Øster Hurup ved Mariager Fjord
Fra : KalleKnas

Dato : 10-07-06 22:06

Hej gruppe.
Jeg har brug for lidt hjælp. I næste uge skal jeg i sommerhus ved Øster
Hurup og vil gerne fiske lidt. Men jeg kender overhovedet ikke området.
Hvad kan jeg fange i området? Gerne fladfisk

Karsten - Brande

Fra : Kåre

Dato : 15-07-06 11:31

> [...]
> Hurup og vil gerne fiske lidt. Men jeg kender overhovedet ikke området.
> Hvad kan jeg fange i området? Gerne fladfisk

Øster Hurup havn er selvfølgelig oplagt. Men forvent ikke det store fiskeri
her...

Tag i stedet til udmundingen af Mariager fjord, ved Als Odde. Der er ca. 15
min. i bil.
Nord for havnen kan du vade ud ved lavvande, helt ud og stå på sejlrenden.
Waders kan være godt, men er det normalt lavvande, og godt vejr, så er bare
tæer også dejligt! Der er god hård sandbund.

Det er hovedsageligt fladfisk der fanges her, men jeg gætter på at der også
landes en Havørred i ny og næ. Har selv et par gange oplevet en af slagsen
følge efter blinket på et fladfiskeforfang.

Håber du når at læse her inden du tager afsted!

mvh
Kåre