (221 hits på google
groups på
"wilstrup eod").
Ovenstående fra ahw's hånd er altså ikke et enkeltstående tilfælde og endda
et af de "pænere".

Alt i alt er ahw et vidende menneske, der ofte bidrager med indsigt, men
desværre også forplumrer diskussioner og debatter i grupperne, i det
alternativer til hans opfattelse ikke kan accepteres.
Alt for ofte er det "hårdt mod hårdt" og ind imellem får han derfor
"fjender" i grupperne - et eksempel herpå kan ses her:
http://wiki.wegge.dk/Usenet_personligheder

Jeg håber, at flere af de lærere og andre, der incognito følger med i denne
gruppe, vil lade fingrene slå lidt løs på tasterne og bidrage !
Lad ikke ahw afskrække Jer !

Fortsat god sommer !

/Henning.

Fra : Wilstrup

Dato : 24-07-06 08:43

> En søgning på google groups giver ca 46.000 indlæg siden 1998
fra ahw's hånd
> (til sammenligning finder man ca. 400 fra min siden 1996).

Lige hjemkommet fra det store udland, ser jeg dette indlæg som dog
kalder på en kommentar: af de 46000 indlæg som Google har fundet
frem til, medtages der alle de gange at ordet Wilstrup er nævnt.
Det betyder ingenlunde at det er mine indlæg, men kan sagtens være
andres indlæg, hvor navnet nævnes.
Fx er der en af nazisterne i en gruppe, der kommer med en
overskrift som "Wilstrup-skandalen" og hvis jeg nu skrev noget
tilsvarende, nemlig Henning Sørensen skandalen, ville du få
betydelig flere hits end du tror.

Så måske du skulle overveje og dine hadske udfald mod mig i hvert
fald i denne sag hvor du hævder at jeg har skrevet 46000 indlæg,
trænger til en revision.

Men det er da rart at mine kommentarer da ikke er ligegyldige,
siden du bruger så meget krudt på at finde noget, du kan defamere
mig med - ganske uden hensyn til indholdet.

I øvrigt skal det lige med, at din søgning gælder alle mulige
grupper, jeg måtte have deltaget i - ikke blot denne gruppe, sådan
som du behændigt undlader at fortælle.

De andre grupper kan omfatte ting som jura, politik, historie etc.,
´hvor der sagtens kan være forekommet henvisninger til hvad jeg har
skrevet, navnet på mig uden at jeg har kommenteret dem eller
direkte spørgsmål, der ikke er polemiske eller på anden måde
"debatskabende".

Man fristes til at spørge: hvad er du ude i? hvad vil du med dine
oplysninger om hvor mange indlæg, du tror jeg har skrevet, andet
end at forsøge at defamere mig? og hvad har mine mange indlæg i
mange forskellige grupper dog med denne gruppe at gøre?

Hvis jeg havde været en eller anden nedrig person, hvis formål blot
var at lave rav i den, så kunne jeg fx have undladt at skrive under
mit eget navn, for den der er anonym undgår jo at blive lagt for
had på grund af deres antal af indlæg, beskæftigelse og meninger.
De undgår at blive chikaneret, kontaktet om natten, truet på livet
etc. Når jeg ikke skriver under andre navne end mit eget, er det
naturligvis fordi jeg ikke mener at have noget at skjule - at nogle
så forsøger at genere mig ved at skrive om mine mange indlæg på den
måde du gør det, er så den risiko man løber. Ikke alle debattører
er jo lige hæderlige.

Men ellers vil jeg fortsætte med min boykot af dine indlæg, som jeg
for det meste finder ualmindelig tåbelige og præget af en stor
uvidenhed, også selvom din kone nu har været lærer i et år.
--
Wilstrup

Fra : Henning Sørensen

Dato : 24-07-06 11:02

"Wilstrup" <detfaarduejatvide@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> medtages der alle de gange at ordet Wilstrup er nævnt. Det betyder
> ingenlunde at det er mine indlæg, men kan sagtens være andres indlæg, hvor

Korrekt - jeg var for hurtig med det tal!
Det er selvfølgelig ca. 46.000 indlæg, hvor Wilstrup nævnes - beklager.

> Fx er der en af nazisterne i en gruppe, der kommer med en overskrift som
> "Wilstrup-skandalen" og hvis jeg nu skrev noget tilsvarende, nemlig
> Henning Sørensen skandalen, ville du få betydelig flere hits end du tror.

Tilsvarende søgning på "Henning Sørensen" giver 2270 indlæg, så i forhold
til at dette navn er "almindeligt", står også jeg for en forholdsvis stor
andel med ca. 400 indlæg (hvor jeg nævnes). Det er jo over 10 år mere end
3/4 indlæg om ugen.

> Så måske du skulle overveje og dine hadske udfald mod mig i hvert fald i
> denne sag hvor du hævder at jeg har skrevet 46000 indlæg, trænger til en
> revision.

Gentager: det er ikke 46000 indlæg skrevet af Wilstrup, men 46000 indlæg,
der på en eller anden måde refererer til Wilstrup.
Men det var nu ikke ment som et "hadsk" indlæg mod Wilstrup, nærmere som en
oplysning til folk, der "følger med på sidelinien", men ikke ønsker at
deltage.

> [...]
>
> I øvrigt skal det lige med, at din søgning gælder alle mulige grupper, jeg
> måtte have deltaget i - ikke blot denne gruppe, sådan som du behændigt

Antog at det er indlysende, men åbenbart ikke for enhver, så: de 46000
indlæg er i forskellige grupper!

> [...]
> navnet på mig uden at jeg har kommenteret dem eller direkte spørgsmål, der
> ikke er polemiske eller på anden måde "debatskabende".

Korrekt!

> [...]
> forsøge at defamere mig? og hvad har mine mange indlæg i mange forskellige

Det var nu mest ment som et argument for at Wilstrup er en meget aktiv
debattør i nyhedsgrupperne.

> [...]
> mine mange indlæg på den måde du gør det, er så den risiko man løber. Ikke

Jeg har ikke på nogen måde nogen mening om hvorvidt der er uetisk eller på
anden måde ukorrekt at anvende andre navne end sit eget.
En mening er jo en mening uanset, og ved at deltage i nyhedsgrupperne opnår
man mulighed for diskutere meninger, og jeg kan sagtens se hvorfor nogle har
et ønske om at forblive anonyme.
Men jeg undres, når nogen påkalder sin egen ærlighed, på trods af at man
udfører det modsatte - men dem om det.
Altså eksempelvis:
http://groups.google.dk/group/dk.politik/browse_thread/thread/171bf5a9c22d3e75/ead9e03b1dda7772?lnk=st&q=&rnum=1&hl=da#ead9e03b1dda7772

> Men ellers vil jeg fortsætte med min boykot af dine indlæg, som jeg for
> det meste finder ualmindelig tåbelige og præget af en stor uvidenhed, også
> selvom din kone nu har været lærer i et år.

Uha som tiden dog går - er det allerede et år...næh...der er sgi gået mere -
suk, vi går vist hen og bliver gamle.
Men forhåbentlig også klogere, så vi kan sætte os ud over egne fordomme og
med tiden anvende et pænt sprog og behandle andre med respekt, også selvom
disse skulle være uenige med os eller sågar kritiske. Det kan vi da ikke
blive dummere af - snarere det modsatte.

> --
> Wilstrup

/Henning.

Fra : Henning Sørensen

Dato : 12-07-06 16:50

> [...]
> manio-depressiv, og når han er i sit maniske hjørne ryster vi mest i
> bukserne, og på det sidste har den jo ikke fået for lidt.

Ja - det vanskeligt at være uenig i det faktum, at folkeskolen tilføres alt
for få ressourcer, og tilmed trækkes rundt i manegen af de politikere, der
åbenlyst har en anden dagsorden end den danske folkeskole.
Men jeg mener det er katastrofalt, at flere og flere lærere istedet for at
gøre modstand resignerer og er på vej væk.

Jeg er ikke tilhænger af private skoler, men derimod stor tilhænger af
folkeskolen - omend debattører i denne nyhedsgruppe søger at skyde mig andre
meninger i skoene.
Derfor mener jeg altså også, at det efterhånden er på sin plads, at lærerne
siger "STOP" !
Det gøres bestemt ikke på den måde, som dlf forsøger (se links i mit
tidligere indlæg), og jeg frygter - meget - at udkommet bliver endnu værre
end i dag - hvor f.eks. det nærliggende seminarium kun har 50% belægning.
Om Bertel Haarder er manio-depressiv har jeg ingen anelse om, jeg har ikke
hørt det før fra de (mange) skolefolk jeg kender, og kan et eller andet sted
ikke forstå, hvis det skulle være tilfældet. Hvis det er tilfældet kræves
behandling - men ingenting er selvfølgelig umuligt.

/Henning.

Fra : Jakob

Dato : 06-08-06 18:08

On Wed, 12 Jul 2006 02:53:32 +0200, "Wilstrup" <nix@invalid.com>
wrote:

> [...]
>oh, du alvidende, hvad vi skal gøre for at få nogle gode arbejdsforhold m.v.

Vælg nogle bedre forhandlere. Mangelen på lærere må og skal da give et
ordentlig lønhop. Alt ville ændres hvis bare lærerene magtede at stå
sammen og forlange et lønhop. Status ville blive ændret, folk(MÆND)
ville igen søge jobbet, hele spiralen ville blive vendt.

I modsat fald forstå jeg godt at alle flygter til private skoler, både
elever og lærere. Det private lider ikke under denne nærighed som det
offentlige.

Fra : Kim2000

Dato : 06-08-06 20:14

"Jakob" <joakos@it.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> I modsat fald forstå jeg godt at alle flygter til private skoler, både
> elever og lærere. Det private lider ikke under denne nærighed som det

Jeg ved ikke om nogen ligefrem flygter, dem der flygter er vist mest i
storbyerne og der er pga. "indvandrereskoler" med vold, kriminalitet,
voldtægt og hærkværk. Men du har ret, der skal helt klart bedre forhandlere
til, så vi kan få et ordentlig lønhop og dermed den tiltrængte status.

Jeg så forresten lige i dag en automekaniker med et skilt i vinduet, "kun
315 kr. + moms i timen". De ved godt hvad de skal kræve

mvh
Kim

Fra : Henning Sørensen

Dato : 06-08-06 21:21

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
[snip]
> [...]
> voldtægt og hærkværk. Men du har ret, der skal helt klart bedre
> forhandlere til, så vi kan få et ordentlig lønhop og dermed den tiltrængte

Jeg véd ikke hvordan situationen er i storbyerne.
Men også uden for disse er der problemer med "danskere af anden etnisk
herkomst", som man politisk (?) har valgt at kalde flygtninge og nydanskere.
Disse problemer er som regel sociale, og skyldes efter min overbevisning
faktorer, som hverken undervisningsministeren, skoleledere eller lærere kan
skydes i skoene.
Derimod er der store problemer med for lidt fokus på folkeskolen, hvilket i
alt for mange år har afstedkommet, at folkeskolen, der retteligt burde være
et område vi prioriterer højt, er blevet udpint økonomisk og
udviklingsmæssigt.
Eksemplerne herpå er mange, men faciliteter, materiale og efteruddannelse er
de emner jeg mener flere af mine skattekroner burde gå til (til dette formål
betaler jeg gerne mere !). Nogle gange er min kone kommet hjem og sagt hun
skal på kursus, hvortil jeg har svaret "Det er ikke noget problem - hvilken
uge eller weekend ?" - hvortil svaret har været "Det bliver en torsdag - jeg
kan vælge mellem disse 3 kurser en torsdag mellem 13 og 16".
Når jeg spørger hvad dælen dog meningen er med et 3 timers kursus er svaret,
at der er ikke penge til mere.
På trods af lovgivning og kommunale handlingsplaner, er det hende selv (læs:
mig), der flere gange har fået skolens computere op at køre - fået 4
funktionsduelige computere ud af 5 defekte.
Dette bliver hun naturligvis ikke betalt for, men målet helliger midlet
Lærerne drøner rundt i en ond cirekl hvor der - ifølge politikerne og
udvalget - ikke er råd til nye undervisningsmidler, så istedet kopieres
undervisningsmateriale lystigt og bidraget til til Copydan overstigerebhver
rimelighed og ihvertfald det budget, der kunne være, havde politikere haft
en anelse indsigt.

MEN - så længe lærerne ikke aktivt gør opmærksom på dette - tvinger DLF til
at gå alvorligt i brechen på landets regering og ledelse, så kan vi desværre
ikke forvente, at situationen bedres.
Læs med i "Folkeskolen" (DLF's medlemsblad), så ses det med al grum
tydelighed, at end ikke lærernes forening gør nogle alvorlige tiltag for at
sikre sig politikeres og borgeres medvirken til en alvorlig afstandtagen til
den nuværende - og snart historisk permanente - nedprioritering af den
danske folkeskole.

Det - i mine øjne forfærdelige - resultat, er det vi nu ser som manglende
søgning på seminarierne, lærernes mentale nedslidning (udbrændthed), lavt
inspirerede lærere, dårlige resultater osv osv...

Efter en lang periode med en fantastisk god nationaløkonomi, er det
beskæmmende, at landets ledelse prioriterer fremtiden lavere end at "pisse i
bukserne"...!

> Jeg så forresten lige i dag en automekaniker med et skilt i vinduet, "kun
> 315 kr. + moms i timen". De ved godt hvad de skal kræve

Du kan også vælge 250 kr. uden moms - jo håndværkerne véd godt hvad de er
værd...!

> mvh
> Kim

/Henning.