Eclipse+GUI
Fra : jespervels@gmail.com

Dato : 10-07-06 19:19

Hej

Kan man i Eclipse udvikle gui via noget grafisk interface ala det man
kan i Jdeveloper?

Hvis ja nogle der kort vil prøve at rise op hvad pakker / tools jeg
skal have fat i for at kunne gøre det.

Mvh
Jesper Vels

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-07-06 19:51

jespervels@gmail.com writes:

> Hvis ja nogle der kort vil prøve at rise op hvad pakker / tools jeg
> skal have fat i for at kunne gøre det.

Visual Editor.

I Eclipse 3.2 er der et update site præinstalleret.

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : jespervels@gmail.com

Dato : 10-07-06 20:21

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Visual Editor.
>
> I Eclipse 3.2 er der et update site præinstalleret.
>
> --
> Thorbjørn Ravn Andersen

Hej

Nu har jeg hentet Eclipse 3.2 ned, men hvordan er det man får selv den
grafiske editor frem?

Har lavet et nyt projekt (guitest)
med klassen (guiclasstest)

Men jeg syndes ikke rigtig jeg kan finde nogle steder hvor man slå det
til?

Mvh
Jesper Vels

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-07-06 23:24

"jespervels@gmail.com" <jespervels@gmail.com> writes:

> Men jeg syndes ikke rigtig jeg kan finde nogle steder hvor man slå det
> til?

Det er et stykke tid siden - prøv at lave en ny visuel klasse.
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 10-07-06 23:43

On Mon, 10 Jul 2006 12:21:11 -0700, jespervels@gmail.com wrote:

> Men jeg syndes ikke rigtig jeg kan finde nogle steder hvor man slå det
> til?
Må jeg foreslå dig at prøve NetBeans? Den er, IMHO, væsentligt mere
brugervenlig, hvad angår det at lave GUI. VE er en memory hog og ustabilt!

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 11-07-06 10:17

Michael Rasmussen <mir@miras.org> writes:

> Må jeg foreslå dig at prøve NetBeans? Den er, IMHO, væsentligt mere
> brugervenlig, hvad angår det at lave GUI. VE er en memory hog og ustabilt!

VE sluger mange ressourcer, men har den lille fikse ting at den også
tillader at man retter i koden.

Har du prøvet collaboration tinngene i Netbeans?
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 11-07-06 12:53

On Tue, 11 Jul 2006 11:16:59 +0200, Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> VE sluger mange ressourcer, men har den lille fikse ting at den også
> tillader at man retter i koden.

Det må komme an på en prøve i Netbeans

> Har du prøvet collaboration tinngene i Netbeans?
Nope. Svjv. bygger det på CVS.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : jespervels@gmail.com

Dato : 11-07-06 08:42

Hej

Kan man lave GUI delen i Netbeans også hoppe tilbage og arbejde videre
i Eclipse?

Mvh
Jesper Vels

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 11-07-06 12:54

On Tue, 11 Jul 2006 00:41:32 -0700, jespervels@gmail.com wrote:

> Kan man lave GUI delen i Netbeans også hoppe tilbage og arbejde videre i
> Eclipse?

Det er jo Java og Swing/AWT, så det burde ikke give problemer.

PS. lad venligst være med at topposte.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 11-07-06 16:27

Michael Rasmussen <mir@miras.org> writes:

> Det er jo Java og Swing/AWT, så det burde ikke give problemer.

Synes på et tidspunnkt jeg har set at Netbeans sylter Sun kode med.
Er det rigtigt?

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 11-07-06 16:44

On Tue, 11 Jul 2006 17:27:01 +0200, Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Synes på et tidspunnkt jeg har set at Netbeans sylter Sun kode med. Er
> det rigtigt?
eneste ikke standard pakke jeg kan finde i projekterne er denne:
Package org.jdesktop.layout

Jeg anvender en standard j2se, og ikke en særlig medleveret til Netbeans,
så derfor ved jeg ikke, hvilke pakker du hentyder til?

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 11-07-06 17:10

Michael Rasmussen <mir@miras.org> writes:

> Jeg anvender en standard j2se, og ikke en særlig medleveret til Netbeans,
> så derfor ved jeg ikke, hvilke pakker du hentyder til?

Jeg har ikke kigget på det længe, men jeg mener at have bemærket at
der er områder der refererer til specifikkke com.sun.* pakker.

Det var måske i gamle dage.

Du må da gerne komme med en anmeldelse hvis du har brugt det en del?
--
Thorbjørn Ravn Andersen